Buster Skrevet 6. juli 2006 #1 Skrevet 6. juli 2006 Lurer på hva brukerne av KG ville gjort om de vant 25 millioner på Lotto. Mange ville nok vurdert å slutte i jobben, selv om jeg ikke tror at dette gjelder alle, eller? Hvor mange ville klart å fortsette som før, med uforandret personlighet og være like glad i de samme venner og aktiviteter. Ville du dere byttet bil, hus, bår, hytte osv i forhold til den nye økonomien, eller ville dere byttet i forhold til hva som trengs? Mener om de som ville byttet bil og hus feks kjøper seg en Porsche bare fordi økonomien gir dem muligheten, eller om de ville nøyet seg med feks en ny Toyota eller lignende. De som ville byttet hus feks, ville dere da kjøpt kjempe hus med gedigen hage som krever gartner og basseng +++, eller ville dere heller fått bygget dere et hus som er litt mer sparsommelig, men har alt dere ønsker? Ville dere gitt vekk noe til familie, venner, veldedighet eller ville dere invistert pengene og prøvd å få dem til å yngle? Skriv gjerne hva akkurat DU ville gjort med 25 millioner kroner, blir artig å lese hva forskjellene blir. Jeg hadde en diskusjon med en venn som mente at når premiene blir så store, så blir det helt galt og at dette er alt for mye. Noe jeg personlig er helt uenig med og mener at dette er grunnen til at folk spiller, det kunne jo være dem som vant.
skrue Skrevet 6. juli 2006 #2 Skrevet 6. juli 2006 Jeg er helt sikker på at jeg selv ville ha sittet stille minst ett år for å finne ut hva jeg ville ha gjort. Jeg er også sikker på at jeg ville ha klart å holde kjeft om det. Jeg ville garantert ha jobbet som før. Men jeg ville nok ha betalt ned lån til søsken etterhvert. Altså lån de har på hus etc.
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2006 #3 Skrevet 6. juli 2006 Her er min liste: - Ville beholdt huset og nedbetalt gjelden på det (er fryktelig glad i det, og holder på å bygge ut /pusse opp). - Fått leid inn folk til å utføre planene vi har for hagen/tomta vår (har masse planer, mangler bare tid). - Kjøpt to nye, praktiske og solide familiebiler (har to 85 modeller i dag) - Bygd meg en bra hytte, men ikke et hyttepalass (har arvet en nydelig sjøtomt på kysten, men har ikke hatt tid/penger til å sette opp hytte enda). - Kjøpt en bra båt (seilbåt?) og en bobil. - Reist mer rundt om i verden, dratt på lengre ferieturer. - Jobbet mindre (kanskje 70-80 %) - Ansatt vaskehjelp en gang i uka. - Tatt et oppussingsprosjekt på meg selv (personlig trener, diverse skjønnhetsbehandlinger, nye klær, etc). - Gjøre gode investeringer med resten av pengene for å sikre alderdommen og barna (3 stk). - Måtte nok ha gitt litt penger til nærmeste slekt for å ikke få dårlig samvittinghet. - Hadde aldri i livet stått fram i media. Liker ikke å "vise meg fram" og foretrekker diskrè luksus. Husmusa
Xora Skrevet 6. juli 2006 #4 Skrevet 6. juli 2006 Betalt ned gjelda mi. Kjøpt meg hus / leilighet - kanskje et småbruk? - og en nyere Toyota Betalt ned og evt sponset min bror så han kunne få seg hus eller nyere leilighet. Sørget for at foreldrene mine ville fått det bra livet ut. Hjulpet venner som har det trått. Kanskje kjøpt meg ei familie-/venne hytte. Funnet et par veldedige formål og gitt en slant. Tror jeg ville fortsatt å jobbe ja, men kanskje unnet meg en ferie uten lønn og reist litt i 2-3 mnd. Hadde ønsket å holde meg vekk fra medier ja. Kanskje jeg hadde startet egen bedrift. Tror penga hadde fått bein å gå på! Snakk om å drømme seg vekk tidlig på morgenen da. (Jeg MÅ huske lotto'n i helga ja).
Gjest Lea Skrevet 6. juli 2006 #5 Skrevet 6. juli 2006 Først hadde jeg betalt ned all gjeld på hus og bil. Så hadde jeg muligens investert en god del i noen leiligheter til utleie. Muligens hadde jeg sluttet i jobben jeg har nå etter hvert og startet noe selv. Evt. trappet ned jobbingen og reist litt. Ville i alle fall investert en god del av pengene i noe som ga avkastning over lang tid. Jeg har beina på bakken og tror ikke at personligheten min hadde forandret seg nevneverdig (men sånt vet man jo ikke).
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2006 #6 Skrevet 6. juli 2006 25 millioner ja.... svært mye penger, og svært vanskelig å sette seg inn i Jeg ville nok først av alt betalt alt av lån som jeg har , foreldre og søsken. Opparbeidet tomten rundt huset Kjøpt nyere bil. STUDERT og tatt meg en god utdannelse.
Little sister Skrevet 6. juli 2006 #7 Skrevet 6. juli 2006 Jeg ville dratt rett til en rådgiver... Men siden der var her i byen det ble vunnet 25 mill i helga, er vel "kvota brukt opp"
Gjest Gus Skrevet 6. juli 2006 #8 Skrevet 6. juli 2006 Jeg ville bygd et hus som var tilpasset min funksjonshemming (ikke spesielt stort, nei, men på ett plan med tilpassede inngangsparti, tilpassede døråpninger og alternative rominndelinger. Så ville jeg kjøpt en bil som også var tilpasset. I tillegg ville jeg kostet på meg å bruke fastlege fra det private markedet. Resten av pengene ville jeg latt stå urørt et år eller så til jeg fikk tenkt meg skikkelig om. Trolig ville jeg opprettet en skikkelig reservekonto for oss selv, gitt noe videre til familie, betalt min mors nødvendige operasjon og tatt en real ferie, og så gitt bort det som var igjen. For 25 millioner; det hadde jeg aldri klart å bruke opp
Gjest Gjesta Skrevet 6. juli 2006 #9 Skrevet 6. juli 2006 Jeg hadde sagt opp jobben på flekken. Så hadde jeg betalt ned huslånet, kjøpt en leilighet til utleie, gjort alle de tingene vi drømmer om med hus og hage, kjøpt to nye biler (ikke NYE nye, men nyere) startet fond for to spesialboliger jeg vet om, sendt gubben på laaang ferie (han elsker å reise men jeg vil helst slippe) Og så hadde det nok dryppet litt på både den ene og den andre...
Gjest Gjesta Skrevet 6. juli 2006 #10 Skrevet 6. juli 2006 Jeg tror ikke jeg hadde sluttet å jobbe, men jeg hadde nok tatt noen flere ferieuker. Kanskje tatt en ekstra fridag i uka... Betalt ned huslån, kjøpt en ny bil og tatt med venninnene mine på en tur. Ellers hadde nok familien min fått litt, samt litt til Frelsesarmeen
Gjest håp Skrevet 6. juli 2006 #11 Skrevet 6. juli 2006 Jeg skulle gjerne vunnet 25 millioner. Jeg er litt usikker med tanke på å jobbe eller ikke, har tenkt mye på det - i tilfelle jeg skulle vinne sånn plutselig. Jeg ville ikke stått opp kl. 5.30 og kommet hjem kl. 17:00 hver dag som jeg gjør i dag, men tror også at det i det lange løp hadde blitt kjedelig å ikke jobbe. Det er så mye som er knyttet opp mot jobben, kolleger, det sosiale, utfordringer osv. Men samtidig hadde det vært deilig å kunne gjøre akkurat hva man ville også, uten tanke på følge klokken. Men med unger i skolealder så betyr det at jeg ikke kunne reist akkurat så mye jeg ville, og da kunne en deltidsjobb være tingen. Men et år hjemme og leve slaraffenliv skulle jeg fint klare. Det hadde nok blitt noen kroner både til veldedige formål og til mine søsken, spandert ferietur på gode venner og unnet meg selv bedre merker på hvitevarer og fjernsyn og annet.
LilleBille Skrevet 6. juli 2006 #12 Skrevet 6. juli 2006 Om du vant 25 millioner, Hvordan ville du klart deg! .. tror jeg ville klart meg helt utmerket Jeg ville i første rekke tatt kontakt med en rådgiver - og fått råd om plassering etc. Ville nok investert i en leilighet eller to .. og så ville jeg delt ut litt - bl.a. sørget for at søsteren min ble gjeldfri + fikk råd til litt ekstra, og at nieser og nevøer fikk "hakeslepp" på julaften (tenk så morro å kunne "dryppe" litt på nieser og nevøer som sliter med studielån og anstrengt økonomi) Så ville jeg satt av en god slump til barna mine - så de var sikret en lettere studie/etableringstid. Jeg ville også tatt med min "utvidede" familie på århundrets ferie - og gode venner på en langweekend vi har drømt om lenge. Jeg ville nok også byttet ut bilen min med en litt større type - ikke noe fancy men en med litt bedre plass til 4, og fått inn håndtverkere til å gjøre "alt" som bør gjøres på huset. Så ville jeg støttet litt opp under veldeldige organisasjoner i nærmiljøet og noe av de andre hjelpeorganisasjonene jeg har tro på. Jeg ville nok ikke sluttet å jobbe - for det er omtrent veldedighet likevel - men pengene ville nok fått ben å gå på likevel.
Gjest Catwoman Skrevet 6. juli 2006 #13 Skrevet 6. juli 2006 (endret) Om du vant 25 millioner, Hvordan ville du klart deg! .. tror jeg ville klart meg helt utmerket samme her. Jeg hade ikke stilt opp i avisa med bilde og det hele ihvertfall. Så hadde jeg kontaktet en rådmann av noe slag som kunne hjelpe meg med hvordan jeg best mulig kunne plassere pengene. Hadde nok sagt opp jobben ja. Heller gjort ting som jeg ikke kan gjøre nå, fordi jeg må jobbe for å tjene penger. Feks. engasjert meg mer med frivillighetsarbeid innenfor dyrevern. Hadde jo hatt råd til mer enn jeg har nå - og dermed også brukt mer penger, men som den spareren jeg er hadde jeg nok ikke brukt penger i vildensky (det skrives ikke sånn? :klø da heller. Ellers hadde jeg vært akkurat den samme. Det er jeg helt sikker på. Endret 6. juli 2006 av Catwoman
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2006 #14 Skrevet 6. juli 2006 *Solgt huset og bygd drømmehuset som jeg har tegnet selv *Betalt gjelden til svigerinne og svoger *Kjøpt leilighet til søster`n min *Kjøpt ny bil - den vi har synger på siste verset nå.... *Tatt med familie på ferie *Sponset skikkelig fest på mine kollegaer *Tatt med jentegjengen på storbyferie *Satt av penger til utdanning til tantebarn *Gitt litt til foreldre/svigers som de kunne kose seg for *Ansatt personlig trener *Vaskehjelp *Satt inn en sum på et kort som jeg kunne hatt til det jeg fikk lyst på *Investert i et-eller-annet!
liv Skrevet 6. juli 2006 #15 Skrevet 6. juli 2006 Ville nok betalt ned gjeld og kjøpt tomt og bygd drømmehuset. Ville også betalt ned gjeld/studielån til søsken samt i allefall en del av lånet til våre foreldre. Så hadde vi leid noen til å pusse opp familiestedet til mannen som er helt falleferdig... Så skulle vi fylt bsu kontoen til søsken samt byttet ut bilen til svoger! (han har ikke studiegjeld vi kunne betalt da så det går litt opp i opp!) Ellers så ville vi nok investert noen milioner her og der for å trygge våre barns fremtid.
Gjest Hege Skrevet 6. juli 2006 #16 Skrevet 6. juli 2006 Lurer på hva brukerne av KG ville gjort om de vant 25 millioner på Lotto. Mange ville nok vurdert å slutte i jobben, selv om jeg ikke tror at dette gjelder alle, eller? Jeg ville kjøpt Kvinneguiden og fylt bensin på bilen.
Litt Lost Skrevet 6. juli 2006 #17 Skrevet 6. juli 2006 Betat gjeld, slik som alle andre ville gjort. Tatt minst ett friår og dratt til utlandet hvor familien kunne gjort mer sammen og gjort det vi ville. Pusset opp huset slik jeg vil ha det, med hjelp fra fagfolk only. Hatt hushjelp. Tatt all familie med på en lang ferie. Ville ikke gitt penger til familien, men hjulpet til med økonomiske utgifter til diverse nødvendigheter og lagt en ramme på hvor mye vi hjelper den enkelte (likt for alle). Investert i noe. Kanskje kjøpt boliger til utleieformål? 25 mill tror jeg fort kan bli brukt til noe. Om jeg hadde forandret meg? Selvfølgelig. Fått andre krav til ting. Hatt mindre økonomiske bekymringer. Får håpe det ikke hadde blitt forandringer til det verre... Sluttet i jobben? Ja, kanskje det. Men heller funnet en annen jobb hvor stresset går ned og hvor jeg får mer tilbake enn det jeg får i min nåværende jobb. Kanskje jeg hadde jobbet som frivillig en periode? Kanskje jeg hadde tatt med meg familien til et u-land for å jobbe der?
Daria Skrevet 6. juli 2006 #18 Skrevet 6. juli 2006 Jeg hadde sluttet i jobben, kjøpt bolig i Oslo og flyttet hjem. Så hadde jeg kvittet meg med studielånet, investert i noen leiligheter til utleie og brukt tida til å reise og studere kunst og litteratur og det jeg ellers måtte føle for. Hadde helt sikkert også dryppet en del på familie og venner og gode formål.
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2006 #19 Skrevet 6. juli 2006 Lurer på hva brukerne av KG ville gjort om de vant 25 millioner på Lotto. Mange ville nok vurdert å slutte i jobben, selv om jeg ikke tror at dette gjelder alle, eller? Hvor mange ville klart å fortsette som før, med uforandret personlighet og være like glad i de samme venner og aktiviteter. Ville du dere byttet bil, hus, bår, hytte osv i forhold til den nye økonomien, eller ville dere byttet i forhold til hva som trengs? Mener om de som ville byttet bil og hus feks kjøper seg en Porsche bare fordi økonomien gir dem muligheten, eller om de ville nøyet seg med feks en ny Toyota eller lignende. De som ville byttet hus feks, ville dere da kjøpt kjempe hus med gedigen hage som krever gartner og basseng +++, eller ville dere heller fått bygget dere et hus som er litt mer sparsommelig, men har alt dere ønsker? Ville dere gitt vekk noe til familie, venner, veldedighet eller ville dere invistert pengene og prøvd å få dem til å yngle? Skriv gjerne hva akkurat DU ville gjort med 25 millioner kroner, blir artig å lese hva forskjellene blir. Jeg hadde en diskusjon med en venn som mente at når premiene blir så store, så blir det helt galt og at dette er alt for mye. Noe jeg personlig er helt uenig med og mener at dette er grunnen til at folk spiller, det kunne jo være dem som vant. ← Like glad i venner og aktiviteter?Skulle man byttet ut vennene pga pengene, så er det noe rivende gale med emg. norsk tipping forteller at de de aller fleste som vinner store summer fortsetter sitt liv som dehadde før de vant pengene. Så hva jeg ville gjort med en så stor sum som 25 mill? Sagt opp min nåværende jobb og startet for meg selv. med den summen ville jeg fått muligheten. Bor i nytt hus, så det vil ikke bli flytting, bilen er bra....men kansje i løpet av de neste 2-3 år. Ungene skulle fått penger så de fikk en lettere økonomi ved etablering. Mine hobbyer,venner og matvaner ville blitt som før. premien var 25 mill i helgen,men den skal deles på fire personer i tippelaget
Gjest Gjesta Skrevet 6. juli 2006 #20 Skrevet 6. juli 2006 Jeg ville fortsatt i samme retning som jeg er på vei, men jeg ville nok kommet der litt raskere med 25 millioner på bok. En del av beløpet ville gått til å hjelpe mine og mannens søsken, og noe ville gått til et par utvalgte saker. Resten ville jeg investert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå