Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei Hei!

Det er nesten som om jeg gir opp men tenkte jeg kunne prøve å høre her først, jeg har så lenge ønsket å stramme opp lårene. Dvs hele låre(ne) men og trengs spesielt mye rundt kne og indre lår. Jeg har prøvd lenge (år) men ikke klart å funnet noe som hjelper skikkelig. trener yoga regelmessig og merker at det hjelper litt på de lange musklene, men er det noen tips her som jeg kan gjøre i tillegg til yoga?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å sykle stående er ikke så dumt. Sykling i det hele tatt er godt for bena.

Gjest Gjest
Skrevet

styrketrening selvfølgelig!!

finnes mange apparater på treningssentrene.

jeg bruker knebøy med vektstang, av og til utfall. og markløft.

Skrevet (endret)

Knebøy er godt for runpe og lår, osv. Ta det uten vekter i begynnelse, også kan du begynne med vekter når du har bygget litt styrke.

Aner ikke hvor sterk og godt trent du er, men begynn f.eks med 15X3.

Utfall er også en fin øvelse. Ta 15X3 her også.

Markløft er også en fin øvelse som tar på bakside lår.

Endret av Sexy C
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Utfall og knebøy, som nevnt. I tillegg har de fleste treningssentre sånne apparater hvor man presser lårene utover eller innover, om du skjønner. Det er vel bare å spørre der, stort sett.

Skrevet

Som de andre også foreslår, utfall. Det er helt sykt hvor effektivt denne øvelsen er, selv uten en vektstang på nakken er jeg så støl at jeg ikke klarer å sette meg ned i et par dager etterpå :ler: Herlig å kjenne at treningen er godt for noe ;)

Skrevet
Utfall og knebøy, som nevnt. I tillegg har de fleste treningssentre sånne apparater hvor man presser lårene utover eller innover, om du skjønner. Det er vel bare å spørre der, stort sett.

Min instruktør sa at jentene burde holde seg unna de apparatene der man trener innside/utside av lår, fordi musklene der er så små, at treningen gir veldig lite effekt. Han mente at man burde konsentrere seg om de store gruppene først, forside og bakside lår, og heller trene innside/utside etterhvert.

Det er de store muskegruppene som gjør størst forskjell..

trener du på et treningssenter kan de der hjelpe deg og sette opp et styrkeprogram etter kroppstype og hvilke mål du har

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...