Gjest splæsj Skrevet 4. juli 2006 #1 Skrevet 4. juli 2006 Jeg blir borte i fem dager. Jeg har en liten borettslagpostkasse med egen nøkkel til for å låse den opp. Jeg venter på en pakke som skal bli postet i postkassa. (regner ikke med at jeg må hente den på posten) Når denne kommer, vil den nok være så stor at det ikke er plass til mer, så om det kommer mer post, vil ikke postmannen/damen få plass til dem i postkassa. Jeg kjenner ikke naboen vegg i vegg, men sier hei til dem. Det er en pakistansk familie med mange barn. Moren er alltid smilende. Ville det vært frekt av meg å gi dem postnøkkelen min og spørre om de kan ta vare på posten for meg? Jeg kjenner dem jo ikke noe særlig. (De ville jo få en konfekteske eller noe etterpå)
Gjest splæsj Skrevet 4. juli 2006 #2 Skrevet 4. juli 2006 Øy, Tyr, jeg ser deg! Skal du bare lese og lese, eller skal du si noe? Spytt ut!
Mrs. K Skrevet 5. juli 2006 #3 Skrevet 5. juli 2006 Spør dem. De synes sikkert bare at det er hyggelig å hjelpe en nabo.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2006 #4 Skrevet 5. juli 2006 Bør vel gå greit? Eneste er om du har bestilt noe fra en “lekebutikk” og det kommer i en ikke SÅ diskret innpakning som du håper
Gjest splæsj Skrevet 5. juli 2006 #5 Skrevet 5. juli 2006 Bør vel gå greit? Eneste er om du har bestilt noe fra en “lekebutikk” og det kommer i en ikke SÅ diskret innpakning som du håper ← Næh, bare sexy undertøy.
Gjest Tyr Skrevet 5. juli 2006 #6 Skrevet 5. juli 2006 Øy, Tyr, jeg ser deg! Skal du bare lese og lese, eller skal du si noe? Spytt ut! ← ehh ..ble litt opphengt i en nye avataren din.. Det er vel bare å spørre, tror aldri at de vil si nei..
Gjest Miloine Skrevet 5. juli 2006 #7 Skrevet 5. juli 2006 De sier sikkert ja til å hjelpe deg, hvis de selv skal være hjemme da
tuji Skrevet 5. juli 2006 #8 Skrevet 5. juli 2006 Posten kan ta vare på posten for deg mens du er borte, se posten.no.
Arkana Skrevet 5. juli 2006 #9 Skrevet 5. juli 2006 Spør dem, det verste som kan skje er at de sier nei! For noen år siden kom vår nabo, som vi ikke kjente så godt, og spurte om vi kunne passe katten hennes og ta inn posten mens hun var borte to uker. Den damen som hadde pleid å gjøre det tidligere hadde flyttet. Det passet oss ypperlig, for vi har også katt og det hadde vært herlig å slippe dyre kattepensjonat. Og siden da har vi alltid passet hverandres katter, tatt vare på hverandres post og vannet planter i feriene, og blitt mye bedre kjent på den måten. Veldig hyggelig!
Gjest gjest1 Skrevet 5. juli 2006 #10 Skrevet 5. juli 2006 Her er det også naboer som henter posten til hverandre. Av og til spør en nabo av en nabo om de kan hente posten, også skal de igjen på ferie - så da sitter jeg igjen med to postkasser. Men det er da ikke noe problem. Samme gjelder forøvrig vanning av blomster ute og inne, samt mating av dyr. Det er da bare hyggelig å hjelpe folk til å slappe av, så de slipper å tenke på de tre p'ene på ferien sin; post, planter og pets. Spør naboene du. De tar nok inn posten din om de har tid eller skal være hjemme. Hvis ikke sjekker du posten.no. God ferie!
Yme Skrevet 5. juli 2006 #11 Skrevet 5. juli 2006 De er jo pakistanere! De kommer helt klart til å stjæle all posten din... Det har jeg sett!!
Gjest gjest1 Skrevet 5. juli 2006 #12 Skrevet 5. juli 2006 Jeg ville ha latt posten oppbevare posten. Vi ber naboene kun om å hente avisen. Resten av posten blir oppbevart av posten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå