Gjest Slappfisken Skrevet 6. juli 2006 #1 Skrevet 6. juli 2006 Noen som har erfaring med http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...1757027&rom=DVD ? Jeg fikk den i gave for litt siden, og må se til å komme meg i gang snart. Planlegger å ta oppvarming + nybegynner en gang daglig? De hardere programmene venter jeg med pga problemer med ryggen (krum, mulig en prolaps, utglidning eller noe slikt). Er ganske utrent, og 10-15 kg overvektig, men pusten har jeg inne fra før av virker det som. Har drevet med pusteøvelser i flere år, så det lønner seg nå Hvor fort vil jeg merke forskjell? Er det håp om at holdningen min kan bedre seg med dette?
Viviwoom Skrevet 6. juli 2006 #2 Skrevet 6. juli 2006 Har ikke forsøkt den, men jeg har hørt gode ting om den. Men det vet du jo egentlig ikke før du har satt den på og forsøkt Det varierer litt hvor raskt man ser forskjell. For min egen del tok det vel ett par uker før jeg begynte å se annerledes ut. Da trente jeg hver dag. Med pilates styrker du bla ryggen, og får en mye bedre holdning. Er en veldig fin treningsmetode Det var en pilates-tråd her ett sted...
Gjest Slappfisken Skrevet 10. juli 2006 #3 Skrevet 10. juli 2006 Har hatt andre forsøk i dag, og det var verre denne gangen. Håper det har noe med at jeg ikke har spist i dag (glemte at jeg ikke hadde spist), for jeg holdt på å kollapse i midten av nybegynnerprogrammet. Får se om jeg får i meg litt vann om ikke så lenge. Enten er jeg i ELENDIG form (noe jeg godt kan tro) eller så er dette tøffere enn jeg hadde trodd. Det som overrasker meg mest er at koordineringen er så forbannet vanskelig. Det virker som om de puster betydelig raskere enn det jeg gjør (jeg passer på at jeg ikke holder pusten), og at på enkelte øvelser virker som om de har et helt annet syn på når det skal pustes inn og ut enn det jeg har Jeg har en følelse av at det kanskje var en tabbe å starte med noe som involverer BÅDE koordinasjon, kondisjon, og muskeltrening når alle tre er helt på bunn hos meg. Får se om jeg klarer 18 runder til og om det før eller senere blir mindre stressende. At det er fysisk tungt gjør meg lite, men jeg blir helt surrete i hodet av å holde styr på alt. Kjenner også at enkelte øvelser tar på ting jeg ikke helt vet om det er forsvarlig å presse for hardt, så “ballen” hopper jeg over. Jeg vil føle meg litt tryggere på at kroppen tåler det før jeg gjør ting som får det til å KNASE i ryggraden. Men grei video, ingen bakgrunnsmusikk (heldigvis, hadde det dukket opp musikk på toppet av alt det andre så tror jeg at jeg pent og pyntelig hadde klikket) og jeg kjenner det tar godt i musklene. Håper det fungerer, dumt å ønske seg noe som ikke blir brukt (Omtrent eneste måte å få meg til å trimme på )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå