Gå til innhold

Hvilke aviser leser dere og hvorfor?

Hvilke aviser leser dere fast?  

1. 1. Hvilke aviser leser dere fast?

• Klassekampen
      0
    • Vårt Land
      0
    • Aftenposten
      5
    • Annet......
      7
    • Dagbladet
      2
    • VG
      10
    • Dagsavisen
      1

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå er ikke dette ikke for å kverrulere, men fordi jeg leser VG og synes det er en veldig bra avis. Foruten lokalavisen og adresseavisen.

Derfor lurer jeg på hvilke aviser dere leser, og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper aldri aviser.

Titter gjennom flere nettaviser daglig og siler ut der verste klisset!

Er egentlig veldig lite interessert i kongestoff, sladder og sånt.

Dessuten bruker jeg text-TV fortsatt jeg da og ser minst EN nyhetssending på TV pr dag (+radio i bilen).

Men dette dreide seg vel om aviser ja..

Leser som sagt aviser når jeg finner dem (når andre har kjøpt dem).. VG, Dagbladet, Aftenposten, Dagsavisen osv.

Synes at VG er hakket bedre enn Dagbladet, men de er ganske like synes jeg. Like mye sladder...

Skrevet

Nå kunne jeg bare krysse av for en avis her da...og det ble Aftenposten. Den leser jeg hver morgen, inkl. næringslivsstof, eksl. sport...

Og så er AftenAften lokalavis for oss i Oslo, og den synes jeg er bra.

I tillegg leser jeg avisen hjemmefra, for å få lokalstoff fra gamle trakter.

Jeg leser av og til Dagbladet på nett, og så holder jeg meg orientert gjennom dagen av nyhetsoverskrifter hver time på P3, og minst en nyhetssening på tv om kvelden. TV2-nyhetene blir ofte så tabloide at jeg prøver på NRK sine - men tidspunket passer ofte bedre så...

Jeg kjøper også Dagbladet i papir hver lørdag, mest pga Magasinet.

Siden jeg i det siste har benyttet sjansen til å hetse VG, kan jeg godt begrunne det også. Se på de sakene som blir sakset inn hit fra VG. Det er tabloid og sladder og søppel fre ende til annen. Det er uspiselige vinklinger på saker, ensidig journalistikk, det finnes ikke nyansert, og det er så forenklet at den som leser blir meget styrt i hva man skal synes, fordi det er for enkelt til å stille spørsmål ved. Minner om en måte å få velgere til partiet sitt på. Gjør det så enkelt at ingen lurer... Jeg synes de tar opp saker som allmenheten ikke har interesse av, de mangler integritet og er så inderlig spekulative at jeg synes det er fullstendig forkastelig, jeg vil aldri bruke en krone på den avisen.

Jeg er av og til innom nettutgaven fordi det ligger lenker her inne til dem.

Skrevet

Jeg holder en knapp på VG jeg. Men jeg kjøper aldri aviser, jeg leser nettutgaven jeg. Noen ganger er jeg innom både VG og Dagbladet, men etter at Dagbladet gjorde om sine sider har den blitt fryktlig rotete og vanskelig å lese.

Dagen blir ikke helt den samme uten VG :wink:

Skrevet

Jeg leser bare nettaviser. Like greit det. :)

Har lagt til 12 stk i favoritter, og skummer gjennom de fleste hver dag.

Leser bare det som interesserer meg, så jeg kan ikke si at jeg leser alt, da. :blunke:

Skrevet

Har ikke fulgt med på nyheter på et halvt år - dessverre - men jeg har sans for Aftenposten.

Når jeg trenger en blanding av seriøsitet og Se&Hør kjøper jeg Dagbladet.

Dagbladets nettavis er jeg ofte innom, VG er som Se&Hør i papirutgave.

Skrevet

Abonnerer på Aftenposten, leser VG og lokalavisa på nett. Kjøper Dagbladet hver lørdag, pga Magasinet.

Lisa-Beth

Skrevet

Liker Dagbladet jeg.

Har ikke sans for de store avisene og da mener jeg store i format. Liker f.x. BT, men kjøper aldri pga at man må bla og brette seg ihjel for å lese avisen.

Skrevet

Eg leser kun lokalaviser, det er der eg får vite kva som har skjedd her i området.

Andre nyheter får eg med meg på tv. Som oftast morgennyhetene på tv2, for det tidspunktet passer best.

Gjest Anonymous
Skrevet

Leser Nordlys jeg! VG og de andre Osloavisene står det bare sladder i. Mye tull. Greit å lese nyheter fra der man bor. Så er man litt oppdatert...

Skrevet

Varden og Telemarksavisa er mine faste. Må følge med lokalt serru :)

Dog, leser gjerne VG og Dagbladet på nett noen ganger, men klarer meg godt uten....

Ja! Og leser Dagsavisen på nett noen ganger og. Gjenværende tendens fra Oslo-beboer-tiden.

Skrevet

Leser VG på nett hver dag, skummer Aftenposten, Fædrelandsvennen og DN i lunchen på jobb.

Er forøvrig enig i at VG trykker mye søppel, men jeg får jo med meg hovedtrekkene i det som har skjedd siden sist :wink:

Skrevet

VG og Dagbladet tåler jeg ikke synet på! Puh!

Aftenposten derimot, synes jeg inneholder en rekke bedre reportasjer. Leser forøvrig også lokalavisen, Stavanger Aftenblad.

Skrevet

Dagsavisen fordi foreldrene mine sverger til den. :) VG er jeg ikke særlig begeistret for, og Aftenposten er så diger...

Skrevet

Helt klart VG! Det er den beste avisa syntest jeg. Sikkert fordi jeg er "vokst" opp med den avisa. Syntest den er ryddig og passelig i størrelsen. Mye inntresant. Litt gossip og litt for mye fotball kanskje.. Men det ser jeg bort fra. :wink: (av og til....)

Men Artikler om Ari og den voksende magen til märtha og hva kongen synst om DET, er ikke så intresant å lese om ..........

Så om noen her inne er journalist i vg, så slutt med så mye om konge huset. Det er så "i fjord" ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...