Gå til innhold

Folket slakter Valgerd.....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes forøvrig Gjest som postet:

1: Skjønner ikke helt poenget med radiokonsesjon. Kan ikke hvem som helst få sende da? Er det problem med teknologien for å få sendt ut, eller hva?

hadde et godt poeng.

Hvorfor skal egentlig statlige organer blande seg i dette i det hele tatt?

Det mest rettferdige ville vært om radioen ble bedømt utfra sin lytterskare? Det hadde vært det optimale, slik jeg ser det.

Spørsmålet er da: hvordan opparbeide seg en lytterskare?

Skal dette gå ut fra kommeriselle reklamekampanjer eller ved å utøve provokativ, moderne radio? Hvilke grupper har muligheten til å oppnå en "godtatt" lytterskare - er det de kommersielle interessene med _mange_ penger i ryggen, eller de som faktisk VIL utfordre lytteren ved å tilby stoff som ikke er forventet, ferdigtygd materiale?

Vel, det er ikke tvil om hvilken metode som har størst sjanse for å nå fram - i hvertfall i et marked uten konsesjoner.

For konsesjonene tvinger aktørene til å tenke ikke-markedsrelaterte tanker, og bedømme lytterne som mennesker - ikke forbrukere.

Uansett synes jeg nærradioene er det KLART beste alternativet i mediebildet for radio!

Eller P2 - den er ufattelig undervurdert. Kanskje litt med rette, for de har altfor stor fokus på klassisk musikk & opera. Hallo P2?? Det GÅR an å like BÅDE rock og høykultur?

:ler: Som dere skjønner: radio engasjerer meg!

Grunnen er at jeg er en radiofreak, og har tilbragt store deler av livet uten TV.

Delvis ufrivillig (fra jeg var 0 til 16), og delvis frivillig en tid på 80-tallet, da jeg var veldig kunstnerisk anlagt.

Jeg var en av dem som sendte hat-brev da P3 ble opprettet! Juhuuu! Jeg står frem!! :briller:

Grunnen var selvfølgelig at P3 var (og er) en kommeriell boble , og yter like mye motstand som sukkerspinn - selv om musikken KAN være bra.

Som sådan var P2en utfordring, men jeg gidder ikke dette opera-presset :ler:

Gi meg nyheter!!!!

Aktuelt stoff!

Gi meg ikke-ferdigtygde kmyslotroniske radiomontasjer!

Gi meg opplevelser som er så farlige at det er tryggere å se på TV!!

Det er bare en drøm, og dette vil ALDRI skje med Kanal4 heller. Den nye kanalen vil (i beste fall) legge seg på et "Norge Rundt"--grensesnitt, der folkelige nyheter vil parres p.e.r.f.e.c.t.l.y med norsk grumsegrams-frå-oldtida-til-notida.

Festlig?

Vel, går det an å få til en mellomting?

Det er to måter å lytte til radio på:

- bakgrunnsstøy m/nogo attåt

- provoserende materiale der du HØRER etter når dem snakker

Hvis du krever noe mer av radioen enn alternativ a, vel da må radio være et viktig medium for deg, og du reagerer deretter.

Men OK - nå er jo klokka 01:00 på juleaften, så det er grenser for hvor mye harme jeg greier å opparbeide meg over all den dårlige radioen vi får servert :ler::ler:

God Jul Fra:

doriansen :ler::briller:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som vil unne seg selv en ekstra julegave kan sjekke ut:

Dickie Dick Dickens

og

God aften, mitt navn er Cox

Disse radioteater-klassikerne finnes som lydbøker, og er til salgs hos bokhandelen.

Natta og, igjen: God Jul og slekt!

dorian :ler:

Skrevet
De som vil unne seg selv en ekstra julegave kan sjekke ut:

Dickie Dick Dickens  

og

God aften, mitt navn er Cox

Disse radioteater-klassikerne finnes som lydbøker, og er til salgs hos bokhandelen.

Natta og, igjen: God Jul og slekt!

dorian :ler:

Harm du Dorian - jeg er langt på vei enig med deg på denne julaftens morgen...

Men jeg må få kommentere radiohørespillene -de to du nevner er suverene. Og vil du ha deg en ekstra julegave, kjøp "Døde menn går ikke på ski" - av Knut Nærum - i tråd med de hørespillene du nevner.. men dette var en digresjon, og jeg ønsker deg god jul og vil si at sukkerspinn er godt. Noen ganger.

Skrevet
Cronina da. Må ikke hisse deg sånn. her er det regler å følge vettu.  

(jeg vet hvem du er, jeg vet hvem du er)

ehhh.....javel?

??????????????????????????????

Skrevet

Akkurat som om det ikke var nok livssyn og kultur på andre kanaler??? Hvorfor kan man ikke ha et alternativ? Ikke alle her i landet er blodkristne som liker å høer på seriøse debattprogram og livsyn på radioen. Dette provoserer meg, og er grunnen til at Valgjerd valgte kanal 4. Latterlig spør du meg. Hun og Bondevik er to alen av samme stykke, hiv dem ut mener jeg. Går ikke an å sitte med regjeringsmakt og bestemme utifra sitt eget livssyn!!! Det skal vel være for folket?

En statsminister som sitter og sier at alt skal bli bra bare vi holder hverandre i hånden og ber til gud... Jeg skjemmes!!!!!!!!!!!

Skrevet

må ollyse om at den kristne dagsavisen Vårt Land eier 20% av aksjene i Kanal4

tror ikke det er en tilfeldighet av Valgjerd ville gi konsesjonen til denne kanalen nei.

Skrevet

Forstår ikke hylinga til P4 og forsåvidt alle andre.

Det som har skjed her er ikke stort forskjellig fra andre sider av privat næringsliv.

