Gå til innhold

mye sitronsaft farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en av de rare menneskene som elsker sure ting som sitronsaft :sjenert:

de gangene jeg spiser reker så drukner jeg skiven med rekene på. faktisk så mye at det blir en stor dam på fatet.

Noen ganger når jeg er i butikkene så kjøper jeg en flaske med sitron saft "reallemon" tror jeg merket er og går ut av butikken og begynner å tute av flasken. Men pointet er, er det farlig å drikke formye av det? :forvirret:

Snurre the one

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Syren i saften tærer iallefall på tannemaljen.

Skrevet

E det farlig ?:forvirret::forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet
Ingenting er bra i store mengder. Du kan faktisk ødelleggene tennene dine skikkelig!

Og her kommer det skremsel bildet! :ler:

http://www.dentalgentlecare.com/decay_process.htm

Ewwwwww.....

Snurre: Tannemalje er VELDIG greit å ha. Jeg skjærer tenner, noe som gjør at jeg har mistet endel emalje og fått enorm tannising som følge av dette. I tillegg kan tennene faktisk skades ordentlig av syre fra juice, brus osv. slik som på bildet Azi postet.

Skrevet

ÆÆÆÆ :overrasket::overrasket:

Hjelper det ikke å pusse tennene??

Gjest gjest1
Skrevet
ÆÆÆÆ :overrasket:  :overrasket:

Hjelper det ikke å pusse tennene??

Nei, det gjør faktisk problemet verre! Jeg har ihvertfall lært at syreholdig drikke gjør tannemaljen svakere, så man skal IKKE pusse tenner rett etter å ha drukket f.eks. jus, te og brus. Dette fordi man da lettere skader emaljen med tannpussen. Man skal visstnok drikke vann og vente en stund før man pusser tennene.

Gjest splæsj
Skrevet (endret)

Du bør skylle tennene med vann etter at du har drukket eller spist syreholdig mat. Dette tipset fikk jeg av en tannlege jeg intervjuet, som mente at nordmenn har altfor mye syreskader på tennene i forhold til mange andre land.

Endret av G. Sky
Skrevet

*Holde meg unna sitronsaftflasken leeeenge, selv om det er nam*

Skrevet
*Holde meg unna sitronsaftflasken leeeenge, selv om det er nam*

Det blir ikke lett,men jeg skal prøve. Det blir sikert letter hvis jeg førs drikke opp de 3 flaskene jeg har stående her og så SKLA jeg slutte med den drikkingen.

Skrevet

Hva med å ha noen dråper sitron i vannet før du drikker det, kanskje du får samme glede av det??

Jeg gjør dette for å få litt variasjon i hverdagen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...