Gjest Gjesta Skrevet 22. desember 2002 #1 Del Skrevet 22. desember 2002 Hei, jeg hørte igår at kroppen beskytter de indre organene ved å legge på seg mer kroppfett rundt magen når det var kaldt ( dette er tydelig merkbart i mitt tilfelle..på magen !)..dete var visstnok nylig forsket på og at etter en slankekur så man man gradvis øke kaloriinntaket pga at da vil og kroppen beskytte ved å legge på kroppsfett.. det er jo egentlig veldig logisk? som alle andre jenter er jo stadig magen og baken et hett tema.. de o store fettsamlerne ! synspunkter, kommentarer , erfaringer ? ( jeg er nyskjerrig jeg nå) og til slutt, har noen noen bra treningstips for nedre delen av magen? en litt lettere øvelse enn benhev...jeg er ikke så sterk i kroppen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 23. desember 2002 #2 Del Skrevet 23. desember 2002 Benhvev med bøyde knær er ikke så tungt for ryggen. Bare et lite tips og det hjelper på den nederste del av magen . Prøv deg frem slik at du finner ut på hvilken måte du synes det virker best på det området du vil. Når det gjelder mengden fett rundt magen og kulde så vet jeg ikke helt hva jeg skal si . Det er klart at fettet beskytter - men jeg har ikke merket at jeg har fått mer rundt magen nå enn i sommer ...snarere tvert i mot *ler*.......men det er jo uansett ikke heldig å gå med glipp mellom bukse og genser slik at magen er bar nå når det er kaldt ...det kan vi vel være enig om alle og enhver.... Men noe som er rart er at jeg kan bli ISKALD på lårene og baken ..selv om de i utgangspunktet skulle være godt polstret *ler* og det synes jeg jo er litt rart .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MFUS Skrevet 24. desember 2002 #3 Del Skrevet 24. desember 2002 La meg si det slik: Tilfører man kroppen mer energi enn man forbruker, ja da legger det seg som fett på stragegiske pungter (hvor dette er varierer jo). På den andre side så må kroppen bruke av fettreservene når enn bruker mer energi enn hva man tilfører kroppen.... Det er fult mulig å slanke seg selv på vinterstid ved å ha de rette livsvanene, dette selv om kroppen nok vil beskytte vitale organer slik du sier. Det er også et faktum at kroppen forbrenner mer i kulde enn i varme, dette fordi varmeproduksjon er noe av det mest energikrevende som finnes. Dette er grundig dokumentert.... På varme sommerdager slår kroppen av varmeproduksjonen, og vi forbrenner mindre i hviletilstand da... Nå beveger vi oss ofte mer ute om sommeren, noe som også forbrenner energi. Bevegelser er energikrevende... Slik sett så forbrenner man sikkert totalt sett mer i varmen enn i kulden. Men dersom man eksakt lever det samme livet i 30 varmegrader som man gjør i 10 kuldegrader.... Ja da er varmeproduksjonen til kroppen et godt slanketips i seg selv. På sikt vil man da i kulden ta av mye mer.... Men for all del.... Kle på dere skikkelig når dere skal ut!! Serlig på strategiske steder som er mer utsatt for kulde!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MFUS Skrevet 24. desember 2002 #4 Del Skrevet 24. desember 2002 La meg si det slik: Tilfører man kroppen mer energi enn man forbruker, ja da legger det seg som fett på stragegiske pungter (hvor dette er varierer jo). På den andre side så må kroppen bruke av fettreservene når enn bruker mer energi enn hva man tilfører kroppen.... Det er fult mulig å slanke seg selv på vinterstid ved å ha de rette livsvanene, dette selv om kroppen nok vil beskytte vitale organer slik du sier. Det er også et faktum at kroppen forbrenner mer i kulde enn i varme, dette fordi varmeproduksjon er noe av det mest energikrevende som finnes. Dette er grundig dokumentert.... På varme sommerdager slår kroppen av varmeproduksjonen, og vi forbrenner mindre i hviletilstand da... Nå beveger vi oss ofte mer ute om sommeren, noe som også forbrenner energi. Bevegelser er energikrevende... Slik sett så forbrenner man sikkert totalt sett mer i varmen enn i kulden. Men dersom man eksakt lever det samme livet i 30 varmegrader som man gjør i 10 kuldegrader.... Ja da er varmeproduksjonen til kroppen et godt slanketips i seg selv. På sikt vil man da i kulden ta av mye mer.... Men for all del.... Kle på dere skikkelig når dere skal ut!! Serlig på strategiske steder som er mer utsatt for kulde!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petruska Skrevet 24. desember 2002 #5 Del Skrevet 24. desember 2002 Hei Jasmin! Nå er det jo benhev i forskjellige varianter som tar spes. på nedre del av magen da. Men liggende benhev hvor du hever et ben om gangen, det er en lett øvelse. Etterhvert blir du sterk nok til å ta en tyngre variant. Men hvorfor kan du ikke trene vanlige crunches til du får sterke nok magemuskler til å ta ordinære øvelser? Hvis du er forholdsvis utrent har du vel behov for å trene opp en grunnstyrke i magemusklene før du fokuserer på et spesielt område? Lykke til! *GOD JUL* P.S. For å unngå evt. misforståelser: de rette magemusklene (ja ikke de skrå heller forresten) er ikke delt opp i øvre og nedre del, men er sammenhengende. Så man får ikke trent den øvre og nedre delen hver for seg, men det kan jo være ønskelig, særlig for oss kvinner, å legge ekstra vekt på den nedre delen. D.S. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 24. desember 2002 #6 Del Skrevet 24. desember 2002 Hei Jasmin! Nå er det jo benhev i forskjellige varianter som tar spes. på nedre del av magen da. Men liggende benhev hvor du hever et ben om gangen, det er en lett øvelse. Etterhvert blir du sterk nok til å ta en tyngre variant. Men hvorfor kan du ikke trene vanlige crunches til du får sterke nok magemuskler til å ta ordinære øvelser? Hvis du er forholdsvis utrent har du vel behov for å trene opp en grunnstyrke i magemusklene før du fokuserer på et spesielt område? Lykke til! *GOD JUL* P.S. For å unngå evt. misforståelser: de rette magemusklene (ja ikke de skrå heller forresten) er ikke delt opp i øvre og nedre del, men er sammenhengende. Så man får ikke trent den øvre og nedre delen hver for seg, men det kan jo være ønskelig, særlig for oss kvinner, å legge ekstra vekt på den nedre delen. D.S. Heisann petruska og lille meg. takk for svar magen er et vanskelig område . og jeg er tålig fornød med kroppen min bortsett fra magen. .( tror årsaken til at den er så stor nå er at det er mye luft jeg ikke blir kvitt i den...hmmf) jeg kjører jo magemaskin på øvre del..men har egentlig satt opp benhev på nedre del..men det blir til at jeg hopper over den av og til men benhev med ett ben av gangen har jeg jaggu ikke prøvd...det skal ejg prøve når jeg kommer igang igjen etter jul... Når det gjelder knebøy prøvde jeg varianten men stang på skuldrene... der er jeg ikke sterk nok ikke ryggen /bena enda.. jeg er ikke helt utrent ( trener 3 dager i uka)..jeg klarer omtrent 7-10 benhev , men ville prøve og variere litt.. Ha en goood jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå