Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #1 Skrevet 4. juli 2006 Hvordan går man frem? Hvordan får man det hvite laget jevnt når det ikke skal dekke hele neglen?
Gjest Dallandra Skrevet 4. juli 2006 #2 Skrevet 4. juli 2006 Hvis du har lakken som trengs, så får du kjøpt klistremerker til å legge på neglen for å få en rett kant mot det hvite. Dårlig forklart... kall det maskeringstape da. Ta på den først, legg et-to strøk med hvitt over maskeringstapen, la tørke. Legg så etpar lag med den rosa/beige lakken, avslutt evt med overlakk. Hvis du ikke har lakken som trengs og kjøper et fransk-manikyr-sett, så er det som regel med klistremerker eller hva jeg nå skal kalle det der. Lykke til!!
miss Skrevet 5. juli 2006 #3 Skrevet 5. juli 2006 Har brukt den med "tape/maskering" før,men synes det ble litt rykk kant,og litt vanskelig å få det fint av. Nå har j treninga og legger det greit selv,og det blir brukbart!! Øvelse gjør mester
tuji Skrevet 5. juli 2006 #4 Skrevet 5. juli 2006 Jeg liker heller ikke de malene man får med, men gjør det på frihånd. Ta bare litt lakk, og pensle fra den ene siden og inn mot midten, så fra den andre siden. Hvis du søler kan du ta det bort med en q-tip etterpå. La det tørke godt, og legg et lag rosa eller beige lakk over.
Krista83 Skrevet 5. juli 2006 #5 Skrevet 5. juli 2006 Jeg har prøvds mange ganger, men jeg får det ikke til. Det har blitt bedre etterhvert så det som skal til er øvelse...
Arkana Skrevet 5. juli 2006 #6 Skrevet 5. juli 2006 Jeg synes "teipen" var veldig fin i begynnelsen. De klistrer godt, så trikset er å lime de på buksa eller noe sånt først, slik at de ikke sitter så godt fast. Da får man dem pent av. Etterhvert lærer du deg å legge det pent på uten teip, øvelse gjør mester.
Wonderwoman Skrevet 5. juli 2006 #7 Skrevet 5. juli 2006 (endret) Mitt tips er å ikke bruke den hvite lakken som følger med settet, fordi den ofte har tykk konsistens som er vanskelig å legge jevnt og nøyaktig. Jeg bruker heller Maybelline sin Forever Strong, Pure White, som har litt mindre "blanco"-konsistens Den blir kjempefin, jeg bruker tre strøk av den på negletuppene før jeg bruker overlakken som følger med manikyrsettet eller bare rett og slett helt blank neglelakk. Føler ikke at jeg trenger å bruke teipene da, fordi den er så mye lettere å legge nøyaktig. Endret 5. juli 2006 av Wonderwoman
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2006 #8 Skrevet 5. juli 2006 Men altså, den hvite skal på først? Ikke utenpå den beige/rosa?
Arkana Skrevet 6. juli 2006 #10 Skrevet 6. juli 2006 Jeg har nå lært at den rosa skal på først, så den hvite, og den blanke til slutt. Hvis den hvite går på først blir jo den farget av den rosa lakken, og den er jo penest når den er helt hvit.
Bellanice Skrevet 6. juli 2006 #11 Skrevet 6. juli 2006 Jeg har nå lært at den rosa skal på først, så den hvite, og den blanke til slutt. Hvis den hvite går på først blir jo den farget av den rosa lakken, og den er jo penest når den er helt hvit. ← Jeg legger også i denne rekkefølgen.
Gjest Turi Skrevet 6. juli 2006 #12 Skrevet 6. juli 2006 Jeg har nå lært at den rosa skal på først, så den hvite, og den blanke til slutt. Hvis den hvite går på først blir jo den farget av den rosa lakken, og den er jo penest når den er helt hvit. ← Det er sikkert smak og behag. Jeg syns ikke det er penest når den er helt hvit, syns det er penest når farget lakk er utenpå og tar bort litt av kritthvitt/blanco-preget. Bruker hvitt under alle typer neglelakk jeg da - det ser så rent ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå