Gå til innhold

Bryllupsreise

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
For meg er det helt irrelevant hva du kaller det. Vi ønsker en reise i forbindelse med bryllupet, om det kalles bryllupsreise eller "bare" ferie har ingen betydning. 

Jeg kaller det? Jeg la ved en ordboklink som forteller hva en bryllupsreise er.
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Dette var da veldig overdrevet. Kan du forklare meg hvilke problemer som kan oppstå om et ektepar kaller sin ferie 3 mnd etter bryllupet for bryllupsreise?

Veldig overdrevent? Er det ikke åpenbart at ord bør brukes med den betydningen de har?

Om vi snakker om gulrøtter eller bryllupsreise er irrelevant.

Har vært bryllupsreisetråder her tidligere - like kostelig hver gang. :ler:

Skrevet

Åhh.... jada, så definerer ordboken det slik, og en gjest må bladne seg inn.

Greit.

Jeg drømmer om en bryllupsreise, og tenker på å reise antakelgi relativt rett etter bryllupet, altså en reel bryllupsreise.

Og jeg spør hvor andre bruder la, legger, planlegger sin ferie/reise/bryllupstur/honnymoon/kosestund hva nå enn for litt inspirajson og drømming.

Så la dem kalle det bryllupsreise dersom det er en reise de nygifte tar, selv om den finner sted en måned eller to etter bryllupet også da. Nygift er vi i mer enn to dager, og "like etter" er jo heller ikke akkurat definert som "dagen etter" da.

Ordboka setter ingen grense for hvilken dag man må reise for å kunne kalle det en bryllupsreise.

Og jeg er ute etter drømmer, ideer om en slik reise uansett hva du kaller det, ikke gulrøtter og poteter...

Jaja....

Nå PLASKREGNER det i Bergen. Og jeg kunne virkelig trenge en sånn liten drømmeverden.

Men får vel bare slutte å håpe på en slik drømmeverden da, når noen må kverrulere om gulrøtter...

Gjest gjesta
Skrevet
Ja, det blir jo fint.

Hvis jeg mye heller vil kalle poteter for gulrøtter, og går i butikken og ber om gulrøtter - da vil jeg tro det blir litt problematisk å oppleve å få poteter?

Ordene vi bruker er allerede definert for oss, da skulle det da bare mangle at vi ikke brukte den definisjonen.

For det første blir vel ikke eksemplet helt saklig. For det andre er det helt feil at "ordene allerede er definert for oss". Definisjonene i ordboka utformes etter hvordan ordene brukes, det er ikke sånn at ordene brukes etter hvordan de er definert.

---

Vi driver og tenker på et cruise i Karibien. Vi tenker at mer enn én uke på cruise kan bli litt kjedelig, så vi vil kanskje kombinere det med en par uker i Florida eller en eller annen øy, har noen noe forslag på hvordan vi kan gjøre det uten at det blir for dyrt? Evt. skal vi kanskje feriere litt rundt i Spania eller Italia, og deretter bo litt i huset til familien til min forlovede ved Torrevieja. Men dette blir kanskje litt for mye "vanlig" ferie? Vil jo også at det skal være litt spesielt siden det er bryllupreise. (Selv om vi også har tenkt å være litt hjemme en måned eller så etter bryllupet.)

Gjest Neffi
Skrevet

Jeg tror dere skal reise til Egupt jeg, om du så lenge har drømt om pyramidene :-)

Book inn på et flott hotell, gjør det enkelt om dere aldri har vært i syden tidligere og bestill "all inclusive", så slipper dere å tenke stort da dere kommer ned. Det finns flere restauranter og barer på et slikt hotell, så tilbudet kan bli stort. Dere vil nyte hverandre!? Og har aldri vært i syden tidligere! Dra til et sted som ikke drar oppmerksomheten til så mye annet enn god mat og søvn :) Kanskje litt kultur (og trygghet) i ordnede arrangementer osv. Kanskje dere vil en dagstur til en øy i rødehavet - sitte på dekk, nyte en -ikke så altfor varm- dag på havet? En dagstur til Kairo og pyramidene?

Det er varmt om sommeren, ja, men venter du til september går det helt fint. Sesongen varer dessuten bare fra september til april - så det er nok da man får bestillt reise dit.

Kan du vente nesten 3 mnd-er?

Om kjæresten din ikke liker å ligge på stranden kan dere ta noen dager med shopping, cruise, eller rett og slett ligge under en palme med en goooood bok.

Skrevet

Nja... jeg vet ikke.

Dette skal være noe for OSS, ikke meg (og seriøst, jeg har fantasert om mange ting jeg, bare kom på de pyramidene når jeg leste egypt. Men jeg har drømt om usa, spania, åååhhh.. FRANKRIKE.. og han har lyst til storbritannia, det vet jeg (om enn ikke pådenne turen akkurat da altså)

Det er mange ting vi kan velge mellom... Men ja... egypt frister litt... dog.... nja.... jeg ve ikke om jeg vil vente til september. Kanskje mer fristende med en plass vi kan reise til i juni. Altså like etter bryllupet. Senest i begynnelsen av juli...

Men, hvem vet? dette er en del av opplegget jeg tror han også hr lyst til å være med på å bestemme... så får heller jeg kjøre "sololøp" når det er å bestemme lokale, blomster, bordkort og sånne ting...

Åhh... jeg elsker å planlegge. Dette er gøy :)

Gjest Neffi
Skrevet
Nja... jeg vet ikke.

Dette skal være noe for OSS, ikke meg (og seriøst, jeg har fantasert om mange ting jeg, bare kom på de pyramidene når jeg leste egypt. Men jeg har drømt om usa, spania, åååhhh.. FRANKRIKE.. og han har lyst til storbritannia, det vet jeg (om enn ikke pådenne turen akkurat da altså)

Det er mange ting vi kan velge mellom... Men ja... egypt frister litt... dog.... nja.... jeg ve ikke om jeg vil vente til september. Kanskje mer fristende med en plass vi kan reise til i juni. Altså like etter bryllupet. Senest i begynnelsen av juli...

Men, hvem vet? dette er en del av opplegget jeg tror han også hr lyst til å være med på å bestemme... så får heller jeg kjøre "sololøp" når det er å bestemme lokale, blomster, bordkort og sånne ting...

Åhh... jeg elsker å planlegge. Dette er gøy :)

He he ;) Ja, det er nok best du har med han i planleggingen her også, ja :)

USA høres jo veldig fristende ut da! har selv aldri vært der, men der er det jo flesk av byer og tang å velge mellom.

Lykke til, iallefall!

Skrevet
Jeg kaller det?  Jeg la ved en ordboklink som forteller hva en bryllupsreise er.

Vi kostet på oss en dyrere og flottere tur pga det var brylupsreise,men at vi ikke dro umiddelbart etter bryllupet betyr jo ikke det at det IKKE var bryllupsreise! Hadde vi IKKE skulle hatt en bryllups reise,hadde vi nok heller ikke bevilget oss turen til Mauritius! Det var fordi det skulle være en spesiell tur for oss,kanskje den gangen i livet vi drar på en så "dyr" ferie!

Lilletrollet

Skrevet
Vi driver og tenker på et cruise i Karibien. Vi tenker at mer enn én uke på cruise kan bli litt kjedelig, så vi vil kanskje kombinere det med en par uker i Florida eller en eller annen øy, har noen noe forslag på hvordan vi kan gjøre det uten at det blir for dyrt?

Barbados er ihvertfall kjempeherlig, var der i 2 uker og kjedet oss ikke ett sekund! British Airways flyr dit, fra Oslo (via London)

Skrevet
Er nesten så jeg besvimer - er det virkelig mulig??  :overrasket:

Fikk gåsehud jeg nå.  Det er min drømmetur - tenk at det finnes noen som er så heldige å få vinne noe sånt. 

God tur - kos dere - dra inn lukter, lyder og syner, og nyt alt dere får oppleve. 

Helt fantastisk!!

Ikke glem referat her - fyldig referat.

lover referat her omsider :)

du får følge med om 18 måneder!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...