Rannva Skrevet 4. juli 2006 #1 Skrevet 4. juli 2006 Hva spiser dere? Bortsett fra grillmat da? Salater passer jo godt, men mannen mener at det ikke er middag for en mann. Det er fryktelig vanskelig å finne noe som passer når gradestokken nærmer seg 30tallet.
LilleBille Skrevet 4. juli 2006 #2 Skrevet 4. juli 2006 Spekeskinke med potetsalat, eggerøre og sukkerertstuing er topp sommermat.
Gjest piaf Skrevet 4. juli 2006 #4 Skrevet 4. juli 2006 Reker og hvitvin! Det har vi spist i dag. Ellers: Pastasalat, couscoussalat (eller om du vil prøve noe nytt: Byggrynssalat med grillede grønnsaker)... Og om du lager grønn salat til middag, kan du gjøre den mer "mannevennlig" ved å tilsette ting som metter, feks valnøtter, pinjekjerner, bønner, kikerter, avokado, kylling, parmaskinke, ost (feta, parmesan) eller tunfisk. Kalde supper: Gazpacho, avokadosuppe... Når det gjelder "vanlig" middag, kan man gjøre den lettere både å tilberede og å spise ved å kutte karbohydratene og bare spise grønnsaker og rent kjøtt eller fisk. Feks laks og blandet grønn salat med grønne bønner og tomater - gjerne med aïoli eller tzatziki til.
Windy Skrevet 4. juli 2006 #5 Skrevet 4. juli 2006 Det samme som vanlig (kjøtt med ris eller poteter), men lasser på med salat
Arkana Skrevet 4. juli 2006 #6 Skrevet 4. juli 2006 I tillegg til mye av det som er nevnt over her: Kald sommerskinke med en eller annen salat, pai (de fleste paier er også gode kalde), cæsarsalat med stekt kylling til (ingen av oss er særlig glad i salater som ren middag, men dette liker vi begge), fylte pitabrød/tortilla.
Gjest lillelou Skrevet 4. juli 2006 #7 Skrevet 4. juli 2006 Her blir det ofte en eller annen variant av pastasalat,varierer type dressing,grønt,kjøtt,etc.Eller som i dag,spekeskinke med smørsurret nykål med rømme og persille og med poteter til. Reker og hvitvin...sukk....
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #8 Skrevet 4. juli 2006 Reker og hvitvin...sukk.... ← Men rekene er jo av mye bedre kvalitet på vinteren da. Fastere i kjøttet og bedre smak. Men herlig lettvint, det er det om sommeren.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #9 Skrevet 4. juli 2006 Pastasalat i utallige varianter. Omelett. Quiche. I dag hadde vi deilig wok med krepsehaler. Går fort og smaker deilig.
Krista83 Skrevet 4. juli 2006 #10 Skrevet 4. juli 2006 Jeg mister matlysten i varmen, og så blir jeg så trett at jeg ikke alltid orker å lage middag.. men salat er veldig godt når jeg har matlyst, ellers så kan man jo spise kald makrell med poteter og rømme til...
Gjest Lea Skrevet 4. juli 2006 #11 Skrevet 4. juli 2006 Vi spiser ofte sent om sommeren. Jeg pleier å lage en eller annen smoothie med banan og yoghurt om jeg er småsulten etter jobb og venter med middag til kvelden. Da blir det ofte noe helt enkelt fra fryseren eller brød med godt pålegg.
Gjest piaf Skrevet 4. juli 2006 #12 Skrevet 4. juli 2006 (endret) Men rekene er jo av mye bedre kvalitet på vinteren da. Fastere i kjøttet og bedre smak. Men herlig lettvint, det er det om sommeren. ← Det er jeg faktisk helt enig med deg i, til tross for dagens meny her i huset. Nordmenn flest spiser mest skalldyr på helt feil tid av året. Det samme med blåskjell: Veldig godt med dampede blåskjell og hvitvin om sommeren, selv om blåskjellene strengt tatt er best i januar/februar. Men det ble vel en liten avsporing av tråden... Endret 4. juli 2006 av piaf
Frk Doodad Skrevet 5. juli 2006 #13 Skrevet 5. juli 2006 Wraps eller pitabrød med kjøttdeig eller skinke, og salat og dressing, f.eks tatziki. Italiens tynn pizza Focca-brød med 'tapas' (f.eks. stekte scampi, krydrete kjøttboller, tomater, oliven, feta og/eller annen snacsmat)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå