Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2006 #1 Del Skrevet 6. juli 2006 Jeg planlegger å kjøpe meg leilighet i nærmeste fremtid, og for en stund siden fortalte besteforeldrene mine meg at de har et mange år gammelt obos-medlemsskap som de hadde tenkt til å overføre til meg dersom jeg skulle trenge det ifbm leilighetskjøp. jeg ble kjempeglad... Litt seinere hørte jeg at de hadde sagt det samme til søsteren min, og jeg mistenker at de også har sagt det til kusina mi. Hallo... Blir det sånn førstemann til mølla da?? jeg synes dette var litt merkelig jeg. Merka jeg ble litt irritert. De kan jo ikke gi obos-medlemsskapet til oss alle, så var ikke dette litt rart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 6. juli 2006 #2 Del Skrevet 6. juli 2006 Det høres jo litt rart ut da. Samtidig så vil det jo være urettferdig hvis en av dere får det, for da får ingen av dere andre det. Det er jo bare ett medlemsskap som kan gå videre. Da blir det kanskje sånn at den første av dere hvor det er aktuelt å kjøpe leilighet får det? Hm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gus Skrevet 6. juli 2006 #3 Del Skrevet 6. juli 2006 Medlemsskap i OBOS kan overføres på alle nære slektninger, også til f.eks. besteforeldre. Så dere kan bruke det samme medlemsskapet etter tur, og deretter overføre det tilbake til bestefreldrene deres. Deretter kan de overføre det til neste barnebarn som skal kjøpe bolig. Det er det som kalles gjenbruk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Trådstarteren_* Skrevet 6. juli 2006 #4 Del Skrevet 6. juli 2006 Medlemsskap i OBOS kan overføres på alle nære slektninger, også til f.eks. besteforeldre. Så dere kan bruke det samme medlemsskapet etter tur, og deretter overføre det tilbake til bestefreldrene deres. Deretter kan de overføre det til neste barnebarn som skal kjøpe bolig. Det er det som kalles gjenbruk ← åh såpass!! da er det jo ikke noe problem da :D synes det var litt rart. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gus Skrevet 6. juli 2006 #5 Del Skrevet 6. juli 2006 åh såpass!! da er det jo ikke noe problem da :D synes det var litt rart. hehe ← Her kan du lese om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agjest Skrevet 6. juli 2006 #6 Del Skrevet 6. juli 2006 Om du kjøper en Obos-leilighet med det overførte medlemsskapet og bor i den kan du ikke overføre medlemsskapet ditt til noen andre. Du må nemlig være medlem for å eie en leilighet. Så den går nok ikke i praksis. Da må du evt vente til du flytter til en leilighet som ikke er Obos. Men det er riktig at medlemsskap kan overføres i rett opp- og nedadstigende linje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gus Skrevet 6. juli 2006 #7 Del Skrevet 6. juli 2006 Om du kjøper en Obos-leilighet med det overførte medlemsskapet og bor i den kan du ikke overføre medlemsskapet ditt til noen andre. Du må nemlig være medlem for å eie en leilighet. Så den går nok ikke i praksis. Da må du evt vente til du flytter til en leilighet som ikke er Obos. Men det er riktig at medlemsskap kan overføres i rett opp- og nedadstigende linje. ← Man må være medlem for å eie en OBOS-leilighet, ja, men et nytt medlemsskap kan tegnes på en selv samtidig med at man overfører det gamle medlemskapet til noen andre (i dette tilfellet tilbake til besteforeldrene). Det var i hvert fall det svaret vi fikk da vi ringte og spurte for et par måneder siden i forbindelse med en lignende situasjon. Trådstarter: Ring og spør du også, da vet du, så er du sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå