Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2006 #1 Skrevet 6. juli 2006 Jeg lånte en bikinitruse av venninna mi i helga. vi hadde vært på fest, jeg våkna opp der og vi skulle dra og bade. jeg hadde jo ikke med meg badetøy, men hun hadde en bikini som var helt ny og ubrukt som jeg fikk låne. jeg brukte denne hele dagen og reiste hjem for å vaske den. så ser jeg et håndvask-symbol inni trusa... jeg vil jo vaske den såpass at det blir fresht for henne å bruke den som jeg har brukt liksom men det virker ikke som den tåler noe særlig vil ikke ødelegge den i vask heller... what to do?
Sarah Salamander :-) Skrevet 6. juli 2006 #2 Skrevet 6. juli 2006 Jeg hadde vasket den for hånd i varmt vann med vaskepulver... og så bare nevnt det for henne når du leverer den tilbake!? hvis det er en god veninne er vel ikke det noe å lage noe oppstyr rundt!
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2006 #3 Skrevet 6. juli 2006 Venninna di skjønner vel at du vil vaske den ordentlig før du leverer den.. Men jeg ville sagt ifra/spurt henne om hvordan vaskingen skal foregå før jeg satte igang.
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2006 #4 Skrevet 6. juli 2006 Bedre å vaske for hånd! Jeg har en gang for mye, vasket en dyr bikini (som måtte håndvaskes) i vaskemaskin, og den så ut som ei lefse etterpå!
Gjest Blondie65 Skrevet 7. juli 2006 #6 Skrevet 7. juli 2006 Hvem i all verden er det som kjøper bikini som må håndvaskes. Alvorlig talt ... ekkelt.
Gjest gjest1 Skrevet 7. juli 2006 #7 Skrevet 7. juli 2006 Da må jo venninna hennes kjøpe ny etter hver gang hun har brukt den, hvis det er sånn det skal være..
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #8 Skrevet 7. juli 2006 Vask den for hånd siden det er det som står, ellers så kan du jo spørre hva hun vil at du skal gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #9 Skrevet 7. juli 2006 Hvem i all verden er det som kjøper bikini som må håndvaskes. Alvorlig talt ... ekkelt. ← Alvorlig talt, Blondie, har du sjekket vaskeanvisningene på badetøy de siste ti årene eller? Alt skal vaskes på max 30 grader og mye av det må håndvaskes. Så får det heller bli opp til den enkelte om hun vil risikere å vaske 600 kroners bikinien på "feil måte". Min erfaring: Bikinistoffet tåler ikke mye "ordinær vask i vaskemaskin".
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #10 Skrevet 7. juli 2006 Treningstøy og badetøy som ikke kan vaskes i maskin blir ikke kjøpt her i huset. Så enkelt er det med den saken!
Gjest Blondie65 Skrevet 7. juli 2006 #11 Skrevet 7. juli 2006 Treningstøy og badetøy som ikke kan vaskes i maskin blir ikke kjøpt her i huset. Så enkelt er det med den saken! ← Dette var meg (som hadde glemt å logge på)
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #12 Skrevet 7. juli 2006 Treningstøy og badetøy som ikke kan vaskes i maskin blir ikke kjøpt her i huset. Så enkelt er det med den saken! ← So what!?!? Er vel ikke det Trådstarter lurer på.
Pilar Skrevet 7. juli 2006 #13 Skrevet 7. juli 2006 Siden det er din venninnes bikinitruse, er hun nok klar over at den skal håndvaskes.
Svart Katt Skrevet 7. juli 2006 #14 Skrevet 7. juli 2006 Enig at du bare burde spørre henne. Hun har jo lånt deg den, så hun burde være klar over "konsekvensene". Du kan jo vaske den for hånd, så kan hun velge om hun vil risikere å vaske den i vaskemaskin eller noe sånt.
Gjest Xora i.i Skrevet 7. juli 2006 #15 Skrevet 7. juli 2006 Jeg hadde gjort venninna mi oppmerksom på hva som står i
Gjest Blondie65 Skrevet 7. juli 2006 #16 Skrevet 7. juli 2006 For å være litt mer saklig og forholde meg til tråden: Klart at man håndvasker det som står håndvask på. Du kan jo eventuelt la den ligge litt i passe varmt vann og Biotex. (Gikk gjennom badetøyet mitt og der stod det 40 grader på alt jeg har kjøpt selv, bortsett fra en badedrakt jeg har fått som sto håndvask på ...)
Gjest Xora i.i - prøver igjen Skrevet 7. juli 2006 #17 Skrevet 7. juli 2006 Jeg hadde spurt venninna mi - det KAN faktisk hende hun ikke var klar over at den måtte håndvaskes - selv om man bør sjekke sånt i forkant. Og da hadde jeg forholdt meg til hva hun sa.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #18 Skrevet 8. juli 2006 Jeg hiver all håndvask på håndvaskprogram i vaskemaskinen. Har fint undertøy som har blitt vasket slik i flere år og er like fint ennå.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #19 Skrevet 8. juli 2006 Jeg hiver all håndvask på håndvaskprogram i vaskemaskinen. Har fint undertøy som har blitt vasket slik i flere år og er like fint ennå. ← Problemet til TS er nok kke bare om hun kan putte bkinien i vaskemaskinen eller ikke, men også at 30 graders temperatur er for lavt til å drepe bakterier... Et tips er jo å legge bikinien i fryseren, da drepes bakteriene. I tillegg til å håndvaske den selvsagt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå