Gå til innhold

Gravering av ringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har et sted å anbefale når det gjelder gravering av ringer i Oslo?

(Helst i sentrum selvfølgelig... ;) )

Vi har veldig spesielle ringer, som er kjøpt i utlandet. Og siden det bare er noen uker til bryllupet, så er vi redd for å sende vekk ringene og ikke få dem tilbake i tide. (Eller ennå værre, ikke få dem tilbake! :overrasket: )

Det beste hadde derfor vært om noen visste om et sted der de graverer på stedet, og ikke sender ringene vekk.

Kort leveringstid er også en fordel.

Tar imot alle tips med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leverte inn mine ringer til David Andersen. Det var der vi kjøpte de.... Koster ikke mange hundrelappene. Og så er de seriøse. Jeg leverte de inn 26. juni. Da er de klare 11. juli. Fine og blanke og med bryllupsdato :)

Skrevet
Thune....

Hvilken Thune, og hvordan gjøres det der?

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Vi bestilte ringer på Thune på Egertorget. Bestilte de på en onsdag, og fikk beskjed på mandagen etter at de var klare.

Og de ble kjempefine!!

Skrevet
Vi bestilte ringer på Thune på Egertorget.  Bestilte de på en onsdag, og fikk beskjed på mandagen etter at de var klare.

Og de ble kjempefine!!

Bestillte dere ringene ferdig, elle hadde dere ringene fra før og fikk dem gravert? Vi har ringene fra før og vi gjerne få gravert dem.

Synes 14 dager er altfor lenge å vente. Den lokale gullsmeden sier 1 uke. (Men da sender de dem et annet sted og får dem tilbake igjen.

Ingen som har fått gravert ringene sine et annet sted enn der de kjøpte dem? :sjenert:

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Vi kjøpte ringene ferdig. Vi undersøkte også muligheten å ha med egne ringer, og det var ikke noe problem. De sa det ville koste fra 150,- pr inngravering, og mente det ikke skulle ta lang tid.

Du kan jo ringe og høre? Vi undersøkte flere steder re å kjøpe ringer ett sted og inngravering et annet, og hos Thune fikk vi best service og kortest leveringstid. Husker ikke hvor mye tid de beregnet, for vi sjekket det i april.

Skrevet

Jeg har jobbet i Thune før, og i den butikken jeg jobbet sendte vi varer til gravering hver fredag, og fikk dem tilbake fredagen etter. Så hvis du leverer ringene på en lørdag må du vente i nesten to uker...

Ring litt rundt og hør, det kan ta litt lenger tid nå i ferien også.

Skrevet

Hei hei, Det kommer an på om dere vil ha maskin gravering eller håndgravering. Prisene ligger fra 150 kr. pr ring. Nå i ferietider vil jeg anbefale å beregne ca 14 dager. Det er veldig få gullsmeder i Oslo som graverer i butikken, så å si alle sender de til verksted. Lykke til :)

Skrevet

Takk for svar. Tror i utgangspunktet det jeg virkelig ønsker å vite er hvor de faktisk utfører gravering på stedet.

Er så redd for at det skal skje noe med ringene, at jeg ikke har lyst å ta sjansen på å få dem sendt noe sted.

Så da er det vel maskingravering det blir. (Er vel ingen som har gravør i butikken.) ;)

Synes vel egentlig det er større krise om ringene blir borte nå rett før vielsen, enn å bruke ugraverte ringer. Det er jo kun oss som vet at de ikke er graverte uansett. :)

Skrevet

Jeg tror Gullsmed Kolås (eller noe slikt) på Kolsåssenteret i Bærum graverer i butikken. Ring og hør der!

Skrevet

Prøv bjørklund. De graverer ikke på stedet men har gravører på alnabru som graverer for hele bjørklund kjeden.

Det pleier ikke ta lang tid, men nå er det jo sommerferie...

Da jeg jobbet på bjørklund så sendte vi varer til alnabru etterhvert som de kom inn, så vi hadde nesten en pakke hver dag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...