Quirky Skrevet 4. juli 2006 #1 Skrevet 4. juli 2006 (endret) Fant ikke noen passende forumavdeling for å spørre om dette, men prøver likevel: Hvor langt fra sentrum/UIB ligger Danmarksplass? Er det i gangavstand? Og nei, jeg er ikke spesielt god til å avstandsberegne ved hjelp av kart.. Endret 4. juli 2006 av Quirky
Saeria Skrevet 4. juli 2006 #2 Skrevet 4. juli 2006 Det ligger i gangavstand, ja. 5-6 minutters sykling til sentrum om du bor litt lavt.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 4. juli 2006 #3 Skrevet 4. juli 2006 Gangavstand, men det kommer an på hva du selv foretrekker. Jeg vet om folk som aldri går dit, men tar buss i stedet. I tillegg kommer det an på hvor i sentrum du går. Det tar ca 20 min hurtig gange til Torgallmenningen, ca 10-12 til Realfagbygget, men ca 20 til Jussbygget.
Quirky Skrevet 4. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 4. juli 2006 Det ligger i gangavstand, ja. 5-6 minutters sykling til sentrum om du bor litt lavt. ← Takker. 5-6 minutters sykling..det blir vel en 15 minutter å gå?
Quirky Skrevet 4. juli 2006 Forfatter #5 Skrevet 4. juli 2006 Gangavstand, men det kommer an på hva du selv foretrekker. Jeg vet om folk som aldri går dit, men tar buss i stedet. I tillegg kommer det an på hvor i sentrum du går. Det tar ca 20 min hurtig gange til Torgallmenningen, ca 10-12 til Realfagbygget, men ca 20 til Jussbygget. ← Jeg er flink til å gå. Hvor ligger samfunnsvitenskapelig fakultet i forhold til disse?
Malama Skrevet 4. juli 2006 #6 Skrevet 4. juli 2006 Jeg vil si 15-20 minutters gange fra danmarksplass til Sv-fak. Jeg går denne distansen (og litt til) hver dag selv. spørs hvor det er snakk om å starte da, man kan trekke "danmarksplass" lit langt i begge retninger med litt fantasi. Men ja, det er gangavstand.
Quirky Skrevet 4. juli 2006 Forfatter #7 Skrevet 4. juli 2006 Tusen takk for svar (hva skulle jeg gjort uten kg?).
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #8 Skrevet 4. juli 2006 Det er, som de over sier, gangavstand fra Danmarksplass til sv-fakultetet. Men vær obs på at for utleiere er bl.a. Danmarksplass veldig "fleksibel". Har sett leiligheter laaaangt på Fjøsanger annonsert som Danmarksplass... Det er en studentorganisasjon (studentbolig.no ??) som går på visninger for deg (gratis), evt har god oversikt over utleiere/leiligheter etc en bør holde seg unna!
Quirky Skrevet 4. juli 2006 Forfatter #9 Skrevet 4. juli 2006 Det er, som de over sier, gangavstand fra Danmarksplass til sv-fakultetet. Men vær obs på at for utleiere er bl.a. Danmarksplass veldig "fleksibel". Har sett leiligheter laaaangt på Fjøsanger annonsert som Danmarksplass... Det er en studentorganisasjon (studentbolig.no ??) som går på visninger for deg (gratis), evt har god oversikt over utleiere/leiligheter etc en bør holde seg unna! ← For svært mange utleiere er "gangavstand" et begrep som kan strekkes temmelig langt- selv om det går an å gå 60 minutter for å komme et sted ville jeg ikke kalt det "gangavstand". Min første hybel i Bodø var i "gangavstand" til Høgskolen- for 50 minutters gange er vel gangavstand? Bergenstundenten.no går på visninger ja, vurderer å sende dem bortover- med stoppeklokke.
wind-up bird Skrevet 4. juli 2006 #10 Skrevet 4. juli 2006 Hvis du har et gatenavn kan jeg eller noen andre fortelle om det er på det som regnes som danmarksplass eller om det er en fantasifull utleier
Quirky Skrevet 4. juli 2006 Forfatter #11 Skrevet 4. juli 2006 Hvis du har et gatenavn kan jeg eller noen andre fortelle om det er på det som regnes som danmarksplass eller om det er en fantasifull utleier ← Jeg glemte å spørre om gatenavn, og har allerede ringt tilbake en gang for å spørre på nytt om noe, siden notatene mine etter 12-13 tlfsamtaler på en dag til slutt bare var et eneste digert rot. Vil jo ikke gi inntrykk av å være et rotehue heller (selv om jeg er et ) Hun jeg snakket med var ikke noe særlig hyggelig heller. Og å søke opp mobilnr. var resultatløst, kom opp med firmanavn.
Quirky Skrevet 4. juli 2006 Forfatter #12 Skrevet 4. juli 2006 Håper dere Bergensere kan stå til tjeneste litt til: "Rett over Puddefjordsbruen"- hvor langt fra sentrum er det?
Gjest Miss_alexandria utlogget Skrevet 4. juli 2006 #13 Skrevet 4. juli 2006 Håper dere Bergensere kan stå til tjeneste litt til: "Rett over Puddefjordsbruen"- hvor langt fra sentrum er det? ← Hei! Jeg bodde inntil nylig rett over puddefjordsbroen Jeg vil si ca 15 min å gå til sentrum og ca 10 min til det fakultetet du snakket om
Dru Skrevet 4. juli 2006 #14 Skrevet 4. juli 2006 Håper dere Bergensere kan stå til tjeneste litt til: "Rett over Puddefjordsbruen"- hvor langt fra sentrum er det? ← Fra Torgalmenningen er det fort godt og vel 20 minutter å gå. Og "rett over broen" er et veldig relativt begrep.
Quirky Skrevet 4. juli 2006 Forfatter #16 Skrevet 4. juli 2006 Takker, alle sammen. Bergensere er åpenbart hyggelige folk. Så Quirky skal bli midlertidig Bergenser? ← Jepp. Er det et problem?
abelille Skrevet 5. juli 2006 #18 Skrevet 5. juli 2006 Jepp. Er det et problem? ← Man skulle tro det var tvertimot. Bergensere er hyggelige folk, du er velkommen til Bergen!
Quirky Skrevet 5. juli 2006 Forfatter #19 Skrevet 5. juli 2006 Man skulle tro det var tvertimot. Bergensere er hyggelige folk, du er velkommen til Bergen! ← Takk! Dere har forresten Norges fineste dialekt.
Saeria Skrevet 5. juli 2006 #20 Skrevet 5. juli 2006 Velkommen til Bergen! :-D Er selv innflytter og ønsker ikke å flytte her fra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå