Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm. jeg betalte rundt 3400kr. Husker ikke helt ettersom jeg borra et par andre hull i den runden jeg holdt på med rotfyllinga også, før jul ifjor. Var en stund siden sist jeg hadde vært hos tannlegen...det straffa seg med en rotfylling desverre...sur på meg selv for at jeg ikke kom meg til tannlegen før.

Prisen du må betale hos tannlegen varierer så veldig også da, man betaler for røngten, bedøvelse, midlertidig fylling i forbindelse med rotfyllinga osv.

Men anbefaler deg å få gjort det så raskt som mulig, jo lenger du venter jo dyrere blir det...... :forvirret:

Skrevet (endret)

Hos oss hadde du betalt ca.2200,- (Trondheim :))

Endret av shiva
Skrevet
Hmmm. jeg betalte rundt 3400kr. Husker ikke helt ettersom jeg borra et par andre hull i den runden jeg holdt på med rotfyllinga også, før jul ifjor. Var en stund siden sist jeg hadde vært hos tannlegen...det straffa seg med en rotfylling desverre...sur på meg selv for at jeg ikke kom meg til tannlegen før.

Prisen du må betale hos tannlegen varierer så veldig også da, man betaler for røngten, bedøvelse, midlertidig fylling i forbindelse med rotfyllinga osv.

Men anbefaler deg å få gjort det så raskt som mulig, jo lenger du venter jo dyrere blir det...... :forvirret:

Betalte litt mer, jeg, nesten 4000. Da var jeg der tre ganger, og fikk også beroligende alle gangene, noe som vel også koster litt.

Samme med meg, hadde ikke vært hos tannlegen på leeeenge (fire år, har veldig tannlegeskrekk...), og det straffer seg....Skal ha min andre rotfylling om en uke, og gruer meg veldig!

Men som Leone sier, ikke la de gå for lenge før du gjør det! Jeg fikk til slutt smerter i hele ene delen av hodet, nedover nakken og helt ut i skuldra. Klarte ikke å tenke engang de dagene, før endelig pappa (hm, pappajente...) ringte og bestilte time til meg og trua meg til å gå...

Skrevet

trur selve rotfyllingen var 3000-3500 tusen, men måtte ha krone i tilegg.. så dyrt ble det..

var i akershus

Gjest Gjest
Skrevet

Var ferdig med rotfyllingen forrige uke, og måtte betale den nette sum av kr 2.590.- :sur:

Dette var for 2 behandlinger, 1 bedøvelse og ett bilde. (Tønsberg)

Gjest Gjest_oslo_*
Skrevet

Tror jeg betalte 3500 - 4000 da jeg gjorde dette i fjor.

Tannlegen (spesialist pga kronglete røtter så den vanlige tannlegen ville ikke ta det) holder til i Oslo sentrum.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg rotfylte for noen uker siden - i Oslo - betalte nesten 5500,-.

Gjest Gjest
Skrevet

En rotfylling kan lett komme opp i 4-6000kr

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har rotfylt og det tok vel ca 3 ganger. Jeg var heldig å fikk betale litt og litt. Tilsammen betalte jeg vel ca. kr 4500; Først e gang trakk han, andre gang dro han ut nærvene og brente dem vekk, andre gangen fyllte han igjen! Det er mulig du har hørt at det å rotfylle er ett hælvete, men det er det IKKE :)

Skrevet

Det avhenger ganske mye av hvilken tann det er. Jeg rotfyllte den nest forreste jekselen i underkjeven fjor høst og det kostet 3.700 på Lillestrøm i Akershus. I følge prislisten jeg fikk presentert ble det dyrere jo lenger bak og opp i munnen det var snakk om. Prisen inkluderte alt fra første undersøkelse til tannen var helt ferdig.

Gjest Gjest
Skrevet

Edit fra gjest 23.20 inlegg nr 10. 3. gangen fylte han igjen.

Ja jeg gjorde det i Oslo hos Tannlege Stilset, denngangen hold han til på Lambertseter. Ikke nå lenger. Han var så forsiktig at han var en drøm å gå til for en med skrekk for tannleger.

Gjest *Just-Me*
Skrevet

Jeg har hatt ei rotfylling. Husker ikke pris nøyaktig, men det var hvertfall over 2500, var nok nærmere 3000. Bor i nordland.

Skrevet
Først e gang trakk han

Poenget med rotfylling er å unngå å trekke...

Første gang tar man røntgen og undersøker om tannen lar seg reparere og legger i en midlertidig fylling. Neste gang fjernes "innholdet" (Nerver, ødelagt emalje etc.) før ny midlertidig fylling. Siste gang er det "finpuss" og endelig fylling. (Varierer sikkert med hvilken tann, type skade etc.).

Trekke gjør man imidlertid ikke! Jeg kan imidlertid være enig i at det ikke gjør vondt. Litt ubehagelig når "innholdet" i tannen slipes vekk, sages ut eller hva jeg skal si, men ikke vondt.

Skrevet (endret)

jeg måtte inn 4 ganger pga en kronglete rot og totalt kom det vel på ca 4000. (Har fortrengt summen....)

Endret av liv
Skrevet

Bor i Bergen.

Var til behandling 5 ganger. Betalte 4900,-

Gjest gjest1
Skrevet

Har rotfylt to tenner, en i Bergen og en Trondheim. Begge gangene ble det totalt litt over 4000 kr for alle behandlingene.

Men det er ingenting sammenlignet met etterbehandlingen. Da første rotfylte tann sprakk (knakk i to), et og et halvt år etter rotfyllingen, kostet det 21 000 kr å sette inn bru.

Da andre rotfylte tann knakk (ca 3 år etter rotfyllinga) var den så langt bak at jeg slapp å sette inn bru (det vises ikke til vanlig når jeg snakker/smiler), men det kostet et par tusen å operere ut restene av røttene, og jeg har ennå en time igjen for å rette opp de siste skadene.

Rotfylte tenner har altså lett for å knekke, de blir skjøre. Hadde jeg visst dette før, ville jeg bare trukket tennene med en gang :tristbla:

Skrevet (endret)

Enig med de andre her om at rotfylling ikke gjør vondt i det hele tatt! Du får bedøvelse så du merker ingen ting.

Min tannlege var veldig flink så jeg synes å rotfylle var helt ålreit, bortsett fra prisen da og at jeg ikke kom meg til tannlegen tidlig nok å fikk tatt hullet som var der så jeg hadde sluppe unna hele rotfyllinga!

Det eneste med rotfyllinga som er et helvete er prisen!

Endret av Leone
Skrevet
:overrasket: Jaggu har jeg funnet meg en grei tannlege! Jeg har rotfylt og betalte under 1500 kroner. Husker ikke summen. Privatpraktiserende er han og. Han er veldig flink og den eneste tannlegen jeg tør gå til. :rodme:
Gjest Gjest
Skrevet
Det avhenger ganske mye av hvilken tann det er. Jeg rotfyllte den nest forreste jekselen i underkjeven fjor høst og det kostet 3.700 på Lillestrøm i Akershus. I følge prislisten jeg fikk presentert ble det dyrere jo lenger bak og opp i munnen det var snakk om. Prisen inkluderte alt fra første undersøkelse til tannen var helt ferdig.

dette er riktig, jeksler har nemlig flere røtter eller kanaler, tre tror jeg. mens fortenner og andre små tenner har bare en. derfor er det dyrere å rotfylle jeksler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...