Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du en slags plan for pyntingen, eller er det "hummer og kanari" ??

Kuler i alle fasonger og farger ??

Selv bruker jeg kun kuler og "dråper" i gull og Rødt

Bruker også Bjeller som er laget av gullforgyldt ståltrå, med glitrende perler på.

Og tilslutt lange tynne glitterbånd, fra topp til bunn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt er gammelt og velkjent hos oss.

Røde epler, hjerter, kurver laget av "strå" og noen kuler med bilder på.

Aldri glitter, men englehår på lysene og gull-lenker.

Alt skal være som det alltid har vært.

Skrevet

Her i huset skal det vere blanding av gamalt, nytt, heimelaga og kjøpt.

Mangefarga kuler som vart kjøpt på Shetland for ørten år sia, lys i fleire fargar, sølvglitter, flagg, glanspapirkorger, osv. :P

Men det spørst om vi må revurdere noko av den knusande pynten i år, (eller er det nokon som veit korleis ein kan hindre ein hyperaktiv katt i å klatre i juletreet?) :roll:

Skrevet

I år skla jeg være hos svigers, så da er det svigerinna som pynter. hun pleier å gå helt agurk, med glitter, korger, kuler, flagg og lys. ALT skal på det stakkars treet, til og med det hun og min sambo lagde på barneskolen. :hoho: Moro er det da!

Saeria

Skrevet

Vanlige juletrelys, ellers går alt i rødt, blått og sølv. I år har vi også hengt på polkastenger. Glitteret går i sølv og blått! Stjerne i toppen!

Skrevet

Vi hadde juletre med stort sett alt på. Norske flagg, glitter i flere farger, kurver u name it . Men da mamma og pappa kom hjem fra Forida rett før jul for en del år siden hadde de kjøpt inn masse julepynt. Så etter det har treet vært veldig amerika preget med kuler i blått, rødt,og sølv.

Blanke lys, glitter i søv samt lenker i hvitt og sølv.

Jeg synes det er kjempe fint jeg :D

• 3 år senere...
Skrevet

Kunne ikke dy meg å dytte denne tråden opp igjen.

På vårt tre er dervanlige hvite juletrelys, gamle juletrekuler ('arvet' fra mormor) litt nyere kuler, (men de fleste av de er røde) ting som poden har laget på skolen, gullbjeller, et par slike småfugler i toppen og sånn gull-'glitter'. Høres jo sikkert helt rart ut, for dette er jo et tre som er preget av både gammelt og ny julepynt. :ler:

Treet blir alltid pyntet i skumringen på lille julaften av meg og poden, imens vi hører på julemusikk. Før pleide vi alltid gå å hogge vårt eget tre også, men etter vi flyttet så er det slutt på de glanstidene.

:nisse::nisse:

Skrevet

For et par års tid siden gjorde vi om på juletrepyntinga.. Vekk med glitter, kuler i andre farger enn gull og rødt, epler, glanspapirkurver, julelenker som jeg og broren min lagde på barneskolen osv..

Så nå er det kuler i forskjellig størrelse i gull og rødt, juletrelys, og røde sløyfer. Av og til lurer mamma seg til å henge på noen norske flagg ;) Har fått mange komplimenter for treet vårt :)

Skrevet

Etterhvert som ungene blir større og kommer hjem med diverse pynt fra barnehagen, slakker jeg litt på krava. Tidligere har det vært kuler i kun rødt og gull, i år blir det nok et aldeles herlig sammensurium. Men det er jo det jeg er vant med hjemmefra, og koseligere juletre enn barndommes skal man lete lenge etter. :)

Gjest bamsemums
Skrevet

Jeg har tatt opp tradisjonen fra mamma og pappa, juletrelys(små) har røde kuler og gullkuler, noe messing figurer, gjerne litt sånn englehår. Så her går det bare i messing/gull og rødt. :Nikke:

Skrevet

Før brukte jeg bare hvite lys, røde kuler og små epler, pluss noen små nisser jeg fikk av oldemor da jeg var liten. Etter hvert har jeg òg slakka litt på krava. Synes det er viktig at ungene får sette sitt preg på treet, slik jeg fikk det da jeg var liten. De får henge på ting de har laget og pynt vi har kjøpt sammen. Så nå er det vel litt hummer og kanari, ja.

Treet pynter vi sammen med ungene lille julaften ettermiddag. Etterpå kan roen senke seg, det er gløgg til de voksne og brus til barna, og selvfølgelig "Kvelden før kvelden" på NRK!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...