Gå til innhold

Krisehjelp til dating!

Anbefalte innlegg

Gjest Lettere panisk
Skrevet

Jeg har nettopp blitt singel etter 10 år sammen med samme mann, og er nå blitt bedt over til en fyr jeg liker godt, og har textet en del med.. Veldig hyggelig tenkte jeg først, men nå begynner jeg å bli litt svett :overrasket: ! Aner ikke helt hva jeg skal snakke om, hvordan jeg skal oppføre meg, hva jeg skal gjøre hvisomattedersomatte o.s.v. !!!! Jeg er helt grønn på dating (hvist man kan kalle dette for en date?), har nemlig ikke datet noe særlig før min eks, siden jeg var bare 17 når jeg ble sammen med ham. Jeg er også veldig engstelig for å gå tom for noe å snakke om, jeg HATER pinlige pause. Har dere noen gode planer på hva man kan ha på kriselista over temaer som kan prates om? Huff, føler meg virkelig dum, omtrent på stadie med en 4 åring når det kommer til dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste rådet man kan gi er vel bare å væe deg selv. For er ikke det godt nok så er han ikke vært det

Lykke til

:klem:

Skrevet

Hvis du er bedt hjem til ham (skjønte det sånn), er det jo egentlig en fordel. For da ser du jo bokhylla/CDhylla/DVD-samlinga hans/bildene han har på veggen osv osv - der er det alltid mye å kommentere. Kanskje har dere felles interesser og sånt som du ikke oppdager før du er der.

Lykke til! :klem:

Gjest Piper
Skrevet

Du kan jo også si i fra at du er nervøs, for det kan kanskje lette litt på stemningen. Kanskje han er nervøs han også. ;)

Gjest Blondie65
Skrevet

Stille han spørsmål, og lytte etter svarene.

Se filmen "37,5" ved første anledning. Er et "must" for alle nysingle.

Ellers vet jeg veldig godt hvordan du føler - jeg var også helt panisk da jeg ble skilt og skulle ut på "markedet" igjen.

En date som jeg var på gikk sånn:

Etter en noe pinlig pause

Jeg: Ja ja hva annet enn David Bowie liker du av musikk da"

Han: Bruce Springsteen

Ny pinlig pause ...

Jeg: Har du vært på konsert med han da?

Han: Nei

Ny pinlig pause ...

Og slik fortsatte det - han hadde sagt at han var sjenert men alvorlig talt hvor mye tau skal jeg være nødt å strekke ut. Etter 30 minutter "kom jeg på" at jeg måtte gå.

Når noen stiller spørsmål er det en invitasjon til å snakke. Det er også meningen at det skal være en samtale, ikke et ensidig forhør.

:)

Tror det går greit jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

Høres jo ut som dere kjenner hverandre litt fra før da. Ikke tenk for mye på dette som date. Bare at dere skal treffes, da er det mye lettere å få en god tone...

Gjest Miloine
Skrevet
Har dere noen gode planer på hva man kan ha på kriselista over temaer som kan prates om? Huff, føler meg virkelig dum, omtrent på stadie med en 4 åring når det kommer til dette...

Hmm, du kan jo alltids snakke om været ;) nei, det var bare tull

Husk at det er ikke nødvendig å øve på "fotomodell-smilet" foran speilet før du går ut. Ett av dine vanlige "jeg har det gøy og er glad for å være her" smil vil gjøre nytten. Vær deg selv!

Ta det viktigste først. Få alt som kan ødelegge et forhold ut av veien med det første. Hatere du røykere?. Er du ekstremt allergisk mot katter? osv.

JA SPØRSMÅL:

Still spørsmål som er morsomme eller uvanlige, men ikke bli bisarr.

Humor hjelper alltid.

Hvordan vil din beste venn beskrive deg?

Hva var den siste cd'n du kjøpte?

Liker du å gå på kino?

Hva slags filmer liker du?

Er du glad i turer?

NEI SPØRSMÅL

Holde deg unna grisepraten.

Eks-kjærester

Politikk

Kommentere andre menn i lokalet (hvis dere er ute)

Gifteplaner

Problemer på jobben

Pessimisme og syting :sur:

Få ting er mer irriterende enn en gjennomgående negativ holdning. Kaffen er for kald, maten er for salt, filmen var kjedelig... Hvis du i tillegg skjeller ut kelneren for dårlig service og slår ned taxisjåføren for å ha fikset taksameteret, kan du være sikker på at det blir med dette første møtet. :ler:

Dette fikser du så bra så og husk at han er like nervøs som det du er!

Smink deg diskre og sett på en behageligduftende parfyme

Lykke til :)

Gjest Lettere panisk
Skrevet

Hehe, takk for gode råd om hva man skal gjøre og ikke gjøre! Må vel si at jeg ikke er heeeelt beroliget og cool, men men, for vel bare hoppe i det :hår:

Tror aldri jeg blir helt klar for dette uansett, hva tar man forresten på seg?? Skal jeg spørre om å ta med noe, eller er det frekt, kanskje han tror at jeg tror at han ikke fikser opp i tingene selv?? Han har ikke sagt noe om mat (heldigvis), så håper ikke at han styrer med det, da kan det jo virke litt voldsomt kanskje? Har ikke lyst til å skynde meg for mye, eller ta det alt for seriøst med en gang, blir så stresset da! Og hva med sex? Hvist han og jeg har lyst, er det da helt ok, eller er jeg (og han) lett på tråden?

Skrevet

Hvis du skulle hjem til ham - jeg ville tatt med en flaske vin eller noe annet hyggelig. Det setter man alltid pris på.

Det der med sex er det umulig å gi et fasitsvar på. Dere har sex når/om dere føler at det er riktig. Men ikke lur deg selv til å tro at du er klar før du er det, om du skjønner hva jeg mener. Og tro ikke at det er forventet av deg; hvis du ikke er klar, og han ikke respekterer det - ja, da er han vel ikke mannen likevel.

Gjest Blondie65
Skrevet

Når det gjelder hva du skal ta med: Tenk at det er en god venninne du skal til. Ta med det samme som du ville gjort til henne. En flaske vin blir aldri feil.

Hva skal du ha på? Favorittplagget ditt vel. Et plagg du trives i, andre gir deg kompimenter for og som fremhever dine fortrinn. Men ... ahem ... styr unna utringing til navlen da det kan gi litt feil type signaler.

Når det gjelder sex: Dette kommer helt av seg selv. Husker jeg spurte venninnene hvordan i alle dager man skulle tørre å kle av seg overfor en ny mann - men det går helt greit skal jeg si deg når stemningen er der. Men du bestemmer om du vil ha sex eller ikke ... Du er verken billig eller noe annet hvis du beslutter at det vil du bare.

Skrevet

Angående pinlige pauser. Slike pauser er med på å vise hvordan en trives sammen med fyren. Med noen mennesker har jeg pinlige pauser, det er pinlig og irriterende. Men hva sier det egentlig? Jo, at jeg ikke helt føler meg vel med dem og mest sannsynlig vil de aldri bli de nærmeste venner.

Med andre mennesker, også dem jeg nettopp har truffet, kan slike pauser oppstå, men de kan ikke kalles pinlige. Med noen mennesker har jeg en slik kjemi at slike pauser ikke engang kjennes som pauser, det blir bare en behagelig stillhet. Og når jeg oppdager disse situasjonene, nyter jeg dem bare fordi det sier noe om kjemien mellom meg og den andre. Og dersom jeg har slike pauser på en date, ja da er det noe jeg setter enda mer pris på - og det blir mest sannsynlig flere dater ;)

Kos deg på date og ta det som det kommer. Første date etter et langt forhold trenger ikke være perfekt, selv om det selvfølgelig er det man håper på når man går på date...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...