Pilar Skrevet 6. juli 2006 #1 Skrevet 6. juli 2006 Jeg trenger et nytt virusprogram, og kan jeg få tak i et som fungerer bra uten å betale for det er jeg selvfølgelig glad for det. Jeg har tidligere prøvd meg på AVG, men der poppa det opp vinduer i hytt og pine på omtrent alle sider jeg åpnet, og jeg ønsker meg et som oppfører seg som Norton: Ikke pop-up vinduer hele tiden. Noen som har et bra tips til noe som ikke er for innvikla ?
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2006 #2 Skrevet 6. juli 2006 Jeg trenger et nytt virusprogram, og kan jeg få tak i et som fungerer bra uten å betale for det er jeg selvfølgelig glad for det. Jeg har tidligere prøvd meg på AVG, men der poppa det opp vinduer i hytt og pine på omtrent alle sider jeg åpnet, og jeg ønsker meg et som oppfører seg som Norton: Ikke pop-up vinduer hele tiden. Noen som har et bra tips til noe som ikke er for innvikla ? ← Det finnes jo alltid en instilling som gjør at det ikke popper opp advarsler, men bare gjør jobben i det stille da. Sikker på at det finnes i AVG også.
Fakse Skrevet 6. juli 2006 #3 Skrevet 6. juli 2006 AVG er den beste gratis antivirusen jeg kjenner til. Jeg bruker den på flere pc'er og har aldri opplevd at den popper opp når jeg surfer. Høres nesten ut som om du har gjort noen rare instillinger, eller surfer på veldig tvilsomme sider?
Pilar Skrevet 6. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2006 Jeg surfer nok på ganske stuereine sider, likevel er det pop-up uansett hva jeg foretar meg, om avkrysninger her og der. Har vært inne på innstillinger, men jeg har ikke fått til å stoppe det - den registrerer så å si hver eneste nye side jeg er inne på, og skal ha meg til å godkjenne at siden er OK omtrent for hvert tastetrykk. Jeg har også krysset av for at den skal huske at siden jeg er inne på er OK til neste gang, men likevel popper vinduet opp.
Malama Skrevet 6. juli 2006 #5 Skrevet 6. juli 2006 Popper ikke opp noe som helst noen gang når jeg surfer hos meg og mintt AVG. Det enste som popper opp er at den sjekker for oppdatering en gang hver dag, klokken fem eller når jeg slår den på (om jeg slår den på senere enn fem, ikke uvanlig ettersom det blir mange lange dager på jobb) og at den starter scanning av pc'n en gang hver dag (klokken sju eller når jeg slår den på (sistnenvte dog uten at det popper opp noe som helst, og det er umulig å få opp noe vindu på den også, så den kan ikke stoppes dersom den starter av seg selv etter klokka sju, visstnok...) Forsøkt å reinstallere, med oppdatert versjon, oppdatert virusbase, og er sikker på at det ikke ER virus på maskina? (ja, det poppa opp noe den gangen jeg åpna en mail med virus. (eller, nei, jeg åpna den ikke, jeg prøvde å slette den da...))
Pilar Skrevet 6. juli 2006 Forfatter #6 Skrevet 6. juli 2006 Vel, jeg har bytta pc siden sist, og er sikker på at det ikke er virus på denne (det skulle det ikke være på den gamle heller), men jeg skal gi det et forsøk til.
Pilar Skrevet 6. juli 2006 Forfatter #7 Skrevet 6. juli 2006 Hm, det er mulig at jeg blander litt, kom jeg på. Jeg får Norman gratis via banken min, og jeg lurer på om det kanskje var der det kom popup i hytt og pine. Det var iallfall så mye popup hele tiden at det var håpløst å bruke. Det må ha vært en av de to som lagde problemene, tror det var en grunn til at jeg slutta å bruke AVG også, men jeg får prøve igjen.
reddevil Skrevet 10. juli 2006 #10 Skrevet 10. juli 2006 2 antivirus program på pc = krøll! De jobber "mot hverandre" og fører til mye tull. Av-innstaller det ene (jeg hadde beholdt avg) Pass på at du av-innstallerer alt som tilhører det ene programmet.
Pilar Skrevet 10. juli 2006 Forfatter #11 Skrevet 10. juli 2006 Jeg har fjernet Norton, nå har jeg bare AVG. Men, samboeren er hellig overbevist om at AVG lager trøbbel i forbindelse med sending av filer på msn. Det tror ikke jeg, men han freser bare han ser ikonet, så derfor lurer jeg på andre alternativer også, da.
reddevil Skrevet 10. juli 2006 #12 Skrevet 10. juli 2006 (endret) AVG er kanskje det minst kompliserte antivirus programmet som finnes. Jeg bruker det på 3 av mine laptop'er med MSN Live 8.0, ftp, VPN osv uten noen problem. Sjekk heller brannmuren (om dere bruker det) På de andre pc'ene mine har jeg Norton Antivirus og Norman og de er både "tyngre" og mere irriterrende! Tråden er stengt pga spam. vimse-mod Endret 8. september 2006 av vimse
Anbefalte innlegg