Sarah Salamander :-) Skrevet 5. juli 2006 #1 Skrevet 5. juli 2006 For noen år siden leste jeg en norsk bok skrevet av en dame. Det er en roman og handler om hennes liv som narkoman og prostituert i Oslo. Hun kom opprinnelig fra Bergen og en fin familie, men havnet på skråplanet i Oslo. Det er en av de mest fantastiske bøkene jeg har lest, men husker ikke tittel eller forfatteren Noen som vet??
Lillesøster Skrevet 5. juli 2006 #3 Skrevet 5. juli 2006 Bare kaster meg på her: Du tenker ikke på "utkledd som voksen" med Monique Frank? Hun var sammen med frank fra Bergen, men kom fra en fin familie i Nord- Norge. Han beskriver sin hverdag som luksusprostituert og narkoman i Oslo.
Sarah Salamander :-) Skrevet 5. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 5. juli 2006 "Men tankene mine får du aldri"? ← Hm... denne boken høres kjent ut... tror jeg må finne ut noe mer om den...
Sarah Salamander :-) Skrevet 5. juli 2006 Forfatter #5 Skrevet 5. juli 2006 Nå har jeg lest litt om "men tankene mine...." tror ikke det er den boken... Kom på at hun damen etter hvert får et barn. Mannen hennen skal ta henne med til syden og de forlater babyen i vognen sin i huset (barnevakten er på vei og de vil ikke miste flyet sitt) så viser det seg at barnevakten ikke dukket opp (husker ikke hvorfor) og når de kommer hjem ligger babyen død i vognen der de forlot den. Skikkelig jævlig å tenke på i og med at det er en sann historie...
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2006 #6 Skrevet 5. juli 2006 Den historien har jeg også lest, men er ikke det "men tankene mine"? Eller samme forfatter? Åh... jeg vet jeg har lest den! Nå begynner jeg og gruble også!
Gjest gjesta Skrevet 5. juli 2006 #7 Skrevet 5. juli 2006 Nå har jeg lest litt om "men tankene mine...." tror ikke det er den boken... Kom på at hun damen etter hvert får et barn. Mannen hennen skal ta henne med til syden og de forlater babyen i vognen sin i huset (barnevakten er på vei og de vil ikke miste flyet sitt) så viser det seg at barnevakten ikke dukket opp (husker ikke hvorfor) og når de kommer hjem ligger babyen død i vognen der de forlot den. Det er jo en kjent vandrehistorie som sirkulerer i ymse versjoner...
Nokia Skrevet 5. juli 2006 #8 Skrevet 5. juli 2006 Den boken har jeg også lest - jeg mener også det er den om Monique Frank!?
orakel Skrevet 5. juli 2006 #9 Skrevet 5. juli 2006 Kom på at hun damen etter hvert får et barn. Mannen hennen skal ta henne med til syden og de forlater babyen i vognen sin i huset (barnevakten er på vei og de vil ikke miste flyet sitt) så viser det seg at barnevakten ikke dukket opp (husker ikke hvorfor) og når de kommer hjem ligger babyen død i vognen der de forlot den. Skikkelig jævlig å tenke på i og med at det er en sann historie... ← Det du beskriver er fra boken "Men tankene mine får du aldri".
Gjest gjesta Skrevet 6. juli 2006 #10 Skrevet 6. juli 2006 "Men tankene mine får du aldri" er i alle fall en roman, skrevet av Sverre Asmervik.
Sarah Salamander :-) Skrevet 6. juli 2006 Forfatter #11 Skrevet 6. juli 2006 tusen takk for gode innspill... Ser ut til at her er to sterke kandidater. Får nesten bare slepe meg ned på biblioteket og låne begge to!
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2006 #12 Skrevet 6. juli 2006 Det er ihvertfall ikke den om Monique Frank for den har ikke jeg lest, og jeg er helt sikker på at jeg har lest en roman som beskriver det du beskriver! Holder en knapp på "men tankene...." Lykke til!
Sarah Salamander :-) Skrevet 6. juli 2006 Forfatter #14 Skrevet 6. juli 2006 heter hovedpersoner Marita?? ← husker ikke.... GRRR så irriterende...
Gjest Mireya Skrevet 6. juli 2006 #15 Skrevet 6. juli 2006 (endret) Nå har jeg lest litt om "men tankene mine...." tror ikke det er den boken... Kom på at hun damen etter hvert får et barn. Mannen hennen skal ta henne med til syden og de forlater babyen i vognen sin i huset (barnevakten er på vei og de vil ikke miste flyet sitt) så viser det seg at barnevakten ikke dukket opp (husker ikke hvorfor) og når de kommer hjem ligger babyen død i vognen der de forlot den. Skikkelig jævlig å tenke på i og med at det er en sann historie... ← Den boka har jeg lest også. (Barnevakten kræsjet bilen på vei til huset deres, og døde. Ingen andre som visste at babyen var alene.) Anbefales IKKE til nybakte mødre, den boka der.... Får fortsatt vondt inni meg når jeg tenker på den. Husker dessverre ikke tittel eller forfatter... Endret 6. juli 2006 av Mireya
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #16 Skrevet 7. juli 2006 Har noen funnet ut hvilken bok dette er? Holder på å gruble meg i hjel!
Sarah Salamander :-) Skrevet 7. juli 2006 Forfatter #17 Skrevet 7. juli 2006 Jeg fortsetter jakten... Biblioteket i Bergen har en helt GENIAL!!!! spørr om alt mulig side og jeg sendte spørsmålet til dem. Her er svaret som jeg fikk: Hei Vi har funnet fram noen alternativer til deg: Cecilie Grorud: Et slags liv (1981) Karin Bang: Blues (1968) Kan det være Sverre Asmervik: Men tankene mine får du aldri Galåsen, Gustav M.: Kjør meg til Slottsparken Hvis det ikke er noen av disse, send oss gjerne tilbakemelding så skal vi lete videre. Med hilsen Bergen Off. Bibliotek v/Birgit Westermann Jeg har ikke klart å koble noen av titlene enda så jakten på den mystiske boka fortsetter
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #18 Skrevet 7. juli 2006 Det er "Men tankene mine får du aldri" av Sverre Asmervik. Har boken selv. Leste den i tenårene, så husker ikke handlingen, men bladde litt i den og fant episoden om barnevakten som ikke kom.
Sarah Salamander :-) Skrevet 7. juli 2006 Forfatter #19 Skrevet 7. juli 2006 Det er "Men tankene mine får du aldri" av Sverre Asmervik. Har boken selv. Leste den i tenårene, så husker ikke handlingen, men bladde litt i den og fant episoden om barnevakten som ikke kom. ← TAKKER OG BUKKER!!!!
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #20 Skrevet 8. juli 2006 Takker og bukker jeg også, trodde det var den, men var ikke sikker. Hilsen grublegjest over!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå