IdaC Skrevet 7. juli 2006 #21 Skrevet 7. juli 2006 Vi reiste to uker etter bryllupet og var 2 uker i Dubai og 1 uke i Kroatia. Hadde tenkt å kombinere Dubai med ei uke på Mauritsius,men siden det var i juli ble vi frarådet av reisebyrå da det er mye regn der på den tiden.
Gjest Chica Skrevet 7. juli 2006 #22 Skrevet 7. juli 2006 Kanskje Egypt er et alternativ da? Men kanskje uhorvelig varmt om dere skal reise rett etter bryllupet? Eller Spania om det er fotballturnering med Scandinaviske land i La Manga?
Malama Skrevet 7. juli 2006 Forfatter #23 Skrevet 7. juli 2006 Ja, jeg tenker meg det kan bli uhorvelig varmt mange steder, dersom vi skal dra rett etter bryllupet. Det er jo SOMMER da (vi gifter oss St.Hans, så det er jo begynnelsen av sommeren, selv om det er "midtsommer")
Gjest Chica Skrevet 7. juli 2006 #24 Skrevet 7. juli 2006 Har dere tenkt på muligheten å reise senere? Kjempedeilig å reise bort på vinteren syns jeg, og da er det ikke for varmt i sør-europa/Egypt etc heller.
Susan Sto Helit Skrevet 7. juli 2006 #25 Skrevet 7. juli 2006 Hvis dere vil ha litt av alt, så er vel Barcelona tingen. (Det kan jo være mulig å få med seg en stor fotballkamp der, det er en badeby, så de har strand og sol, og det er massevis av shopping og kultur på stedet.) Finnes også masse flotte hotell der, som sikkert kunne passe fint til bryllupsreise. (Husk at man aldri skal stresse med å oppleve for mye når man er på ferie! Det er minst like viktig å ha tid til å gjøre "ingenting".) Vurderte Barcelona lenge, (og Dubai), men det endte opp med en flott hotell i "ingenmannsland" på en liten gresk øy! Glimrende for oss, som liker å ta livet mest mulig med ro, og lese og slappe av. (Kan godt ligge inne og lese i airconditionavkjølt luft når det er varmt ute, og heller ha korte dager på stranda.)
marsy Skrevet 7. juli 2006 #26 Skrevet 7. juli 2006 Malama: kanskje det beste reisemålet for dere hadde vært 3 uker i Australia? Behagelig temperatur der på sommeren. Der kan dere få natur, aktiviteter og strandliv i ett. Med det avhenger jo av budsjettet. Alternativet for dere kan jo være å ta en uke med strandliv og en uke med litt mer aktiv ferie? En uke på Korsika + en uke på den italienske/franske riviera der dere kan leie bil og kjøre langs kysten (Nice, Cannes, Monaco, Genova, Pisa) Jeg elsker ihvertfall frankrike og italia
Malama Skrevet 7. juli 2006 Forfatter #27 Skrevet 7. juli 2006 Har dere tenkt på muligheten å reise senere? Kjempedeilig å reise bort på vinteren syns jeg, og da er det ikke for varmt i sør-europa/Egypt etc heller. ← Har ikke tenkt noe som helst enda, egentlig. Bare synes det virker litt "antiklimaks" å reise tilbake til Bergen dagen etter bryllupet for å gå på jobb på mandag... Men feriedagene vil jeg ikke bruke opp på å sitte og glo hjemme hos mamma (eller meg selv) og ende opp med å ikke ha fritid tilgode til en bryllupsreise... (Dette under forutsetning at jeg i det hele tatt har feriedager da, jeg har kontrakt ut april igjen jeg. Men denne gangen skal jeg IKKE gå med på en løsning som ender med ferie fra 14. august, for jeg må ha fri i alle fall noe før bryllupet!)
marsy Skrevet 7. juli 2006 #28 Skrevet 7. juli 2006 Har dere tenkt på muligheten å reise senere? Kjempedeilig å reise bort på vinteren syns jeg, og da er det ikke for varmt i sør-europa/Egypt etc heller. ← enig, beste tidene å reise i europa er mars/april og september/oktober synes jeg... og på vinteren kan dere reise til egypt f.eks. (har hørt veldig mye bra om cruise på Nilen)
Gjest AGF Skrevet 7. juli 2006 #29 Skrevet 7. juli 2006 Ingen trenger å vite på turen at du har skiftet navn. Ingen spurte meg. Så lenge alt blir bestilt i ditt gamle navn, hotell, billett, turer osv så skal det gå helt fint. Du bare lar være å si at du har skiftet navn hvis du blir spurt. Noe jeg neppe tror blir tilfellet. De fleste bryr seg ikke om slikt. Jeg anbefaler sterkt å reise ganske snart etter bryllupet. Det er utrolig deilig etter alt stresset. Vi gledet oss sånn og fikk slappet av skikkelig. Siden han ikke er så glad i å ligge på stranda kan dere kombinere. Ei venninne av meg kommer kanskje til å ta en uke på en eller annen øy i Stillehavet og så tar de en uke i Beijing før de reiser hjem.Jeg har blitt anbefalt en tur til Cape town. Der skal det visst være fine strender, men de fikk også gått safari et sted i nærheten, hun var også og så på perler og plukket ut sin egen mens han var og dykket med haier. I tillegg fikk hun med seg et kurs om diamanter. Jeg synes dette høres så gøy ut! Og byen skal visst være veldig vestlig og ikke som resten av Afrika.
Lilletrollet Skrevet 7. juli 2006 #30 Skrevet 7. juli 2006 Vi giftet oss i Juli,og dro til Mauritius i februar! Det var veldig perfekt!
Arkana Skrevet 7. juli 2006 #31 Skrevet 7. juli 2006 Vi har ikke bestemt noe enda, men har tenkt på alt mulig rart fra bilferie i Storbritannia til cruise i caribien til en mer "vanlig" chartertur til Egypt eller noe sånt. Det blir nok uansett ikke bestemt noe som helst før vi runder 2007. En ting er i allefall sikkert, og det er at vi ikke skal reise rett etter bryllupet. Gjestene kommer langveisfra og jeg har absolutt ikke tenkt å forlate dem dagen etter fordi vi skal på bryllupsreise. Jeg ser heller fram til å bruke dagene etter bryllupet til å være sammen med dem her i Oslo. Dessuten gifter vi oss på sommeren (juni) og det er jo nettopp da det er fint vær her i Norge, så jeg ser ingen grunn til å gå glipp av den når jeg heller kan reise litt senere når det har blitt litt kjøligere her. Ingen av oss bytter navn, så papirer og slikt blir ikke et problem.
miss77 Skrevet 7. juli 2006 #32 Skrevet 7. juli 2006 Vi dro til Madrid. Ikke en gang til. ← Hvorfor ikke? Var det ingen all right by? Bør i såfall kanskje revurdere lysten min til å reise dit
miss77 Skrevet 7. juli 2006 #33 Skrevet 7. juli 2006 Glemte jo å skrive hvor vi skal. Reiser til Italia i 9 dager. Skal være 4 dager i Firenze og 4 dager i Sienna. Avslutter med 1 1/2 dag i Roma. Litt lite i Roma, men vi får da ett kjapt overblikk
Malama Skrevet 7. juli 2006 Forfatter #34 Skrevet 7. juli 2006 Vi har ikke bestemt noe enda, men har tenkt på alt mulig rart fra bilferie i Storbritannia til cruise i caribien til en mer "vanlig" chartertur til Egypt eller noe sånt. Det blir nok uansett ikke bestemt noe som helst før vi runder 2007. En ting er i allefall sikkert, og det er at vi ikke skal reise rett etter bryllupet. Gjestene kommer langveisfra og jeg har absolutt ikke tenkt å forlate dem dagen etter fordi vi skal på bryllupsreise. Jeg ser heller fram til å bruke dagene etter bryllupet til å være sammen med dem her i Oslo. Dessuten gifter vi oss på sommeren (juni) og det er jo nettopp da det er fint vær her i Norge, så jeg ser ingen grunn til å gå glipp av den når jeg heller kan reise litt senere når det har blitt litt kjøligere her. Ingen av oss bytter navn, så papirer og slikt blir ikke et problem. ← Hos oss er det mer VI som kommer langveis fra, og gjestene stort sett vor der vi skal gifte oss. Ikke alle da, men mange av dem. Jeg vet ikke om vi drar sånn helt med en gang, men tanken på å utsette det "lenge" frister ikke så veldig det heller... Dette er nå uansett noe vi skal tenke på og snakke om sammen da. En del av planleggingen som jeg håper han også vil sette pris på å delta i Kjekt å lese om hva dere gjør, gir meg mange ideer. Dessuten sitter jeg i Norge, (teoretisk sett. Bergen er nå mentalt sett ikke Norge da, det er bergen, men teoreitsk sett er det likevel norge...) i juli og titter ut på regnvåt bakke, tuuuung grå himmel og minnes hva jeg har tenkt de siste dagene: Alle smiler og sier at "ja, fint med ferie i august da, så kan du være på jobb når det er rolig". AS IF! Nå har vi ca 1/3 bemanning, og arbeidsbelastningen er ikke så mye lavere nei.. Jeg har 175% stilling i juli... Min forlovede jobber for tiden alene på kontoret. For all del, han får nå tillegg i lønna for å være fungerende kontorsjef han da, men han jobber lange dager... Det frister ikke å tilbringe hvetebrødsdagene på denne måten. forrige uke kom han hjem fra jobb rundt klokka ti hver dag, nærmere 11 noen dager, og denne uka har han vel og merke kommet fra jobb senest sju, men han har en bijobb som har holdt ham oppe, jobbe ved pc'n frem til et par timer etter midtnatt (i "natt" kom han til sengs klokka fire, da var jeg ikke mye blid!) Det er greit nok nå (vel, egentlig ikke, men jeg må bare akseptere det), men IKKE greit å tilbringe de første ukene av ekteskapet på samme måte som de første ukene av forlovelsen. Vi ser jo ikke hverandre Derfor synes jeg at en bryllupsreise på sommeren virker fristende. Tar jeg ham med BORT fra jobb og hjem og familie, så kan jeg få hans fulle oppmerksomhet og nyte tida som nygift i noen dager før vi begynner på hverdagen igjen. Derfor har jeg litt lyst å ha i alle fall en uke, gjerne to, tatt i løpet av sommeren.
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #35 Skrevet 7. juli 2006 Turen koster egentlig ca 50 000 per person inkl fly tur retur, hotell i chile/argentina og 14 dagers båtreise (mat inkl på skipet). Men vi får turen gratis etter at verdens beste mann vant en tur på jobben ← Er nesten så jeg besvimer - er det virkelig mulig?? Fikk gåsehud jeg nå. Det er min drømmetur - tenk at det finnes noen som er så heldige å få vinne noe sånt. God tur - kos dere - dra inn lukter, lyder og syner, og nyt alt dere får oppleve. Helt fantastisk!! Ikke glem referat her - fyldig referat.
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #36 Skrevet 7. juli 2006 Bryllupsreise hører til bryllupet, og bør påbegynnes ganske kort tid etterpå. Venter man i uker, måneder og år, så er det ikke bryllupsreise - da er det ferie. http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...abet=n&renset=j Er vel ingen vits i å omdefinere ord bare fordi de skal passe inn i egne meninger? (Ikke rettet til trådstarter).
Malama Skrevet 7. juli 2006 Forfatter #37 Skrevet 7. juli 2006 Jeg synes folk skal få definere ord akkurat som de selv vil. Men jeg har et ønske om at det ikke skal være så veldig legne etter bryllupet for vår del da. Men det får nå tiden vise hva det blir til. Gleder meg i alle fall masse. Og i dag, fredag ettermiddag, så er konsentrasjonen på jobb på bunn-nivå og det virker langt mer fristende å stirre ut vinduet, forbi de grå skyne eog drømme om en bryllupsreise til et sted med fint vær, varme, strand og sol, og jeg kan komme tilbake og være brun, ikke bleik som jeg er i dag...
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #38 Skrevet 7. juli 2006 Jeg synes folk skal få definere ord akkurat som de selv vil.Ja, det blir jo fint. Hvis jeg mye heller vil kalle poteter for gulrøtter, og går i butikken og ber om gulrøtter - da vil jeg tro det blir litt problematisk å oppleve å få poteter? Ordene vi bruker er allerede definert for oss, da skulle det da bare mangle at vi ikke brukte den definisjonen.
Arkana Skrevet 7. juli 2006 #39 Skrevet 7. juli 2006 Bryllupsreise hører til bryllupet, og bør påbegynnes ganske kort tid etterpå. Venter man i uker, måneder og år, så er det ikke bryllupsreise - da er det ferie. http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...abet=n&renset=j Er vel ingen vits i å omdefinere ord bare fordi de skal passe inn i egne meninger? (Ikke rettet til trådstarter). ← For meg er det helt irrelevant hva du kaller det. Vi ønsker en reise i forbindelse med bryllupet, om det kalles bryllupsreise eller "bare" ferie har ingen betydning.
Arkana Skrevet 7. juli 2006 #40 Skrevet 7. juli 2006 Ja, det blir jo fint. Hvis jeg mye heller vil kalle poteter for gulrøtter, og går i butikken og ber om gulrøtter - da vil jeg tro det blir litt problematisk å oppleve å få poteter? Ordene vi bruker er allerede definert for oss, da skulle det da bare mangle at vi ikke brukte den definisjonen. ← Dette var da veldig overdrevet. Kan du forklare meg hvilke problemer som kan oppstå om et ektepar kaller sin ferie 3 mnd etter bryllupet for bryllupsreise?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå