Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #1 Skrevet 4. juli 2006 Jeg har det siste halvannet året bodd sammen med min ex - kjæreste. Vi fant ut at vi passet bedre som venner enn som kjærester. Pga anstrengt økonomi (hans), ble vi enige om at vi forsatt skulle bo sammen. Vi har ikke lenger samme soverom eller noe slikt og ting fungerer kjempebra. Han har ikke familie som hjelper han og jeg synes det har vært viktig å stille opp for han! (Han har hjulpet meg mye opp igjennom årene) Jeg forstår at dette er en spesiell situasjon og det er ikke så mange (uten om mine nærmeste venner) som forstår hvordan dette er mulig. Nå er problemet dette: Jeg har blitt småbetatt i en på jobben og tror det er nokså gjensidig. Vi jobber ikke på samme kontor, så han vet ikke om min ex -kjæreste - Nå BARE kammerat...... Hvordan skal jeg få sagt dette på en "normal" måte?? Tror dere noen i det hele tatt vil godta situasjonen??? Min ex-kjæreste vet om at jeg har truffet en jeg liker og har ingen problemer med dette.. Men?? Noen som har noen gode råd????
Amalie_85 Skrevet 4. juli 2006 #2 Skrevet 4. juli 2006 Gode råd vet jeg nå ikke.... Men jeg ville reagert på det og ikke likt det. For er det noe man er redd for er det da at man skal gå tilbake til x.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #3 Skrevet 4. juli 2006 Ja jeg forstår jo det. Men det er 2 år siden det ble slutt og hvis vi egentlig ville ha vært kjærester hadde vi vel vært det nå?? Men det er jo enkelt for meg å si, men kansje ikke så enkelt for andre å stole på...
Amalie_85 Skrevet 4. juli 2006 #4 Skrevet 4. juli 2006 Sant det du sier. Og det er bare dere som vil forstå det. Hvertfall i begynnelsen. Jeg er kjempe redd for at min kjæreste skal gå til sin x. Selv om jeg vet at det ikke skjer. De har en historie sammen som jeg ikke kan forandre på. Det samme gjelder da også dere. Men for å se det på en annen måte så ville ikke jeg vært sammen med noen som hjelper x sin på den måten økonomisk, for da visst dette blir seriøst og man skal hjelpe sin kjære ville jeg følt og at jeg hjelper x. Og det ville ikke jeg gjort..... Visst du skjønte
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #5 Skrevet 4. juli 2006 Nja jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår helt hva du mener.. Vi skal ikke dele leilighet for alltid og det er menningen at han skal flytte for seg selv i løpet av året. Det med at jeg hjelper han økonomisk slår på en måte begge veier.. Han leier et rom av meg og bor billig, jeg får mer penger enn jeg ellers ville ha hatt
Gjest Elfrida Skrevet 4. juli 2006 #6 Skrevet 4. juli 2006 Så lenge du ikke har blitt sammen med han på jobben så har vel han strengt tatt ikke noe med hvordan du organiserer privatlivet ditt å gjøre, så lenge du er singel. Du kan vel bare fortelle ham at du leier ut et rom til en kamerat. Jeg foreslår at du kanskje venter med å fortelle at dere har vært sammen til etter at den nye har møtt eksen, for da er det sikkert lettere for ham å akseptere og forstå at dere faktisk bare er venner og ikke noe annet.
Gjest Ok Skrevet 4. juli 2006 #7 Skrevet 4. juli 2006 Det er vel ok for du har vel tenkt å presentere de for hverandre hvis det blir noe mellom deg og kollegaen din? Det er mange som bor i kollektiv, og du tjener jo også på dette hvis han er med på å dekke halve husleien. Jeg vet ikke hvordan jeg ville fortalt det, men jeg hadde sagt at jeg bor i kollektiv fordi det er billigere, sammen med en du er kun venner med men som er en eks fra par år tilbake. Du må føle når det passer å fortelle det, men hvis mange på jobben vet det, så ville jeg sagt det ved første date. Jeg ville sagt at du klarer å dekke boutgiftene alene, men at dere prioriterte å dele bolig for å få råd til andre ting. Jeg ville ikke bedt eksen funnet seg en annen bolig før du vet om det blir noe alvorlig med deg og kollegaen, men du sier jo at han skal flytte om ikke så lenge. Hvis kollegaen din ikke er helt konservativ, så vil han godta det. Hvis han ikke godtar din situasjon og mistenker deg for å lyve, så er han vel ikke en som passer sammen med deg. Du høres empatisk ut og vil sikkert ikke trives sammen med en som ser ned på deg pga. at du deler bolig med en mann. Det er mange her på kg som stoler 110 % på partneren sin, men når det er snakk om ekser så blir saken straks en helt annen. Jeg tror ekser er de siste man skal frykte.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #8 Skrevet 4. juli 2006 Selvfølgelig har jeg tenkt å pressantere dem for hverandre, dersom det skulle bli noe seriøst!!! Ville jo vært unaturlig ikke å gjøre det! Har ikke tenkt å be min ex, nå kamerat om å flytte pga han jeg er litt betatt av. En avtale får man holde uansett synes jeg, og jeg er ikke typen til å slå hånden av folk.. Og du har helt rett, hvis han ikke godtar det er han heller ingen mann for meg. Jeg er kjempeglad i kameraten min, men VI er FERDIGE med hveradre for lenge siden.. Krysser fingerene for at det går bra!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå