Elise_ Skrevet 4. juli 2006 #1 Skrevet 4. juli 2006 Har dere hansker? Skal de være på hele tida? Vielsen, middagen, festen etterpå, kakespisingen...?
*Emma* Skrevet 4. juli 2006 #2 Skrevet 4. juli 2006 Skal ikke ha.....jeg syns som regel ikke det er noe fint....(finnes sikkert unntak men sånn generelt liker jeg det ikke....)
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2006 #3 Skrevet 5. juli 2006 Har ikke giftet meg, men har brukt hansker på ball og synes for min del at det er alt for mye plunder med det. Alt blir glatt og alt sånnt. Jeg ville nok kansje kun brukt dem i kirken og i mottagelsen etterpå, og så tatt de av til middag og resten av kvelden.
BIRE Skrevet 5. juli 2006 #4 Skrevet 5. juli 2006 Jeg skal ha lange hansker.for det første så passer det så fint til kjolen ,fordi den er stroppløs.For det andre av praktiskte årsaker,jeg har litt eksem på albuene så jeg får dekket det til.Det tredje det tar vekk litt av oppmerksomheten til en tato jeg har på armen,skal prøve å dekke den til så godt det lar seg gjøre.(er ikke så veldig fint med tato når man skal være brud)Men jeg vet faktiskt ikke om de skal sitte på hele kvelden??Skal de? Bire
tuji Skrevet 5. juli 2006 #5 Skrevet 5. juli 2006 Nå er jeg gift for lengst, men svarer likevel. Jeg kjøpte lange hansker til å ha i kirken for ikke å virke så naken, men droppet å ha dem på. Det er rett og slett ikke så fint...
Kara W Skrevet 12. juli 2006 #6 Skrevet 12. juli 2006 Jeg har tenkt en del på å ha handsker, da jeg ofte bruker det og tror det hadde blitt veldig fint med kjolen min. Men jeg har kommet frem til at det blir noe upraktisk med tanke på ringen. Vi skal sette på ringene i kirken, og da må jeg enten gå uten handsker, eller fikkle med dem oppe ved alteret. Etterpå har jeg jo lyst til å kunne se på og vise frem ringen min, så det blir litt dumt å ha på seg handsker da synes jeg. Det samme går for forloveden min. Hva gjelder når man skal ha på seg handsker er "regelen" at man skal ta av seg handskene når man spiser (de legges på høyre side av tallerkenen din). Man kan ta av seg handskene når man drikker, hvis man er redd for å søle vin på dem. Hvis man spiser fingermat kan man velge å bare ta av seg den ene handsken på den hånden man spiser med. Ellers skal handskene alltid være på, spesielt når man danser eller hilser på folk. Hvis du røyker må du ha ett slik munnstykke (husker ikke hva de heter, da folk desverre ikke bruker dem så ofte lenger). Og til slutt, gjør som du selv vil og som du føler deg mest komfertabel med. Er ringen stor nok til det kan du jo fint ha den utenpå handsken, slik at du kan ha dem på under vielsen (dette er selvfølgelig imot etikettereglene, og det blir kronglete hvis du skal av og på med handskene mange ganger)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå