Gå til innhold

kvalme og hodepine i svangerskapet!! :(

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er ikke mange ukene på vei, men sannelig har kvalmen og hodepinen begynnt å komme!! :x

Er det noen som har gode råd?

Husker fra de to andre svangerskapene, at jeg tok en paracet på de verste dagene med hodepine, men jeg ønsker ikke å ta så mye medisiner når jeg er gravid, derfor håper jeg noen har noen gode råd å overbringe.

:D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Misty  - unplugged

Hei hei Merete....

Jeg har ingen veldig gode råd å komme med, vil bare gi deg litt sympati,jeg. Har nemlig også slitt noe vanvittig med kvalme og hodepine i snart 6 uker, men nå håper jeg at det er i ferd med å gå over. Har hatt to spy-frie dager, og så kom det igjen i dag.....

Det jeg har merket , er at kvalmen er mildere om jeg bruker litt god tid om morgenen, og spiser hvertfall hver fjerde time.

Lykke til - det går nok over :wink:

Klem fra Misty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig å ta Paracet (i moderate mengder, selvsagt).

Mye av morgenkvalmen min ble borte ved at jeg spiste en tomat eller et grønt eple med en gang jeg våknet, før jeg sto opp. Men kvalmen på kveldstid var plagsom og den fant jeg ingen "kur" mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kvalme er jo helt python at ha så gode råd er dyre når man har det, af ikke medisin kan jeg nevne ingefær som brus, rod, te, det hjalp mig med kvalmen, grove kiks hjalp mig også og så spise ofte men lidt af gangen..

revet æble med sukker har også god effekt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tengte å prøve homeopatpreparatet Cocc. som er generelt for kvalme under svangerskap.

Hvis det virker skal jeg komme tilbake med referat.

Ellers så spiser jeg litt saltkjeks.

Den verste kvalmen har ikke kommet, men jeg vet den kommer! :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...