Gjest *kosejoker* Skrevet 4. juli 2006 #1 Skrevet 4. juli 2006 Jeg er litt usikker på hvilke reaksjoner dette emnet kommer til å få -om det kommer noen. Jeg har vært sammen med verdens nydeligste gutt i snart 7 måneder. Jeg er forelsket som aldri før , og når det er bra er det fantastisk. Dessverre er det ikke alltid det er like bra. Og da mener jeg ikke at det er småkrangler som utarter seg, nei, han er rett og slett sårende og slem hvis det skjer noe. I går ringte jeg han for å prøve å hjelpe han med ferien. Vel for å være helt ærlig, så trengte jeg noen opplysninger fra banken hans så jeg kunne hjelpe han litt med å starte opp ferien. Han har nemlig ikke spart opp så mye penger, og jeg synes han fortjener å ha litt å rutte med når han først drar. I stedet for noe takknemlig svar fikk jeg; "jeg har ikke tid til å snakke med deg nå, er med kompiser" osv.. Verre var det kanskje at han satt i parken og sjekket ut andre jenter mens jeg hørte på telefonen. Etter at han hadde vært ekkel mot meg i ti minutter la han plutselig på da jeg begynte å bønnfalle ham om å ikke være sint på meg. Jeg føler det som om hele min verden går under om han er sint på meg, og da blir jeg helt knust og begynner å gråte Så, da jeg ringer han opp igjen, for å igjen prøve å begrave stridsøksa, er det kompisene hans som tar telefonen og utgir seg for å være han. "Hva vil du?" Jeg svarer at jeg ikke vil han skal være sint på meg.. Før jeg hører brølende latter og innser at det ikke er han jeg snakker med Der sitter jeg igjen, såret fordi jeg åpnet meg sånn på den måten. Da setter han meg på høyttaler og legger telefonen blant alle. Det er ikke første gangen han har gjort slike ting. Men jeg er så fryktelig glad i han. Han betyr absolutt alt for meg - og han vet det. Hvis det blir slutt mellom oss en gang, kommer det til å komme fra hans kant. Jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg orker ikke å gråte og føle meg ydmyket mer, men jeg tør ikke si det til han i frykt for at han skal bli sint på meg igjen. Det skal legges til at han sier til meg at han er veldig glad i meg, og at ingen kan overgå meg. Men så kommer tvilen krypende....
Gjest lurven Skrevet 4. juli 2006 #2 Skrevet 4. juli 2006 virker ikke som han er så veldig glad i deg, dessuten virker han temmelig barnslig, men du kan jo håpe på at han vokser det av seg
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #3 Skrevet 4. juli 2006 Det skal legges til at han sier til meg at han er veldig glad i meg, og at ingen kan overgå meg. Men så kommer tvilen krypende.... ← Nå skal jeg være helt ærlig: han er ikke glad i deg hvis han behandler deg sånn, ikke egentlig. Bruk det som utgangspunkt når du skal vurdere forholdet.
Gjest *kosejoker* Skrevet 4. juli 2006 #4 Skrevet 4. juli 2006 Men hvor lang tid tar det da? Det har skjedd flere ganger at han har vært ute med venner, og selv om jeg har gitt han penger til taxi så han skal komme hjem, har han sendt meg melding og sagt "jeg sover hos en kompis i kveld, lås døra."
Gjest *kosejoker* Skrevet 4. juli 2006 #5 Skrevet 4. juli 2006 Nå skal jeg være helt ærlig: han er ikke glad i deg hvis han behandler deg sånn, ikke egentlig. Bruk det som utgangspunkt når du skal vurdere forholdet. ← Jeg vet ikke jeg. Jeg er så fryktelig usikker, for han sier jo at jeg er pen, og at han bryr seg mye om meg. At han savner meg når jeg ikke er der, og at han synes jeg er et nydelig menneske. Men hvorfor er ikke jeg nok for han da? Jeg skjønner at han vil ha litt rom - er det det han trenger? Kanskje det bare er jeg som maser.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #6 Skrevet 4. juli 2006 virker ikke som han er så veldig glad i deg, dessuten virker han temmelig barnslig, men du kan jo håpe på at han vokser det av seg ← Enig - og ikke bare temmelig barnslig, men ganske ekstremt barnslig. Hvor gamle er dere? Ta en prat med han om hvordan du opplevde det, jeg skjønner godt at du ble lei deg. Hvis han ikke klarer å ta en alvorlig prat med deg om dette, vel, da synes jeg nesten han er litt for umoden for et forhold.
Gjest Piper Skrevet 4. juli 2006 #7 Skrevet 4. juli 2006 Han er glad i deg, når du er der når han har behov for deg. For hadde han vært glad i deg hele tiden, ville han ikke behandlet deg på den måten han gjør. Han kommer ikke til å slutte med det, før du sier skikkelig i fra. Du lar han tråkke på deg, og så lenge han får lov til det så vil han ikke forandre seg. Han vet du ikke liker at han er sint på deg, og dette bruker han i mot deg når det passer han. Han eier rett og slett ikke respekt for deg, men beklageligvis eier ikke du respekt for deg heller. For hadde du gjort det, ville du aldri latt en annen eprson behandle deg på den måten. Om du har lyst til å få slutt på det, bør du begynne å kreve litt tilbake. Du kan jo begynne å slutte å si at han ikke må være sint på deg, for hvorfor skulle han i det hele tatt være sinna på det for noe slikt? Blir han sur og sint, så legg på røret. Blir han sur og sint for det også, så snu deg vekk og gå der i fra. Si at du skla snakke med han, når han har roet seg ned. Men at du ikke gidder, når han er som han er. Gjør han det slutt fordi du setter krav, så vær glad for at du er kvitt han. For setter du ikke stopp nå, kommer han bare til å bli verre med tiden. Hvorfor la en annen eprson behandle deg på denne måten, og da spesielt en som liksom skal være glad i deg? Jeg personlig tror ikke han har rette følelser for deg, for da ville han ikke behandlet deg slik. Han ønsker å kontrollere deg, og han er på god vei til å få det til. Fordi DU LAR HAN FÅ LOV TIL DET! Ønsker deg lykke til, og du er verdt mye mer enn dette
Gjest Miloine Skrevet 4. juli 2006 #8 Skrevet 4. juli 2006 Han er jo slem med deg og gjør narr av deg i andres nærvær! Vil du satse på han når han er sånnn? Tror du han vil forandre seg? Det tror ikke jeg! Mulig han skal "tøffe" seg for kamerater, men dette er en dårlig måte å gjøre det på! Ikke ring han! La han ta første skritt til å ta kontakt med deg nå! Vis han at du er såret og skuffet og forklar dette for han! Forstår han ikke det og ikke viser anger er han desverre ikke noe å samle på! Det går flere tog om det ikke stopper utenfor hans dør! Du fortjener en snill mann
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #9 Skrevet 4. juli 2006 Det der må ikke finne deg i, kjære deg. Han oppfører seg fryktelig barnslig og respektløst. Hvor gammel er han? Høres ikke ut som om han er særlig moden akkurat. Skjønner at dette er grusomt for deg siden du er så glad i han, men du fortjener bedre enn han der altså. Det finnes mange flotte gutter der ute, men han er nok IKKE en av dem. Du må prøve å tenke litt logisk her. Snakk med han og si at du vil bli behandlet slik og hvis han ikke skjerper seg, så dump han. På sikt kommer han til å bryte deg ned og du kommer til å få det helt j****... Så sett grenser eller kom deg vekk. Lykke til!
Scorpina Skrevet 4. juli 2006 #10 Skrevet 4. juli 2006 Jeg er egentlig rystet over at han kan behandle deg på den måten....og i mitt stille sinn lurer jeg: hvor infantil går det an å bli??? Nei, kjære deg - jeg skjønner du er betatt og kanskje glad i denne typen, men synes du - HELT ærlig med deg selv nå - at du fortjener dette? Alt det vonde kommer til å overskygge at han sitat deg er "verdens nydeligste gutt... Hvordan nydelig spør jeg meg selv. Nuvel, mulig jeg er for "gammel" til å ville kunne akseptere dette. Husker selv når jeg var ung (les: 19-20 år) Da kunne gutta nærmest gå over meg uten at jeg så mye som mukket. "Han er jo såååååå skjønn da", sa jeg til meg selv. Det jeg egentlig gjorde, var å lyve for meg selv. Ha litt selvrespekt jente - og DUMP denne looser'n!! Det er mitt råd!
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #11 Skrevet 4. juli 2006 Jeg vet ikke jeg. Jeg er så fryktelig usikker, for han sier jo at jeg er pen, og at han bryr seg mye om meg. At han savner meg når jeg ikke er der, og at han synes jeg er et nydelig menneske. Men hvorfor er ikke jeg nok for han da? Jeg skjønner at han vil ha litt rom - er det det han trenger? Kanskje det bare er jeg som maser. ← Alle kjærester bør få være ute med kompiser, men de trenger ikke være kjipe mot kjæresten for det! Det er ingen sammenheng mellom å trenge rom/ikke være nok for og å si at man synes noen er nydelig. Tror jeg. Hvis det er sånn at du ringer ørti ganger for å få tak i han om han er borte noen timer skjønner jeg han delvis, men da får han si fra på en ordentlig måte, og ikke minst gi deg muligheten for å si hva du hadde på hjertet. Sånn som nå da han ble sint fordi du ringte og du egentlig skulle hjelpe han med penger - det er ikke akkurat tegn på bra kommunikasjon.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #12 Skrevet 4. juli 2006 Jeg vet ikke jeg. Jeg er så fryktelig usikker, for han sier jo at jeg er pen, og at han bryr seg mye om meg. At han savner meg når jeg ikke er der, og at han synes jeg er et nydelig menneske. Men hvorfor er ikke jeg nok for han da? Jeg skjønner at han vil ha litt rom - er det det han trenger? Kanskje det bare er jeg som maser. ← Du går i fella her, jenta mi. Tror at du må forandre deg og være perfekt for ham (dvs sette dine egne behov til side). I et forhold er det plass til to personer, og dersom han trenger "rom" så er det noe dere skal snakke om. Han har ikke rett til å behandle deg sånn. Stol på meg, vær litt kynisk og sett hardt mot hardt. Krev at han behandler deg med respekt, ellers kommer du til å angre senere. Lykke til
Svart Katt Skrevet 4. juli 2006 #13 Skrevet 4. juli 2006 Enig med de andre her - og hvorfor gir du han pengene dine?
Caramba Skrevet 4. juli 2006 #14 Skrevet 4. juli 2006 Du gir han penger til taxi og penger til ferie???? Pass deg så det ikke ender opp med at han ser på deg som en dørmatte. Hva gir han til deg? Her må du straks sette deg i respekt. Ikke finn deg i dårlig behandling og ikke be ham om å ikke bli sint på deg når det er HAN som oppfører seg dårlig. Bli heller sint på ham. Si fra at du ikke gidder å prate med ham når han skal oppføre seg så teit, legg på røret og ikke ring opp igjen.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #15 Skrevet 4. juli 2006 Det er ingen sammenheng mellom å trenge rom/ikke være nok for og å si at man synes noen er nydelig. ← Usikker på hva jeg egentlig skulle si her, men det jeg mener er at det er ikke noen forklaring at han trenger rom at han er så respektløs ovenfor deg. Det er bedritent av han, er det.
Gjest *kosejoker* Skrevet 4. juli 2006 #16 Skrevet 4. juli 2006 Enig - og ikke bare temmelig barnslig, men ganske ekstremt barnslig. Hvor gamle er dere? Ta en prat med han om hvordan du opplevde det, jeg skjønner godt at du ble lei deg. Hvis han ikke klarer å ta en alvorlig prat med deg om dette, vel, da synes jeg nesten han er litt for umoden for et forhold. ← Jeg er 18, han er 19. Han er glad i deg, når du er der når han har behov for deg. For hadde han vært glad i deg hele tiden, ville han ikke behandlet deg på den måten han gjør. Han kommer ikke til å slutte med det, før du sier skikkelig i fra. Du lar han tråkke på deg, og så lenge han får lov til det så vil han ikke forandre seg. Han vet du ikke liker at han er sint på deg, og dette bruker han i mot deg når det passer han. Han eier rett og slett ikke respekt for deg, men beklageligvis eier ikke du respekt for deg heller. For hadde du gjort det, ville du aldri latt en annen eprson behandle deg på den måten. Om du har lyst til å få slutt på det, bør du begynne å kreve litt tilbake. Du kan jo begynne å slutte å si at han ikke må være sint på deg, for hvorfor skulle han i det hele tatt være sinna på det for noe slikt? Blir han sur og sint, så legg på røret. Blir han sur og sint for det også, så snu deg vekk og gå der i fra. Si at du skla snakke med han, når han har roet seg ned. Men at du ikke gidder, når han er som han er. Gjør han det slutt fordi du setter krav, så vær glad for at du er kvitt han. For setter du ikke stopp nå, kommer han bare til å bli verre med tiden. Hvorfor la en annen eprson behandle deg på denne måten, og da spesielt en som liksom skal være glad i deg? Jeg personlig tror ikke han har rette følelser for deg, for da ville han ikke behandlet deg slik. Han ønsker å kontrollere deg, og han er på god vei til å få det til. Fordi DU LAR HAN FÅ LOV TIL DET! Ønsker deg lykke til, og du er verdt mye mer enn dette ← Takk for tilbakemelding. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Det som er problemet, er vel at jeg blir så fryktelig knust når han er sånn mot meg, og bare fortsetter å prøve å ringe, selv om han legger på, i desperat håp om å få kontakt med han. Jeg har prøvd flere ganger å prøve å være sint på han, men det ender med at jeg kryper til korset og ber om tilgivelse, og sier at alt er min skyld. Selv om jeg ikke mener det. Han mener jeg blir sur for småting, og vil ikke høre på det jeg har å si. Jeg vet han er en drittsekk når han er sånn, men han er virkelig alt for meg. Han er jo slem med deg og gjør narr av deg i andres nærvær! Vil du satse på han når han er sånnn? Tror du han vil forandre seg? Det tror ikke jeg! Mulig han skal "tøffe" seg for kamerater, men dette er en dårlig måte å gjøre det på! Ikke ring han! La han ta første skritt til å ta kontakt med deg nå! Vis han at du er såret og skuffet og forklar dette for han! Forstår han ikke det og ikke viser anger er han desverre ikke noe å samle på! Det går flere tog om det ikke stopper utenfor hans dør! Du fortjener en snill mann ← Tro meg, han ringer ikke. Og da blir jeg enda mer lei meg, for da blir jeg redd for at jeg skal miste han, og sitter for meg selv og gråter og tenker. Hvis jeg er lei meg, sier han at jeg klager, og hvis jeg er glad har han ikke tid til å snakke. men noen ganger..
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #17 Skrevet 4. juli 2006 virker ikke som han er så veldig glad i deg, dessuten virker han temmelig barnslig, men du kan jo håpe på at han vokser det av seg ← Det tenkte jeg om x'en også. At han kom til å bli snillere med meg etterhvert. Og at han egentlig var kjempeglad i meg og at alt kom til å ordne seg. Dessverre ble han nok ikke noe bedre. Da jeg tilslutt klarte å gjøre det slutt var jeg så nedkjørt av å bli tråkke på over lengre tid at jeg har brukt de siste 3 årene på å bli meg selv igjen. Så hver så snill, tråsstarter: KOM DEG VEKK FRA HAN! HAN VIL IKKE FORANDRE SEG!
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #18 Skrevet 4. juli 2006 Tror du ikke han forstår at så lenge han sier du er pen og at han er glad i deg, så kan han behandle deg som en dørmatte. Du er der når han trenger deg, men får ikke stille krav tilbake og på toppen av det hele tar han pengene dine.
Gjest Piper Skrevet 4. juli 2006 #19 Skrevet 4. juli 2006 For å si det rett ut: mister du han, så har han faktisk gjort deg en tjeneste. Du ødelegger deg selv på dette forholdet, og ingen annen er verdt noe slikt. Uansett hvor glad man måtte være i en enkelte, så er ingen verdt noe slikt. Om han ikke klarer å behandle deg med respekt, har du det faktisk mye bedre uten han. Men du må velge, enten å ha det som dere har det nå, der du også må regne med at tingene kan bli verre, eller at du setter en stopp her og nå. Er sikkert lettere sagt enn gjort, men uten å gjøre noe med det, vil han med tiden ha psyket deg helt ned. Og der du ikke har noen meninger lengre i det hele tatt, for dere er på god vei.
Gjest *kosejoker* Skrevet 4. juli 2006 #20 Skrevet 4. juli 2006 Nei, kjære deg - jeg skjønner du er betatt og kanskje glad i denne typen, men synes du - HELT ærlig med deg selv nå - at du fortjener dette? Alt det vonde kommer til å overskygge at han sitat deg er "verdens nydeligste gutt... Hvordan nydelig spør jeg meg selv. Nuvel, mulig jeg er for "gammel" til å ville kunne akseptere dette. Husker selv når jeg var ung (les: 19-20 år) Da kunne gutta nærmest gå over meg uten at jeg så mye som mukket. "Han er jo såååååå skjønn da", sa jeg til meg selv. Det jeg egentlig gjorde, var å lyve for meg selv. Ha litt selvrespekt jente - og DUMP denne looser'n!! Det er mitt råd! ← Nei, jeg synes ikke jeg fortjener dette. Jeg vil bare være snill mot han, og føler jeg får bare dritt tilbake. Og jeg vet det så innmari godt! Men jeg føler at det betyr ingenting, når det er bra, men så kommer alt tilbake, noen få dager senere. Alle kjærester bør få være ute med kompiser, men de trenger ikke være kjipe mot kjæresten for det! Det er ingen sammenheng mellom å trenge rom/ikke være nok for og å si at man synes noen er nydelig. Tror jeg. Hvis det er sånn at du ringer ørti ganger for å få tak i han om han er borte noen timer skjønner jeg han delvis, men da får han si fra på en ordentlig måte, og ikke minst gi deg muligheten for å si hva du hadde på hjertet. Sånn som nå da han ble sint fordi du ringte og du egentlig skulle hjelpe han med penger - det er ikke akkurat tegn på bra kommunikasjon. ← Jeg er nok litt dårlig på det der, og ringer han mye til tider. Så skjønner jeg at jeg er plagsom, og prøver å gi meg. Men så sier jeg til han; grunnen til at jeg ringer deg er jo fordi jeg ikke fikk tak i deg første gangen, hadde du bare tatt den så hadde jeg fått svar på det jeg lurte på, og kunne latt deg være. Jeg prøver jo ærlig talt ikke å ødelegge for deg. Enig med de andre her - og hvorfor gir du han pengene dine? ← Han har jo ikke så mye penger som meg.. I allefall ikke så ofte..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå