Gå til innhold

Vaskes sammen...?

Anbefalte innlegg

Gjest Stina
Skrevet

Mor vasker som regel klærne her i huset, nå skal hun være borte i noen dager, så jeg må sette på et par maskiner selv.

Jeg har mest hvite og sorte klær, og de er jo greie å vaske. Samme med dongeri...

Men hvordan er det med fargete klær? Kan blå, grønn, gul, oransje, rød, lilla og rosa vaskes sammen?

Er litt (veldig) redd for at de skal bli missfarget, men alle de plaggene jeg skal vaske i dag, får omtrent akkurat plass i vaskemaskina hvis de vaskes sammen. Unødvendig å sette på ei maskin med to rosa skjorter og en rosa singlett, og enda en maskin med ei blå bukse og noen blå truser hvis alt egentlig kan vaskes sammen...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vasker de fleste farger sammen, men KUN når jeg vet at de har sluttet å farge av. Dette vet du jo ikke siden moren din har vasket til nå. Det er sjelden klær som har vært vasket 5-6-ganger farger av, men hvis du er usikker så kan du vaske alle klær i rødfarger sammen, og alle klær med blå/grønnfarger sammen. Da er det ikke like stor sjanse for at du får stygge farger på klesvasken din.

Er det et klesplagg du er veldig skeptisk til, så ville jeg heller spandert en vask alene på den (alternativt håndvask. Men som et engangstilfelle ville det ikke bekymret meg en smule om jeg vasket en hel klesvask med bare ett plagg. Lykke til!

Skrevet

rosa rødt og orange går vel greit sammen, samme gjør gul og orange men jeg ville ikke blandet lilla inn der. Blå grønn og lilla går sikkert greit sammen. Spørs litt på hvor sterke fargene er og sånt.

Truser bør vaskes på 60, bukser på 40 så de går ikke sammen.

Gjest Stina
Skrevet
Truser bør vaskes på 60, bukser på 40 så de går ikke sammen.

Det var bra du sa, for jeg visste at truser skulle vaskes med høy temperatur. Hadde lagt inni buksene på 60 grader også jeg!

Skal se på lappene som følger med, og sortere ut klærne jeg er redde for eller som er ganske nye så det kan være igjen overskuddsfarge!

Takk for tips begge to

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...