ilona Skrevet 5. juli 2006 #1 Skrevet 5. juli 2006 Jeg skal fly via Kastrupp og fortsette til et annet EU-alnd. Har 50 min å bytte fly. Siden Kastrupp blir første landing i EU, må jeg vel ta bagasjen gjennom tollen? Gå det bra, mån tro? Trenger ikke bytte terminal, heldigvis (det er terminal 3).
Gjest Chica Skrevet 5. juli 2006 #2 Skrevet 5. juli 2006 Du sjekker inn bagasjen for hele turen hvis du har gjennomgående billett. Da må du gjennom tollen der du henter ut bagasjen. Iallfall var det sånn når jeg dro til Frankrike sist og skiftet fly i Amsterdam.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2006 #4 Skrevet 5. juli 2006 Du trenger ikke å hente bagasjen din på Kastrup dersom du sjekker den inn hele veien fra Gardermoen (og det er det vanligste å gjøre - iallefall dersom du reiser med samme flyselskap hele veien). Bagasjen henter du når du kommer frem til ditt endelige bestemmelsessted.
ilona Skrevet 5. juli 2006 Forfatter #5 Skrevet 5. juli 2006 Morsomt å se Kastrup skrevet med to p'er... Fint at vi innvandrere kan gi deg så mye moro i dagen... (og, ja jeg tenke på hvor mange p'er det skulle være) Og takk for svarene. Man glemmer så fort hvordan ting fungerer. Det var vel i oktober jeg hadde sist mellomlanding EU. Egentligen gikk det vel slik at jeg ikke måtte gjøre noe med bagasjen selv. Men det kommer altid masse info om tollen siden vi går over EU grensen. Skulle ønsket Norge var med i EU, men det er nok ingen som spørr meg akkurat...
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2006 #6 Skrevet 5. juli 2006 Du henter bagasjen når du er fremme. Hvis du får den igjen i det hele tatt da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå