Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en dalmatiner og den rasen røyter jo enormt mye. Lurer dermed på:

Fungerer disse produktene som skal hjelpe på mot røyting?

Hundemat eller olje? Hvilket utvalg har jeg egentlig å velge mellom?

Vet de selger noe på veterinærkontorene, men har de slikt i vanlige dyrebutikker også?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

jeg har også dalmatiner, og hun fikk B-vitaminsprøyte hos vetreinær. Men hun røyta ekstremt mye, var nesten uten pels enkelte plasser. Den sprøyta hjalp ihvertfall vår hund

Gjest Gjest_Agbre_*
Skrevet

Hvetekimolje skal vissnok også ha en bra effekt på røyting.

Skrevet

Som regel røyter jo hunder mest dersom de er i pelsskifte, men det er vel litt sent på året for det nå. Røyter den slik hele året igjennom, eller er det bare akkurat nå? Har du forsøkt å bytte for? Evt prøve forkompensasjon? Hunden min får rå egg av og til, det er bra for pelsen. Gulrøtter hjelper også, men det er ikke alle hunder som synes det er så godt.

Skrevet

Jeg har selv en golden og han røyter mer eller mindre hele året.

Har prøvde fiskeolje og eggeplomme. Syns ikke jeg har merka noen forskjell og dermed har jeg etter noen uker bare kuttet ut igjen. Har prøvd forskjellige fòr-typer, men har en matvrang golden faktisk. :forvirret:

Kanskje jeg skulle spørre etter en b-vitaminsprøyte ja??

Ellers syns jeg også at min hund har en pjuskete pels i forhold til andre golden'er jeg møter på! Ligger lissom ikke glatt og fint inntil kroppen men står bustete opp her og der. Børster han ca annenhver dag.

Gjest Gjest
Skrevet
Har en dalmatiner og den rasen røyter jo enormt mye. Lurer dermed på:

Fungerer disse produktene som skal hjelpe på mot røyting?

Hundemat eller olje? Hvilket utvalg har jeg egentlig å velge mellom?

Vet de selger noe på veterinærkontorene, men har de slikt i vanlige dyrebutikker også?

Mitt beste råd er å ta med en god børste når du er ute på tur. Jeg tar med en børste hver dag i røyteperioden. En som også tar underhår. Da ser man hva som legger seg i huset om man ikke hadde børstet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...