Ta feks.: Brun Import leverer kameler til stortinget, pga.ekstremt forbruk av kameler har Brun måttet utvide / annsette flere folk med årenes løp. etter 10 år får Grønn import denne kontrakten istedenfor (pga. pris ,kvalitet & kanskje bestikkelser?).Han må derfor utvide med mer annsatte osv. Er det noen som hyler & snakker om milionsaksmål for dette(+ at de ikke har riksdekkende media å hyle å skrike i!!!!!!! :evil:

5år etter får kanskje Brun Import tilbake kontrakten ? :roll:

Det jeg mener er det hele er en sirkel som snurrer rundt overalt altid i hele verden så hvorfor skal det være anerledes for P4.

Har selv vært offer for det samme, surt men jeg skiftet bare over til det nye firmaet som fik kontrakten. Det er jo ikke garantert at alle får gå over, men for å være lit kynisk. Er du flink har du jobb - er du lat har du ikke jobb , da er det en annen ex. arb.ledig som har fått "din jobb"

GODT NYTT ÅR P4 :kjempesinna:

Gjest Anonymous
Skrevet

P4 har sagt at de vil sende ut 2010, så vi får se da....

Hva med å finne ut hva folket vil høre på?

Skrevet

Bare en opplysning:

Mediehuset Vårt land eier ikke 20%, men 11,27% av den nye Kanal4. Resten er fordelt på diverse distriktsaviser/mediekonstellasjoner, og den største aksjonæren er Adresseavisen ASA, med 20,34%

Du kan lese hele søknaden her:

http://www.kanal4.no/pdf/soknad.pdf

dorian :briller:

Skrevet

Dette beviser nok en gang at monopol er et onde... hvorfor skal noen noksagter bestemme hvem som skal få fordeler i samfunnet....?

Skrevet
Jeg har ikke sett sakspapirene jeg - men jeg har jo fått med meg at Vårt Land er en av eierne i Kanal4! Og alle vet vel hvilket parti Vårt Land sympatiserer med........... mulig dette er dumt argument' date=' men jeg tenkte hvertfall på det med en gang jeg! :roll:[/quote']

Jeg må også innrømme at jeg tenkte lignende....

Korruppsjon.. :-?

uansett ligger det nok helt sikkert mere bak som vi aldri får vite...

Og det er jo også blitt innrømmet at søknaden til kanal 4 var bedre enn søknaden til p4.... Så om p4 hadde jobbet mere med søknaden sin og ikke tall alt for gitt så kanskje.................

hvem vet..... :wink:

Skrevet

For min del, så fikk jeg med dette endelig det siste tuppet som skulle til for å gidde å melde meg ut av statkirken.

Ikke nødvendigvis pga at det i denne omgangen rammet P4, men pga en ekkel følelse av at dette valget er basert på personlige oppfatninger om hva som er "best" for oss.

Jeg er skeptisk som bare fy til det meste som kommer ut av munnen til denne etterhvert så berømte kvinnen. Derfor griper jeg fatt i en lettvint konklusjon som går ut på at dette bare er enda et ledd i en strategi som går ut på å prakke livssyn, livsstil og tradisjonell konservatisme nedover hodene på oss syndere som ikke vet bedre enn å leve livene våre på tvers av hva som var tekkelig, familievennlig og stuerent for flere tiår siden.

Tvilen kommer ikke VSH tilgode.

Maiken

Skrevet
Bare en opplysning:

Mediehuset Vårt land eier ikke 20%, men 11,27% av den nye Kanal4. Resten er fordelt på diverse distriktsaviser/mediekonstellasjoner, og den største aksjonæren er Adresseavisen ASA, med 20,34%

Du kan lese hele søknaden her:

http://www.kanal4.no/pdf/soknad.pdf

dorian :briller:

Hysj, du må ikke si slikt. Det stikker hull i konspirasjonsteorien!

Bare vent; om to år har de kristne tatt over hele landet! (eller var det muslimene......... *gruble* Jeg husker ikke, men det var alle de som er annereledes iallefall...)

Skrevet

Joda,joda.

Stakkars jente. Hun gjør så godt hun kan.

Men det jeg virkelig blir irritert over er årsaken til at hun ønsker et skifte.

Hadde det vært fordi hun ønsket å være konsekvent så hadde det vært greit, men på grunn av en relgion som var fryktelig populær på 1800tallet,

synes jeg er en dårlig grunn.

Det er få av oss som føler at kvaliteten på radio stiger pararellt med de vises budskap..

Huffameg.

Hvorfor ikke gi konsesjon til flere?

Hva er farlig?

Herregud, vi lever bare en gang?

Kan vi dø av sånne ting?

Ja.

Vi kan det. Ifølge de som utdeler konsesjoner nå til dags.

Huffameg. Jeg får be aftenbønn og gå til sengs, så ikke noen tror noe stygt om meg.

Tross alt. Det viktigste i livet, er å komme seg gjennom det uten å bli skamfull!

Puh! Jeg klarte det, sier de kristne, nå kan jeg endelig dø med verdighet..

Er det mulig?

Er det bare jeg som fortsatt har lys inne i skallen??

Skrevet

Etter år's erfaring hørt fra min mor som har vært hjelpepleier i årevis:

Det er faktisk de kristne som er mest redde for å dø......mon tro hvorfor det?

Har de ikke vært like flinke hele tiden?

Merkelig!

Hva tror de egentlig?

Hvis de mener at Gud skapte oss, skapte han oss vel slik vi er? Med ALLE sidene......eller har djevelen vært med på skaperverket han også?

Ånei, det stemmer: Han kom inn litt senere og forsøplet skaperverket han, ja.....men gud er jo allmektig? Så GUD: Gjør noe da vel, hvis alt er så fælt!

Jøje meg så dumt!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...