Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jenta vår på 3,5 har i lengre tid vært forberedt på at når vi reiser på ferie skal smukken bli igjen hjemme. Og hun skal slutte med den på natta. Ikveld var kvelden kommet. Hun gråt og var virkelig lei seg for at hennes trofaste venn ikke var hos henne når hun skulle sove. Hun har ei lillesøster så hun visste jo at det fantes smukker med i bagasjen. Så helt utilgjengelig var den jo egentlig ikke.

Jeg stod hardt på mitt, og etter 2,5 timer sovnet hun i armkroken min....

For streng? Har lovt henne premie i morgen.

Tro om dette går fort over? Andre erfaringer med smukkeslutt. TAr det mange kvelder før det er godtatt og glemt av barnet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

3 åringen vår hadde et lidenskaplig forhold til smukken sin(brukte den bare når han sov). Etter avtale kom påskeharen, hentet smukken og la igjen noen gaver. Etter en 4-5 dager med trøsting når poden skulle sove var den glemt, selv om lillebror sine lå rundt omkring.

Skrevet

Så lenge man er bestemt og ikke gir etter, så går savnet som regel over etter max en uke som regel. Slik har det vært her i huset iallefall. Og de to som har sluttet har også hatt småsøsken som brukte smokk. Minstejenta bruker det fortsatt. :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet

Holder på med det samme her. Mi jente har vært veldig avhengi av sutten, og jeg grua derfor veldig til dette. Men som deg har vi snakket om det på forhånd, så da dagen kom (i går) var hun forberedt på det. Vår anledning var besøk hos Kaptein Sabeltann. Det gikk over all forventning! Tre- fire ganger i løpet av gårdagen sutret hun litt, men hver gang ga hun seg fort da jeg minnet henne på at "du er stor jente nå, og k S har jo fått suttene". To kvelder har hun sovnet uten, og det har gått overraskende bra. For din del er dere sikkert over det verste, etter første kveld!! Stå på! Du vil nok ikke angre! Premie funka bra på min jente. Lykke til!

Gjest Gjest_monica_*
Skrevet

jeg synes ikke det er for strengt, synes faktisk at det er på høy tid å slutte når ungen er 3,5 år. å problemet med å skulle slutte ligger vel ofte hos oss forldre. sjøl gikk jeg å gruet meg kjempe lenge til å slutte med smukken. jeg tok den fra henne en kveld å hun gråt i en time eller noe sånt å stillt var det. dagen etter så spurte hun etter sutta å jeg sa den var borte å hun slo seg utrolig nok til ro me det nor jeg synes var litt for enkelt faktisk. så ikke vet jeg.

men ungene våre kan jo ikke gå med bleie å bruke sutt til konfirmasjonsalder bare fordi vi gruer oss til å ta det ifra dem :legrine::legrine::legrine:

hilsen monica

Skrevet

Når dere har inngått en avtale om å slutte så bør dere holde dere til den. Dere har sikkert noen tøffe kvelder foran dere, men om noen dager er vel alt glemt vil jeg tro...

Det er jo på høy tid å slutte nå som jenta er 3,5! Så ikke gi opp kampen, men gjør dette til noe positivt. Gi henne belønning for hver kveld hun klarer seg uten smokken. Snart er den glemt.

Lykke til!

Skrevet

Er inne i det samme for tiden...:Nikke:

I ferien, i syden, glemte lillegutt bare smukken flere dager etterhverandre... :overrasket: Vi nevnte den aldri og gjemte dem unna. Etter 5 dager uten smokken spurte han plutselig etter den igjen, men da sa jeg at de var igjen til barna nede i syden som ikke hadde smokk...;)

Han stussa litt og ba om å få, men leggingen og natta gikk like knirkefritt uten som de andre dagene i ferien...:hoppe:

I dag er det 7. dagen uten smokk!!! :klappe:

Lillegutt ble 3 i slutten av april og han slutta likeledes alene med bleia i februar... :overrasket:

Veldig ulikt storebror som tviholdt på smokken til han var 4 - og bæsjebleia...

Skrevet

Sønnen min var og 3-5 da han skulle slutte helt. (Da hadde han den kun om natta.)

Vi snakket om at han skulle slutte og dro på Toys R Us hvor han fikk velge seg en leke (innenfor en viss pris) og når vi kom hjem fikk jeg alle smukkene i bytte for leken.

Etter det ba han aldri om den. Fant han flere (feks under sengen) kastet han dem selv :)

Skrevet

Tror ikke jeg ville sluttet akkurat når vi skulle reise på ferie. Sove på et nytt sted, ukjente lyder.. Kan hende smokken føles god å ha akkurat da. Ville heller sluttet når vi kom hjem igjen. Jenta mi er 2 og et halvt og bruker smokk, men vi skal prøve å slutte innen hun er 3. Skal først slutte på dagtid, og etterhvert kutte helt.

Skrevet
Er inne i det samme for tiden...:Nikke:

I ferien, i syden, glemte lillegutt bare smukken flere dager etterhverandre... :overrasket:  Vi nevnte den aldri og gjemte dem unna. Etter 5 dager uten smokken spurte han plutselig etter den igjen, men da sa jeg at de var igjen til barna nede i syden som ikke hadde smokk...;)

Han stussa litt og ba om å få, men leggingen og natta gikk like knirkefritt uten som de andre dagene i ferien...:hoppe:

I dag er det 7. dagen uten smokk!!! :klappe:

Lillegutt ble 3 i slutten av april og han slutta likeledes alene med bleia i februar... :overrasket: 

Veldig ulikt storebror som tviholdt på smokken til han var 4 - og bæsjebleia...

:)

Skulle nok ikke nevnt dette med smokk riktig enda, nei...;)

I kveld sutret han ekstra etter smokkene sine... dumme mamma...;)

...men mor ga seg ikke...:)

Gjest Gjest
Skrevet

Jenten vår sluttet med smokk sommeren hun ble 4. I for sommer... :babysmokk:

Vi la den også fra oss i skattkammeret til Kaptein Sabeltann, og det gikk over all forventing! Hun savnet den litt de første nettene, det var ingen sutring, men det var tydelig at hun savnet den. Naturlig nok...

Vi var også veldig flinke til å skryte og oppmuntre den STOORE jenten vår... :) Det gikk fantastisk bra, så vi anbefaler Kapteinen på det varmeste... :)

Skrevet (endret)

Her kom nissen og hentet de siste smukkene til nisseungene sine. Da var tulla 2,5 år. Ikke noe problem.

For hennes eldre brødre så var smukkeslutt enda enklere. Eldstemann klippet den siste smukken og kastet den i søpla selv , like før 3 års dagen, og mellomstemann mistet sin siste i bhg, og måtte slutte uten forvarsel. Han sutret et par kvelder.

Endret av Kaffeavtalen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...