Gå til innhold

Trenger nytt pass

Fremhevede innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

Vi reiser til Hellas i slutten av juli. Datteren min trenger nytt pass. Er det noen som vet hvor lang tid sånn ca sånn tar?

(Ja, ja, jeg vet jeg burde ha ordnet dette før....)

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg fikk det etter 3-4 dager.

Det skal gå max ti dager, men kan bli noe lenger i sommersesongen - det står mer konkret på politiet.no.

Skrevet

Kjæresten min var på passkontoret forrige mandag, og fikk passet i løpet av 3-4 dager. Det virker som om det går rimelig kjapt med de nye maskinskrevne passene. Jeg og foreldrene mine skaffet oss alle nye pass tidligere i år, og fikk også passet i posten etter bare noen dager.

Gjest gjesta
Skrevet

Dette var jo oppløftende lesing! :)

Gjest Fantus
Skrevet

Sist jeg fornyet passet tok det under en uke å få det i posten, men det tar sikker lengre tid nå i høysesongen. Fikk beskjed om at det kan ta opptil 12 virkedager... (Dvs 2 uker og 2 dager....)

Skrevet

Til meg sa de max 10 dager...det tok 3...

Det kommer litt ann på hvor du bor tror jeg.

Skrevet

Om passet ikke blir ferdig i tide kan man jo få sånne nødpass også. Sure penger, men bedre enn å droppe ferien.

Skrevet
Om passet ikke blir ferdig i tide kan man jo få sånne nødpass også. Sure penger, men bedre enn å droppe ferien.

Hvis du ikke får det innen garantitiden (ti dager) så tror jeg ikke at du må ut med penger for å få et midlertidig pass.

Skrevet

Fikk passet dagen etter. Det tok 25 timer.

Skrevet

Ei vnninde sa forresten at hun hadde fått nytt pass i Oslo og fikk muligheten til å sitte der og vente på det. Det tok jo endel timer men da fikk hun det m seg hjem samme dagen. (Vanlig pass - ikke nødpass.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...