Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne med progesterontilskuddet Crinone neste syklus, for å støtte opp om en dårlig lutealfase. Jeg skal ta det fra eggløsning.

Hva er din erfaring med Crinone?

Jeg vil gjerne høre litt fra dere som har tatt det :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Nå har jeg bare brukt det ved IVF, men hva slags erfaringer er du ute etter?

Det er noe klin, men vel verdt det hvis det funker for dere.

Skrevet

Bare rett og slett høre fra andre som har brukt det. Evt hvorfor du fikk det, og om det gjorde at du ble gravid eller ikke, hva du synes om det etc.

Gjest Gjest
Skrevet

Alle som gjennomgår IVF får Crinone e.l siden kroppen ikke produserer progesteron når man gjennomgår IVF. Det var som sagt litt klin, for det kommer en del ut igjen, men den er lett å få inn, (noe ikke all progesteron tillskudd er). Nå har ikke jeg blitt gravid, men det er neppe Crinonens skyld.

Et tips: Man skal være i litt akvtivitet etter man har tatt Crinone, siden kroppen tar det opp lettere da. Så ikke ta det å gå legg det på sofaen.

Lykke til!

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg går på Crinone i skrivende stund. Jeg har gått på det siden jeg fant ut at jeg var gravid, jeg er snart 12 uker på vei.

For det første: Jeg opplever det ikke som noe klin eller gris. Men det hadde jeg forberedt meg på at det skulle bli, men jeg har vært positivt overrassket, det er jo kunn en bitteliten mengde gele som sprøytes inn. Jeg har heller ikke vært plaget med rester, men har hatt litt økt utflod (muligens det er det som er restene?), og har brukt truseinnlegg hele tiden.

Crinone anbefales å settes inn på morgenen, nettopp fordi den gir best virkning når man er i aktivitet rett etter innsetting.

Crinone er relativt dyrt (600.- for 14 dagers forbruk) og det er ikke å få tak i på et hvilket som helst apotek. Jeg har måttet bruke sykehusapoteket på Rikshospitalet, og en gang bestilte mitt lokale apotek en pakke til meg.

Skrevet

Da skal jeg passe på å sjekke med nærapoteket, evt få de til å bestille så jeg har det i god tid. Og være i aktivitet, det sa legen også.

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...