Gjest Student Skrevet 5. juli 2006 #1 Skrevet 5. juli 2006 Jeg studerer og har studielån, men jobber så lite som mulig for at ikke jobben skal overskygge studiene mine. Jeg får 1000 kr fra mamma hver mnd så jeg får betalt utgiftene mine. Er det noen som vet om jeg må skatte av disse pengene? Jeg synes noen sa at hvis man får samme sum hver månede så må man ikke skatte, men jeg er usikker.
Gjest Student Skrevet 5. juli 2006 #3 Skrevet 5. juli 2006 Takk for svar, Hufsa! Finnes det noe sted jeg kan lese mer om det?
LilleBille Skrevet 6. juli 2006 #4 Skrevet 6. juli 2006 (endret) Det du får må vel kunne ansees som ytelse til utdannelse - og da burde det være greit. Noe kan du lese her Fritatt for arveavgift er gaver som består i: - Periodiske ytelser til oppfostring eller utdannelse, underhold i yterens hjem og ytelser til nødvendig understøttelse forsåvidt midlene er forbrukt før giverens død, og - Gaver ytet før giverens død som sedvanlig tegn på velvilje og oppmerksomhet, når de etter sin art og forholdene for øvrig ikke går ut over det som må anses som skikk og bruk. Endret 6. juli 2006 av LilleBille
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2006 #5 Skrevet 6. juli 2006 Tusen takk, LilleBille! Det var oppklarende lesning!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå