Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg lurer på hvordan det er hvis man er sommervikar og blir sykemeldt. Kan man bli sykemeldt når man er vikar forressen? Og må man ha jobbet en viss tid? Jeg har vært arbeidsledig siden nyttår (fått arbeisledighetstrygd), men nå har jeg fått meg en sommerjobb fra uke 25 til uke 34. Hva skjer om jeg blir sykemeldt nå? Vil jeg få noe penger? Og fra hvem? Er så deprimert at jeg vet ikke om jeg klarer å jobbe mer for tiden, men jeg kan ikke gå uten penger heller?

Noen som vet? Veldig takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du må ha jobbet en viss tid for å motta sykepenger. Hos Manpower vet jeg at du må ha jobbet i 2 måneder før du har krav på det, og tror det er vanlig praksis.

Har du ikke mulighet for å få hjelp hos lege/psykologslik at du kan være i jobb?

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg begynte hos psykolog samme uke som jeg begynte å jobbe, men nå har han ferie, så neste time er ikke før 1.august.

Men hvis man ikke får penger må jeg bare prøve å bite tenna sammen og klare jobben for jeg kommer til å bli mer deprimert av å tenke på boliglån og andre utgifter.

Skrevet

Folketrygdloven sier 4 uker hos en arbeidsgiver. 2 mnd er egenmelding det. Da får du sykepenger fra trygdekontoret. Like mye som lønna di (med mindre du tjener vanvittig godt ( over 300.000,-)).

Gjest Gjest
Skrevet

Sosialkontoret vil vel alltids være siste mulighet til økonomisk hjelp dersom du ikke har krav på sykepenger.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg lurer på hvordan det er hvis man er sommervikar og blir sykemeldt. Kan man bli sykemeldt når man er vikar forressen? Og må man ha jobbet en viss tid? Jeg har vært arbeidsledig siden nyttår (fått arbeisledighetstrygd), men nå har jeg fått meg en sommerjobb fra uke 25 til uke 34. Hva skjer om jeg blir sykemeldt nå? Vil jeg få noe penger? Og fra hvem? Er så deprimert at jeg vet ikke om jeg klarer å jobbe mer for tiden, men jeg kan ikke gå uten penger heller?

Noen som vet? Veldig takknemlig for svar!

Har du jobbet 4 uker hos arbgiver får du samme i sykep som lønn. Blir du sykemeldt før det har gått 4 uker, så får du sykep av trygdekontor,men samme som du hadde i ledigheystrygd.

Gjest gjesta
Skrevet

Tusen takk for svar, alle sammen!

Ting er litt lysere i dag så jeg skal nok klare jobben. Har tross alt bare 6 uker igjen før jeg er ferdig der. Er sikkert ikke så dumt å komme seg ut å treffe folk, men igår virket det helt uoverkommelig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...