Gå til innhold

å bli modell.

Anbefalte innlegg

Gjest Rabarbra-Guri
Skrevet

Hei! :vinke:

jeg er ganske ung, i tjueåra. har en snerten kropp og føler at jeg har ansiktet til å bli glamourmodell.

jeg kunne godt tenke meg å bli catwalkmodell men høyden stopper meg dessverre. :tristbla:

så jeg leter etter byråer som kan ta meg inn? har noen her erfaringer å reflektere med meg? hva er baksidene og hva er medaljen? :) jeg har hatt lyst til dette lenge altså så det er ikke en impulshandling. men hvordan går jeg frem og hva bør jeg unngå?

har noen få "modell"bilder men vet ikke om dem duger for å sende inn til byråer?

drømmen er jo å bli med i team aylar, rask models eller robinson lene sitt byrå, men det er vel kanskje litt mye forlangt? :)

er det noen her som har gode råd å gi og som kjenner til miljøet? er ute etter tips. ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest fuerza i.i.
Skrevet

Vet ingenting om miljøet, men hørte et intervju med Aylar hvor hun oppfordret jenter som ville bli modell til å sende bilder til hennes byrå (helst bikini), og så hun potensiale kunne det være du ble medlem av team Aylar.

Lykke til =)

Gjest Rabarbra-Guri
Skrevet

å takk for tips. da skal jeg det. :)

Skrevet

Jeg vet null og niks om det miljøet, men hvis det er noe du vil, så får du ha lykke til :klem:

Gjest Miloine
Skrevet

Lykke til, men de skal ha bilde både med og uten sminke! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Det er riktig at du må det da bildene med sminke juger.De vil ha bilder der du ikke er nedlesset med sminke da dette ikke er ditt ansikt hviss du skjønner.De vil ha de som er naturlig skjønne

Gjest Gjest
Skrevet

Du må ikke ha så mye sminke på som personen på avataren din har :hår:

Gjest Rabarbra-Guri
Skrevet
Du må ikke ha så mye sminke på som personen på avataren din har  :hår:

det er meg men jeg har ikke så mye sminke egentlig. ser kanskje sånn ut pga lyset.

Gjest Rabarbra-Guri
Skrevet
Det er riktig at du må det da bildene med sminke juger.De vil ha bilder der du ikke er nedlesset med sminke da dette ikke er ditt ansikt hviss du skjønner.De vil ha de som er naturlig skjønne

jaha? man MÅ jo ikke trur jeg. mange byråer som aylar sitt og sånn. de går jo med sminke heile tiden.-

Gjest gjesta
Skrevet

Vanlige modellbyråer krever jo ihvertfall at man har lite/ingen/naturlig sminke på de bildene man sender inn.. Det er jo litt for å se hvordan huden er og hvordan utseendet er, for man kan jo sminke seg til et helt annet utseende, og som modell er det jo grunnlaget som teller, for man får proffe folk til å sminke seg uansett..

Ta kontakt med fotografer og få tatt såkalte TFP-bilder, sånn at du kan bygge opp et portefølje, da får du mer erfaring, blir mer attraktiv for byråene for da ser du hva du kan og ikke kan. Du kan jo også prøve å kontakter msr.no, det var i det byrået de fleste kjente norske glamourmodellene begynte sin karriere, lykke til :)

Gjest Miloine
Skrevet
Vanlige modellbyråer krever jo ihvertfall at man har lite/ingen/naturlig sminke på de bildene man sender inn.. Det er jo litt for å se hvordan huden er og hvordan utseendet er, for man kan jo sminke seg til et helt annet utseende, og som modell er det jo grunnlaget som teller, for man får proffe folk til å sminke seg uansett..

Det var det jeg mente også med det jeg skrev! Et bilde med sminke, men også et bilde uten sminke :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ellers kan du ta kontakt med FHM og høre om de har lyst å bruke deg. Hvis du f.eks er student har de en fotoserie hver måned som heter "månedens studine", og da får du jo tatt proffe bilder med en gang. Anbefaler deg å ringe og høre, gutta i redaksjonen er greie og skikkelige. Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Eller du kan bli Vi menn-piken. De leter jo etter den vanlige nabojenta som vil kle av seg, som ikke nødvendigvis er modellpen.

Gjest Gjest
Skrevet

Etter det jeg kan se av bildet, er du helt ordinær, ikke akkurat noe modell-emne.

Ikke innen glamour-bransjen heller.

Sats på en utdannelse i stedet.

Skrevet

Vær helt hundre prosent sikker på at det er modell du vil bli, før du signerer kontrakt iallefall. Mange har kommet med gode tips her. Ta kontakt med seriøse modellbyrå og forhør deg litt med dem. Hvis du vil bli glamour modell har jeg egentlig ikke så mange tips å komme med, siden dette er en litt annen del av modellbransjen enn jeg har erfaring fra. Ha sunn fornuft og ikke la deg lokke med gull og grønne skoger. Modellbransjen er tøff. Det gjelder å ha tro på deg selv og ikke la deg presse til noe du ikke er komfortabel med. Send gjerne PM hvis det er noe mer du lurer på. Lykke til :klem:

Gjest Rabarbra-Guri
Skrevet
Eller du kan bli Vi menn-piken. De leter jo etter den vanlige nabojenta som vil kle av seg, som ikke nødvendigvis er modellpen.

'

beklager men det er ikke min type. :ler: litt lavt etter mitt syn.

Gjest Rabarbra-Guri
Skrevet
Etter det jeg kan se av bildet, er du helt ordinær, ikke akkurat noe modell-emne.

Ikke innen glamour-bransjen heller.

Sats på en utdannelse i stedet.

jeg er utdannet hjelpepleier. ;) jeg er modellemne syns jeg og flere har sagt det til meg oxo. misunnelse er noe som stikker dypt hos deg ja. :ler:

Gjest Rabarbra-Guri
Skrevet
Vær helt hundre prosent sikker på at det er modell du vil bli, før du signerer kontrakt iallefall. Mange har kommet med gode tips her. Ta kontakt med seriøse modellbyrå og forhør deg litt med dem. Hvis du vil bli glamour modell har jeg egentlig ikke så mange tips å komme med, siden dette er en litt annen del av modellbransjen enn jeg har erfaring fra. Ha sunn fornuft og ikke la deg lokke med gull og grønne skoger. Modellbransjen er tøff. Det gjelder å ha tro på deg selv og ikke la deg presse til noe du ikke er komfortabel med. Send gjerne PM hvis det er noe mer du lurer på. Lykke til  :klem:

:klem: tusen takk d skal jeg gjøre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...