Gå til innhold

Bryllupsreise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, så sitter jeg her. Det er sommerferietid, men vi har ikke planlagt noen reise for ferien i år. Vi skal flytte i stedet.

Men, jeg tenker "neste år, DA skal vi på ferie da" (det har jeg egentlig tenkt hvert år, men nå må det jo stemme, vi må da vel få reise på bryllupsreise, sant? Og bryllupsreise er IKKE å feriere i kjelelrstua til mine eller hans foreldre, nemlig! (det er der vi pleier feriere, ettersom vi bor så langt fra våre familier at vi tilbringer ferietiden hos dem))

så, i mine drømmer.... ja, så tenker jeg på neste års ferie, bryllupsreisen.

Og lurer da, ja, hvor går turen? Hva er planen? (eller hvor har dere vært?)

(og, reiser man direkte rett etter bryllupet (en dag eller to senere kanskje?), eller senere? Og hva da med pass, for dem som skifter navn?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi gifter oss i utlandet og hadde egentlig ikke tenkt å ta noen bryllupsreise, men så dukket det plutselig opp en tur likevel :)

Bryllupsreisen blir ca 6 mnd etter bryllupet (man kan ikke reise i sommerhalvåret).

Turen går til Sør Amerika og Antarktis

:hoppe::hoppe::hoppe:

Endret av marsy
Skrevet

Åhh.. det virket som en fin og spennende tur!

Gjest gjesta
Skrevet

Vi kombinerer bryllup i nevada med bryllupsreise rundt om i usa;) blir bort i noen uker:) bytter navn etter vi kommer hjem:)

Skrevet
Vi kombinerer bryllup i nevada med bryllupsreise rundt om i usa;) blir bort i noen uker:) bytter navn etter vi kommer hjem:)

Linnea: må bare spørre- blir det sånn "ekte Las Vegas" bryllup som jeg ser for meg er litt sånn "harry kult" eller skal dere ha flott stor sermoni og greier? Ser for meg at vi hadde passet til å ha et skikkelig harry Las Vegas bryllup :ler:

Skrevet

Vi var to uker i Salou i Spania (like utenfor Barcelona) :)

Gjest Gjest
Skrevet

Vi skal til AFRIKA!!!

Kilimajaro og Zanzibar - begge deler blir fantastisk!!

Gifter oss i juli og reiser i januar / februar neste år.

Blir nok en liten romotur i høst også :)

Skrevet

Vi var i Florida i USA :)

Skrevet

Vi slår to fluer i ett smekk...bryllup og bryllupsreise i ett...vi skal gifte oss i Florida.

Gjest gjesta
Skrevet

Hei! sara salamander: vi skal ikke ha sånn typisk harry bryllup:) hehe! det er bare oss to som reiser, men vi skal ordne med ett flott, stort og unikt bryllup:) jeg gifter meg bare en gang så da vil jeg gjøre mye ut av det:) Vi skal ha ett av de dyrere bryllupene i vegas, ute bryllup i naturen, masse bilder osv. Vår sermoni varer lengre enn en halv time for å si det slik :legrine: MEN jeg liker å være litt små harry! jeg er en person som ikke tar meg selv for høytidelig og vi skal more oss skikkelig og se morsomt på det:) Vi valgte vegas bryllup for det finnes tusenvis av måter å gifte seg på i vegas(ikke alt harry) på en skala: litt harry---- til ekstremt harry :legrine:

Vi er bereiste og siden vi ikke er så glad i bryllup med masse folk i så ble dette den mest perfekte løsningen:)

Vi har dessuten leid luxus suite den tiden vi er i vegas og har bestilt fin middag og skal se show om kvelden:) Jeg skal dagen før finne kjole:) hjelp:)

Gjest Gjest
Skrevet
Vi gifter oss i utlandet og hadde egentlig ikke tenkt å ta noen bryllupsreise, men så dukket det plutselig opp en tur likevel :)

Bryllupsreisen blir ca 6 mnd etter bryllupet (man kan ikke reise i sommerhalvåret).

Turen går til Sør Amerika og Antarktis

:hoppe:  :hoppe:  :hoppe:

Å holy hai for en bryllupsreise. Hva betaler dere?

Skrevet

Vi reiste to dager etter bryllupet til termale bad i Budapest.

Så lenge billetten og passet begge har ditt gamle navn på er det ikke nødvendig å bytte pass. Det gjorde ikke jeg, det hadde blitt så mye styr.

Skrevet

Hvor man reiser på bryllupsreise avhenger av hvor mye penger og tid man har. Vi hadde bare 5 dager så en tur utenfor Europa var utelukket. Men hvis jeg hadde hatt to uker hadde jeg reist til noen av de nydelige øyene: mauritius, maldivene, seyschellsøyene. Disse koster en del. Thailand er et billigere alternativ og skal visst være vakkert. Det er også mange som reiser til Egypt. Det er kjempebillig for slike all inclusive pakker, men dette skyldes nok bombesprengninger som dukker opp i ny og ne.

Skrevet
Å holy hai for en bryllupsreise.  Hva betaler dere?

Turen koster egentlig ca 50 000 per person inkl fly tur retur, hotell i chile/argentina og 14 dagers båtreise (mat inkl på skipet).

Men vi får turen gratis etter at verdens beste mann vant en tur på jobben :sjarmor:

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi dro til Madrid. Ikke en gang til.

Skrevet

:) Bryllups reise en uke med cruise til vestlige karibien.. Gleder meg som et barn til det..

:klem: Bire

Skrevet
Hvor man reiser på bryllupsreise avhenger av hvor mye penger og tid man har.

Selvsagt.

Ettersom vi skal gifte oss neste sommer er ikke ferieplanen satt, men vi planlegger å ta en uke før bryllupet av praktiske årsaker (gifter oss 35 mil unna der vi bor, så vi tenkte å tilbringe siste uka på stedet der vi skal gifte oss for alle de små detaljene...) Så da har vi jo 4 ferieuker igjen, og selv om en og annen dag går bort til jul og påske (ikke egentlig noe særlig, mye av dette tar vi som plusstid, ettersom vi jobber i staten og ikke får overtid, men myyyyye plusstid...) så å ta tre eller fire uker sommerferie i strekk er ikke umulig, og med en uke før kan vi altså ta to uker reise dersom vi reiser ganske snart etter bryllupet (og at jeg da altså reiser med gammelt pass og navn. Ingen blir "sur" for at jeg har pass og biletter i et navn som ikke er mitt fulle navn...?)

Bare lurer på hvor vi skal dra. Dette blir antakellig vår første "skikkelige ferie" (altså ferie ikke tilbrakt hjemme eller sammen med noen av våre foreldre) sammen. Ingen av oss er spesielt bereist. "Syden" har ingen av oss vært i. Jeg vokste opp med hytteferier i Norge/Sverige, og han vokste opp med at ferie=reise til der slekta bor (for hans foreldre flyttet til andre kanten av landet da han var liten)

Og jeg har kjempelyst på en "skikkellig ferie" som bryllupsreise. Reise et sted, sammen, bare vi to. Han er "allergisk" mot varme, og er ikke typen til å ligge på stranda i to uker. (Jeg kunne fiiiiiint gjort det...) så vi må nok finne en plass der det er varmt nok til at jeg kan bade, ikke så kokende at han ikke smelter, strand vi kan ligge på, OG andre ting vi kan gjøre på for avveksling...

Dette er jo en riktig så festlilg del av planlegginga da :)

Når det gjelder penger er jeg litt mer usikker... ettersom vi ikke har satt opp et endelig budsjett for bryllupet enda vet jeg ikke hvor stor pott som kan brukes til reisen, men jeg regner ikke med at det skal bli noe problem med en "brukbar" ferietur i alle fall. (Jeg tilpasser gjerne budsjettet slik at vi får det til om nødvendig. Eller lever sparsomt når vi kommer tilbake (eller i forveien))

Kos å drømme i alle fall :)

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Vi hadde tenkt oss til Malaysia, Vietnam eller Thailand, men ettersom bryllupet blir såpass dyrt som det blir, har vi valgt å utsette :grine::grine::grine:

Satser på å få til en tur til neste år, men alle jeg kjenner som utsetter bryllupsreisen, sier 1) det blir ikke noe av, og 2) hvis det blir noe av, blir det bare som en vanlig ferie..

Men men. Vi får bare vente og se!

Skrevet
Bare lurer på hvor vi skal dra. Dette blir antakellig vår første "skikkelige ferie" (altså ferie ikke tilbrakt hjemme eller sammen med noen av våre foreldre) sammen. Ingen av oss er spesielt bereist. "Syden" har ingen av oss vært i. Jeg vokste opp med hytteferier i Norge/Sverige, og han vokste opp med at ferie=reise til der slekta bor (for hans foreldre flyttet til andre kanten av landet da han var liten)

Og jeg har kjempelyst på en "skikkellig ferie" som bryllupsreise. Reise et sted, sammen, bare vi to. Han er "allergisk" mot varme, og er ikke typen til å ligge på stranda i to uker. (Jeg kunne fiiiiiint gjort det...) så vi må nok finne en plass der det er varmt nok til at jeg kan bade, ikke så kokende at han ikke smelter, strand vi kan ligge på, OG andre ting vi kan gjøre på for avveksling...

Hva slags ferie ønsker dere?

Aktiv ferie? Slapp av ferie? Bo på samme sted eller reise litt rundt?

Hva slags interesser har dere (er dere glade i sport, kunst, kultur, historie f.eks.)

Jeg kan gjerne komme med noen reisetips :)

Skrevet

Aner ikke enda...

Jeg tror nok vi vil slappe av. Hvile ut etter en hektisk bryllupsplanlegging. Koble ut og nyte hvetebrødsdagene. Men altså ikke ligge pal på stranda fra vi komemr til vi drar, da får han fnatt.

Om vi vil bo i ro har jeg ingen formening om.

Kunst og kultur er ganske..... kjedelig. Vi er fotballsupportere, men for mitt vedkommende gjelder denne interessen KUN Brann og ingen andre (han liker fotball som sport generelt, det gjør ikke jeg...) så sport er kanskje heller ikke heeeelt saken (joda, en "storkamp" kunne jeg vært med på for opplevelsen dersom han ville sette pris på det, selvsagt. Ikke en fotballferie, men en fotballkamp i løpet av turen, med stoooor steming) litt historiske saker kan derimot være mer spennende, dog ikek i overdose... (siden barndommen vært facinert av oldtidens egypt, kunne nok tenkt mege å se noen pyramider og sånn i løpet av livet en gang, om muligheten skulle by seg, men ikke heeeeelt interessert i å trave rundt i katabomber etc (og ei, NULL interesse for "Davinchikoden" og denslags)

Tar gjerne mot tips jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...