Gjest Tanita Skrevet 5. juli 2006 #1 Skrevet 5. juli 2006 Nå har jeg søkt og lett etter "perler" på KG her, for jeg har så lyst til å begynne med denne hobbyen, men finner ingen sted hvor det står om hva man trenger av utstyr og det nødvendige for å begynne med denne hobbyen. Noen gode tips?
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2006 #2 Skrevet 5. juli 2006 Hvilken type perler? For å lage smykker som er så populært for tiden. Eller grønlandsk perlesøm? (Der du kan sy duker, klær til dukker, julepynt med mer)
liv Skrevet 5. juli 2006 #3 Skrevet 5. juli 2006 Spørs hva du skal med perlene det. Skal du lage smykker så trenger du perler, snor og saks/tang, samt lås. En trenger egentlig ikke så mye avansert utstyr Skal du strikke deg smykke så trenger du strikkepinner i tillegg.
Gjest Tanita Skrevet 5. juli 2006 #4 Skrevet 5. juli 2006 Ja, jeg tenkte for å lage smykker. takk for tips! Hvor er det lurest å handle på nettet?
Gjest Sabia Skrevet 7. juli 2006 #5 Skrevet 7. juli 2006 Panduro har mye, men vet ikke hvordan de er i pris i forhold til andre.
Gjest Tanita Skrevet 7. juli 2006 #6 Skrevet 7. juli 2006 Fant et startsett på panduro.no som virket interessant. Men det står ikke noe om det er glass eller plastikkperler. Noen som vet?
Cilla Skrevet 8. juli 2006 #7 Skrevet 8. juli 2006 www.kortoggodt.com har begynt å selge perler nå, og de reklamerer med at de er rimelige. Jeg driver ikke med perler så aner ikke hva som er billig eller ikke.
Villemoe Skrevet 9. juli 2006 #9 Skrevet 9. juli 2006 (endret) Hva med perleslottet.no eller perleverden.no Endret 9. juli 2006 av Villemoe
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2006 #10 Skrevet 9. juli 2006 Tanita, Prøv også www.sgshobby.no der har de masse utstyr til å lage perlesmykker av. Jeg bruker helst glassperler i forskjellige størrelser. Har laget mest smykker av lintråd og bare knytt på perler. Det er veldig enkelt, men utrolig stilig Laget en gang et sett med smykke og armbånd med stålwire, ikke noe vanskelig det heller. Har lyst til å lære å hekle smykker + få litt flere ideer. Vurderer å kjøpe denne boken til dette formålet, tror den skal være bra. http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt....=1733979&rom=AK LYKKE TIL!!
Krista83 Skrevet 9. juli 2006 #11 Skrevet 9. juli 2006 Prøv på biblioteket, der har de masse bøker. Jeg har gjort det tidligere, så har jeg kjøpt noen av de bøkene jeg har sett i som var gode. Om dere har et universitet eller en høyskole som har kunst og håndverk som fag, så har disse masse bøker, mer enn vanlige bibliotek. Er planen jeg også vil begynne med perler, men må bare komme over alt arbeidet med 60 sp i kunst og håndverk før jeg orker å begynne på noe...
Gjest Tanita Skrevet 9. juli 2006 #12 Skrevet 9. juli 2006 Tanita, Prøv også www.sgshobby.no der har de masse utstyr til å lage perlesmykker av. Jeg bruker helst glassperler i forskjellige størrelser. Har laget mest smykker av lintråd og bare knytt på perler. Det er veldig enkelt, men utrolig stilig Laget en gang et sett med smykke og armbånd med stålwire, ikke noe vanskelig det heller. Har lyst til å lære å hekle smykker + få litt flere ideer. Vurderer å kjøpe denne boken til dette formålet, tror den skal være bra. http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt....=1733979&rom=AK LYKKE TIL!! ← Den boken virket ideell for å lage smykker! Takk for tips!
Gjest Tanita Skrevet 9. juli 2006 #13 Skrevet 9. juli 2006 Hva med perleslottet.no eller perleverden.no ← Der har de masse fint!
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #14 Skrevet 10. juli 2006 prøv viatrude hun er billig:) sjekk også denne siden www.glassengelen.com der står også linken til trude
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #16 Skrevet 10. august 2006 Eller prøv www.perlenettet.no som har blitt min faste leverandør til perler. De har bokser med fargemikser, som sikkert er greit til å begynne med, og vokset bomullstråd i sparepakker. Og da er det ikke verre en å knyte og tre på. Du trenger ikke lås engang. Kjempe enkelt, og veeeldig fint. Ninni
Champagnepiken Skrevet 11. august 2006 #17 Skrevet 11. august 2006 Amerikanske eebeads er også en glimrende side. Ikke minst for inspirasjon, de har en egen seksjon med "oppskrifter". Anbefales!
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2006 #18 Skrevet 8. september 2006 www.gems.no og perlebutikken er fint hvis du liker ekte varere\
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå