Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #1 Skrevet 4. juli 2006 Jenta jeg har vært sammen med i 7 år nå, har nettopp testet seg for klamydia. Jeg fant det ut da jeg så i vesken hennes etter bilnøklene våre. Har ikke klart å ta det opp til diskusjon med henne etter dette, og hun har heller ikke sagt et ord om det seinere. For 2 år tilbake hadde vi et kort brudd i samlivet vårt, grunnet en tredjeperson hun var forelsket i - jeg tror ikke det skjedde noe seksuelt den gangen, men det var mye mobiltelefonbruk og kontakt som ikke skulle funnet sted har jeg fått vite i ettertid. Jeg har valgt å tilgi og legge det bak oss, men nå lurer jeg selvsagt. Er det vanlig at jenter i faste forhold tester seg i forbindelse med hyppig urinlatning og kløe? Er jeg bare paranoid - eller er det ugler i mosen? Har ikke tenkt å lese svarene her som facit - men er selvsagt interessert i hva dere har å si til dette. Mange her har imponerende mye kunnskap og kloke svar... PS: Unnskyld at jeg trenger meg inn på siden deres damer.....
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #2 Skrevet 4. juli 2006 For å vri på det: Kan det være hun frykter at DU har vært utro?
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #3 Skrevet 4. juli 2006 Mulig det. I så fall er det grunnløst. Og da hadde hun vel kunnet fortelle meg om resultatet.... Eller?
Gjest gjest1 Skrevet 4. juli 2006 #4 Skrevet 4. juli 2006 PS: Unnskyld at jeg trenger meg inn på siden deres damer..... ← Her er du velkommen, mange mannfolk her. Til saken: Jeg hadde ikke tatt en klamydiatest uten å fortelle kjæresten min det uansett, og jeg hadde nok ikke tatt det etter 7 års samliv med mindre jeg: 1) hadde vært utro 2) fryktet at kjæresten min hadde vært utro og at han av en eller annen grunn nektet for det 3) hadde hatt noen symptomer som tilsa at jeg kunne ha klamydia
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #5 Skrevet 4. juli 2006 Tja, jeg vet ikke om jeg hadde fortalt om jeg hadde mistenkt samboeren min for å ha smittet meg med noe (noe jeg faktisk har gjort pga at jeg ikke stoler 100 % på at x-en hans ikke var utro mot han, og han har ikke testet seg, men det blir en helt annen situasjon). Antakeligvis hadde jeg blitt så flau og redd for at han skulle bli sint eller skremt av at jeg hadde trodd at han var utro mot meg at jeg hadde prøvd å glemme hele greia. Men en ting, har dere testet dere tidligere? Det kan jo og være at hun frykter hun har gått med det i 7 år.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2006 #6 Skrevet 5. juli 2006 Det kan jo og være at hun frykter hun har gått med det i 7 år. Dette tror jeg mest på. Mange får ikke symptomer i det hele tatt, og kanskje hun har begynt å merke noe nå.
Buster Skrevet 5. juli 2006 #7 Skrevet 5. juli 2006 Siden du hadde en naturlig grunn til å skulle kunne se denne testen (resultatet) pga bilnøkler, så hadde jeg spurt henne rett ut hvorfor hun har testet seg. Ville tro at dere etter syv års forhold har det såpass åpnet at dere kan snakke om slike ting uten problemer. Jeg ville spurt henne hva dette var og hvorfor hun har testet seg, og har hun en god forklaring så kan det nok godt stemme. Det er som andre her inne sier at det finnes kun noen få gode forklaringer: Hun tror du er utro, hun har selv vært utro og er redd for å ha blitt smittet, eller hun er redd for at hun har hatt dette over flere år (men syv år høres merkelig ut). Snakk med henne og finn ut av dette, det er ikke nødvendig at slikt skal måtte plage deg, eller henne.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2006 #8 Skrevet 5. juli 2006 Damer må jo ta undelivsundersøkelse ca hvert andre år..Min lege tar klamydiatesten hver gang da... -Kanskje det er det hun har gjort.
Gjest Gjesta Skrevet 5. juli 2006 #9 Skrevet 5. juli 2006 fant det ut da du så etter bilnøklene? Altså, du må jo lese svaret på et ark dersom du skal finne det ut, jeg syns du høres ut som du har snoka jeg.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2006 #10 Skrevet 5. juli 2006 Om dere har vært sammen i 7 år, hvorfor i alle verden har hun ikke fortalt noe slikt? Hadde jeg oppdaget noe slikt med min kone, hadde jeg fått hetta. Det er ikke uten grunn at slikt ikke fortelles.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2006 #11 Skrevet 5. juli 2006 Lurer på hva du egentlig kom over? Har hun vært hos gynekolog og fått resultatet derfra, så er faktisk klamydia en standard prøve.. nettopp fordi man kan gå i åresvis med det uten symptomer og det kan gjøre kvinner steril.
Caramba Skrevet 5. juli 2006 #12 Skrevet 5. juli 2006 (endret) Jenta jeg har vært sammen med i 7 år nå, har nettopp testet seg for klamydia. Jeg fant det ut da jeg så i vesken hennes etter bilnøklene våre. Har ikke klart å ta det opp til diskusjon med henne etter dette, og hun har heller ikke sagt et ord om det seinere. ← Klamydiatest er en standard prøve når man er til gynekologisk undersøkelse. De fleste kvinner tar en sånn undersøkelse hvert 1-3 år. Alle gynekologer jeg har vært hos tar denne prøven automatisk. Endret 5. juli 2006 av Caramba
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2006 #13 Skrevet 5. juli 2006 Klamydiatest er en standard prøve når man er til gynekologisk undersøkelse. De fleste kvinner tar en sånn undersøkelse hvert 1-3 år. Alle gynekologer jeg har vært hos tar denne prøven automatisk. ← ....og derfor tenker man ikke mer over det og lar arket med resultatet gå i glemmeboken. Jeg har blitt testet for hiv tre ganger, i forbindelse med hvert svangerskap, første gangen føles det litt ekkelt men så blir det bare rutine... og ikke noe å nevne .
Gjest Grønn Frosk Skrevet 5. juli 2006 #14 Skrevet 5. juli 2006 Klamydiatest er en standard prøve når man er til gynekologisk undersøkelse. De fleste kvinner tar en sånn undersøkelse hvert 1-3 år. Alle gynekologer jeg har vært hos tar denne prøven automatisk. ← Mm.. jeg og tar den automatisk med hver gynekologprøve. Ikke fordi jeg mistenker mannen min for noe, men forsi jeg syns det er kjekt å ta alle tester når jeg er hos gynekologen.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2006 #15 Skrevet 5. juli 2006 Hva fant du i veska? En klamydia-test som man får kjøpt på apoteket eller en kvittering eller? Har hun bruk en slik test-deg-selv-test så ville jeg nok iallefall spurt hvorfor hun hadde testa seg. Hvis hun har blitt testa hos legen så kan det jo som de andre skriver her bare være en rutinetest.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2006 #16 Skrevet 5. juli 2006 Hvis hun har vært med urinprøve hos legen pga urinveisinfeksjon, så kan legen ha sendt prøven videre til test av clamdyia fordi symtomene er like.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2006 #17 Skrevet 5. juli 2006 Og det kan hende damen din er en av mange som misliker tanken på å gå til gynekologen, og derfor aldri har tatt en GU med klamydiatest.. Men nå som det går an å kjøpe hjemmetester har hun kanskje funnet ut at det kunne være verdt å ta en...sånn for sikkerhetsskyld. (For som så mange sier; de fleste får ingen symptom, og det går derfor fint an å gå i syv år med klamydia uten å vite det.....)
Gjest Aethra Skrevet 5. juli 2006 #18 Skrevet 5. juli 2006 Som nevnt av mange over, er det ganske standard å teste seg for det, jeg tar f.eks. alle slike prøver når jeg er til g.u., selvom jeg og samboeren min har vært sammen i fire år, og ingen av oss har hatt/mistenkt den andre for sidesprang. Synes ikke dette er unormalt, og iallefall ingen grunn til å mistro henne. Hun kan jo, som nevnt ovenfor, også være redd for at hun tidligere har hatt det el.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2006 #19 Skrevet 5. juli 2006 Her er du velkommen, mange mannfolk her. Til saken: Jeg hadde ikke tatt en klamydiatest uten å fortelle kjæresten min det uansett, og jeg hadde nok ikke tatt det etter 7 års samliv med mindre jeg: 1) hadde vært utro 2) fryktet at kjæresten min hadde vært utro og at han av en eller annen grunn nektet for det 3) hadde hatt noen symptomer som tilsa at jeg kunne ha klamydia ← Enig
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2006 #20 Skrevet 5. juli 2006 Jeg og får testa automatisk ved GU, men jeg får aldri noe papir/beskjed om hva de har testa. Den ene gangen jeg FIKK beskjed hadde jeg Chlamydia hilsen min EXmann...!!! Så dersom hun har papir som sier at hun har testet, så tipper jeg at hun har bedt spesifikt om en slik test og da fått svar. Uvisst av hvilken grunn. Man kan gå lenge med smitte uten å vite det ja. Men: de testene man tar nå er meget sikre og vil oppdage en smitte. (Jeg spurte spesiellt om dette hos lege, da min ex forsøkte å vri seg unna med det. Fordi jeg alt var testet fire ganger gjennom to tette svangerskap.) Hos alle jenter som går jevnlig til GU, altså hvert tredje år utenom svangerskap. Jeg ville trodd at hun hadde noe på gang. Men uansett ville jeg sagt til henne hva jeg fant, og bedt om et svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå