Gjest gjest1 Skrevet 6. juli 2006 #2 Skrevet 6. juli 2006 Lungeemboli behandles hovedsakelig med blodfortynnende medisiner.
Gjest Jersey Skrevet 6. juli 2006 #3 Skrevet 6. juli 2006 Var jeg som var trådstarter...glemmer alltid å logge inn. Pleier blodfortynnende å "fikse" det? Har nettopp tatt en CT for å sjekke blant annet lungene nå, men hadde det vært blodpropp hadde de kanskje allerede funnet noe med å lytte med stetoskop.....?
Gjest *kosejoker* Skrevet 6. juli 2006 #4 Skrevet 6. juli 2006 Hei. Jeg ble lagt inn på sykehuset i England (av alle steder) for noen måneder siden. De visste ikke hva som feilte meg, og tok flere scanner, røntgenundersøkelser og lytteundersøkelser av lungene mine. Vi fant på en CT-scan at jeg muligens hadde blodpropp i lungene. Heldigvis ble jeg frisk, men vet ikke om det her gjorde deg noe klokere?
Gjest gjest1 Skrevet 6. juli 2006 #6 Skrevet 6. juli 2006 Hadde de sett en blodpropp hadde du blitt innlagt med en gang. Det kan være mulig å "høre" at du har blodpropp i lungen visstnok, til og med de små, og hjertespesialister kan se lungeemboli på EKG. Blodfortynnende medisiner som Fragmin i sprøyteform og Marevan tabletter er vanlig behandling ja, og det pleier å fikse det
Gjest Jersey Skrevet 6. juli 2006 #7 Skrevet 6. juli 2006 Okey Takk! Tok ikke CT på sykehuset da, tok det på sentrum røntgen, men de hadde vel kanskje sett det der ganske fort også? Hva annet kan det være som kan gi pustevansker hos en 21 år gammel jente egentlig?
Gjest Jersey Skrevet 6. juli 2006 #9 Skrevet 6. juli 2006 Angst, astma, allergi? ← Takk for svar Kanskje det ja...har tatt en blodprøve for å sjekke generell allergi, men den var negativ. Jeg går vel ikke med angst hele tiden...? Er det mulig, uten å vite om det?
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2006 #10 Skrevet 6. juli 2006 Om du stresser mye så er det ikke umulig at du puster feil. KAN du puste rett om du fokuserer på det? Sett deg rett i ryggen, eller legg deg ned (jeg synes ofte det er enklest), og legg hånden litt over navlen. Prøv å pust så rolig og jevnt som mulig, beveger hånden seg jevnt og fint?
Gjest Jersey Skrevet 6. juli 2006 #11 Skrevet 6. juli 2006 Om du stresser mye så er det ikke umulig at du puster feil. KAN du puste rett om du fokuserer på det? Sett deg rett i ryggen, eller legg deg ned (jeg synes ofte det er enklest), og legg hånden litt over navlen. Prøv å pust så rolig og jevnt som mulig, beveger hånden seg jevnt og fint? ← Puster helt normalt Nå er disse hersens pusteproblemene skikkelig ille også
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2006 #12 Skrevet 6. juli 2006 :klø: Hvilke pusteproblemer er det du har? Kan du beskrive det litt mer? Jeg sliter selv med astma og periodevis hyperventilering/“tetthet” i lungene (stressrelatert), er det i den retningen du sliter?
Gjest Jersey Skrevet 6. juli 2006 #13 Skrevet 6. juli 2006 Har litt problemer med å forklare, men det kjennes så "tett" ut, og jeg klarer på en måte ikke å puste ordentlig inn. I tillegg er det vondt i brystkassa. Jeg stresser ikke noe særlig, har vært syk en stund, og er det fremdeles (under utredning...).
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2006 #14 Skrevet 6. juli 2006 Høres kjent ut. Vil du si at lungene kjennes “stramme”? Om jeg skulle beskrevet det så ville jeg sagt noe i retning “en ballong som er TUNG å blåse opp” . Jeg hadde noe som kanskje kan minne tidligere, pga at jeg var i dårlig form. Det som hjalp for meg var å så ofte som mulig puste så dypt jeg kunne. Ble rett og slett mer bevist på at jeg måtte “utvide” lungene.
Gjest Jersey Skrevet 6. juli 2006 #15 Skrevet 6. juli 2006 Det er litt stramt på en måte ja I tillegg gjør det vondt når jeg puster dypt inn, så jeg klarer det ikke så ofte.
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2006 #16 Skrevet 6. juli 2006 Nå sier jeg ikke at du skal stole helt på at jeg gjetter rett her, men prøv i et par uker å pust inn så dypt du klarer, og se om det kan hjelpe. Se på det som en annen muskel, de må tøyes og brukes for å bli effektive og myke. Jeg tror jeg ble slik pga langvarig stress, og at jeg da i lang tid kun pustet med ca 30 % av lungene. Etter en stund, så “krympet” de. Tror jeg brukte en uke eller to med aktiv pusting før det nesten ikke var ubehagelig, og et par uker til før jeg hadde ganske grei lungekapasitet.
Gjest Jersey Skrevet 6. juli 2006 #17 Skrevet 6. juli 2006 Hmm..hadde jo vært kjempefint om det kunne hjulpet...prøver det, mens de alikevel bruker tid på å utrede meg Takk for tipset.
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2006 #18 Skrevet 6. juli 2006 Jeg har hatt akkurat samme puste-følelse et par uker. Var hos lege som tok senk og lyttet. Antok at det var et virus og ba meg se det an 1-2 uker. Jeg regner med at det er bronkitt.
Gjest *kosejoker* Skrevet 6. juli 2006 #19 Skrevet 6. juli 2006 Hei igjen. Jeg beklager, men jeg kan ikke være helt sikker på hva jeg fikk. Jeg ble behandlet for mye på en gang, og skjønte ikke helt hva de sa, men det tok ikke lang tid før jeg ble bedre, så det var nok ikke så veldig alvorlig med meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå