Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har lest flere steder i det siste at ferie kan være krise for forholdet.. Synes i grunn ikke det jeg, heller omvendt. Men kanskje jeg skifter mening etter vi har hatt 3 uker... Hva med dere, går det greit å ha ferie sammen?

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Vi har det utrolig bra sammen når vi har ferie, vi har mer tid til hverandre og trives godt i hverandres selskap :)

Skrevet

Ja, det er berre lækkert. Har hatt ferie ilag i...ja, blir 14.ende året denne sommeren og aldri om vi har blitt uvenner, krangla eller hatt ufyselig ferie pga at man er mye mer ilag enn ellers....

Cluet er at vi gir hverandre LITT space. Selv om man har ferie er det ikke dermed nødvendig at man er som siamesiske tvillinger 24/7x2 uker. DA kan man bli litt gærne alle sammen.

Så, noen ganger drar jeg med jenta vår på tur slik at gubben min kan få være litt for seg sjøl og gjøre ting HAN har lyst...og vise verca. Vi har ikke sånn "taima og tilrettelagt" ferie der hver eneste dag er planlagt. Vi liker heller å "wing it" - altså ta ting nogenlunde på sparket.

I år skal vi til Danmark. Har leiebil og skal farte rundt. Eneste planen vi har iløpet av de to ukene er å besøke Legoland og være i København 2 dager...utover DET er alt åpent. Dessuten, å la BEGGE komme med forslag og ideer til ferie - la alle parter få delta er også med på å gjøre ferien flott. Og, for all det - det ER ferie! SLAPP aaaaaaaaaav :-D

Gjest Miloine
Skrevet

Det går alltid kjempefint når samboer og jeg ferierer sammen! Vi har det kjempefint.

Vi har de samme interessene, samme humor og ingen av oss "farer opp" over bagateller :)

Vi bare koser oss vi :klem1:

Her er en artikkel om tips for å unngå "feriekrangling" for de som måtte trenge det. ;)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=121250

Skrevet

Ferie bør være det ideelle tidspunkt for å pleie forholdet til sin partner.

Man bør tilrettelegge ferien slik at det virkelig blir ferie og ikke stress verken for voksne eller barn.

Gjøre ting ilag men også muligheter hver for seg.

Gjest Catwoman
Skrevet

Ferie kan vel være begge deler. Det er jo den tiden man endelig kan få tid til å pleie hverandre og forholdet sitt, men for noen kan det også være den tiden man ser så mye av hverandre hele tiden at man blir lei og begynner å kangle om alt mulig.

Skrevet

Som deg er ferie bare kos og velstand og jeg føler faktisk at forholdet vårt styrkes av ferie. Vi elsker å tilbringe tid sammen, og gleder oss alltid til feriene. Jeg tror kanskje det er forhold som allerede skranter litt som sliter i ferien, man må se mer til hverandre, det er rom for flere konflikter med tanke på hva man skal gjøre, hvor man skal dra, hva man skal bruke penger på osv.

Gjest Piper
Skrevet

Vi koser oss sammen i ferien, og har ekstra overskudd når hverdagen begynner igjen. Jeg tror også det er forhold som allerede skranter, som sliter i ferietiden. For da får en mer tid til å ta opp problemer, som i noen tilfeller ikke alltid er like vellykket.

Skrevet

Vi har det også kjempefint på ferie sammen, antageligvis fordi vi er flinke til å gjøre ting som begge vil. Jeg blir altså med på teknisk museum og han blir med på shopping.

Skrevet

Vi har det også kjempefint i ferier, men statistikkene stemmer nok. Jeg tror at avstand og uenighet mellom par blir så mye mer tydelig på ferie, når de plutselig får så mye tid sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...