Gjest prøveprøve Skrevet 5. juli 2006 #1 Skrevet 5. juli 2006 Hvis jeg har eggløsning en torsdag, og drikker alkohol fredagen og lørdagen (skal på festival), har det noe å si for "fosteret"? Det er jo bare en bitteliten celle da. Tar det ikke litt tid før egget fester seg? Kan alkohol evt. minske sjansene for at jeg blir gravid etter den eggløsningen? Vet ikke så mye om alt dette ennå, så håper på svar!
Scorpina Skrevet 5. juli 2006 #2 Skrevet 5. juli 2006 Ok, nå datt jeg litt ut her. ER du gravid eller planlegger du å BLI det iløpet av helga? Well, man har jo hørt om x-antall barn som er blitt unnfanget i fylla og som har vokst opp til å bli helt friske folk, så jeg tror ikke akkurat du står i fare for å gjøre noe "farlig". Og, HVIS du skulle bli gravid iløpet av helga når du drikker, har nok ikke celleklumpen festet seg helt enda. Men, kan du ikke bare moderere litt på alko-inntaket da? Eller "MÅ" du bøtte innpå 1 kasse pils og 2 flasker vodka?? ( kødda nå vettu)
Gjest gjesta Skrevet 5. juli 2006 #3 Skrevet 5. juli 2006 Det har ikke blitt noe foster på fredag HVIS du har eggløsning på torsdag. Egget må først møte sædcellen.
Gjest prøveprøve Skrevet 5. juli 2006 #4 Skrevet 5. juli 2006 Ok, nå datt jeg litt ut her. ER du gravid eller planlegger du å BLI det iløpet av helga? Well, man har jo hørt om x-antall barn som er blitt unnfanget i fylla og som har vokst opp til å bli helt friske folk, så jeg tror ikke akkurat du står i fare for å gjøre noe "farlig". Og, HVIS du skulle bli gravid iløpet av helga når du drikker, har nok ikke celleklumpen festet seg helt enda. Men, kan du ikke bare moderere litt på alko-inntaket da? Eller "MÅ" du bøtte innpå 1 kasse pils og 2 flasker vodka?? ( kødda nå vettu) ← Er selvfølgelig ikke gravid, nei, men skal beg på pp1 nå Regner med eggløsning tors., og drar fre., var derfor jeg lurte. Blir nok litt alkohol på festival ja, og så lenge d ikke har noe å si er jo alt i orden! Det har ikke blitt noe foster på fredag HVIS du har eggløsning på torsdag. Egget må først møte sædcellen. ← Hvor lang tid tar det før det fester seg?
Cymbidium Skrevet 6. juli 2006 #5 Skrevet 6. juli 2006 Egget fester seg 6-8 dager etter eggløsning. Embryoet deler heller ikke blod med moren med en gang. Det er først i svangerskapets 5. uke (altså 15.-21. dag etter eggløsning) at det dannes en "overgang". Fra lommelegen.no: Embryoet er nå knyttet til morkakeområdet med en liten stilk, som senere blir til navlesnoren.
Eeyore Skrevet 6. juli 2006 #6 Skrevet 6. juli 2006 Vil det si at man egentlig kan nyte alkohol frem til 5. uke? Trodde at alkohol også kanskje gjorde det vanskelig for egget å feste seg? Kan jeg da ta meg en sommerpils uten dårlig samvittighet fra EL og frem til IKM? Det er jo da det er vanskelig, når man ikke vet om man er gravid...
Netten Skrevet 6. juli 2006 #7 Skrevet 6. juli 2006 Tviler på at det har noe å si med en liten fest mellom EL og IKM! Mange av de som blir gravide vet jo ikke om det før de finner ut at IKM ikke kommer! Dessuten har jo ikke egget festet seg, så kos deg på festival du!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå