Gå til innhold

Chicken Curry

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Skal lage chicken curry med ris, raita og nanbrød. Er det noen som har forslag til hva annet tilbehør jeg kan ha? Evt noen grønnsaker? Tar også imot forslag til forrett og dessert.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Har forslag til desserten, mango fromasj med frukt og vaniljesaus.

Kan legge ut oppskrift hvis du vil

Gjest Gjest
Skrevet

Ja kjempefint om du kunne lagt ut oppskriften. Det hørtes veldig godt ut :)

Gjest gjest1
Skrevet

MANGO FROMASJ

1 pk appelsin/sitron gele

4 dl mango juice

ca 4 dl mango pulp (får på boks, eller du kan mose mango i foddprosessor)

2 dl lett pisket krem

Kok opp mango juice. Ta pannen av varmen

Tøm i gelepulver og rør i til pulveret er løst opp.

Bland mango pulp og rør godt. Avkjøl før du har i pisket krem,

rør til alt er godt blandet.

Tøm blandingen i en form og la det stå i kjøleskap overnatten.

Server med fersk frukt (mango, kiwi)

kuttet i små terninger, og vanilje saus med knuste cashewnøtter.

Skrevet

En salat med tomater og løk i fungerer til det meste. Kanskje vårløk..

Til forrett kan du marinere scampi i soyasaus, chilli, ingefær og hvitløk.. Stek og klem over lime etterpå.. Server på en liten salatseng for eksempel...

Gjest *kosejoker*
Skrevet
En salat med tomater og løk i fungerer til det meste. Kanskje vårløk..

Enig, i allefall når det gjelder tomat. Ikke fullt så enig i løken, men med tomat, agurk og god, krispende isbergsalat, det pleier alltid å funke bra! :-)

Gjest gjest1
Skrevet

Noe jeg synes er godt tilbehør er løk marinert i sitron. Jeg bare skjærer et par store rødløk i tynne skiver og legger i en skål. Hell over godt med nypresset sitronsaft og gjerne litt hakket koriander. La stå i et par timer. Sitronsaften gjør løken mye mildere. Virkelig en rett for oss som elsker løk. :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg bruker å lage en enkel salat med agurk, paprika, rødløk, salat og ananas.

Gjest LilSweetie
Skrevet
Noe jeg synes er godt tilbehør er løk marinert i sitron. Jeg bare skjærer et par store rødløk i tynne skiver og legger i en skål. Hell over godt med nypresset sitronsaft og gjerne litt hakket koriander. La stå i et par timer. Sitronsaften gjør løken mye mildere. Virkelig en rett for oss som elsker løk. :)

Det hørtes godt ut! Veldig glad i løk :)

Hva gjør du med løken etterpå? Steker den, eller spiser den som den er?

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Jeg spiser den som den er. Den er ikke så sterk når den blir marinert først. Du kan også steke den, men da er det ikke lengre like friskt. :)

Jeg bruker som regel rødløk, med du kan også bruke en blanding av gul og rød løk eller bare gul løk. Den gule løken er ofte sterkere på smak.

Endret av onyx
Skrevet
Skal lage chicken curry med ris, raita og nanbrød. Er det noen som har forslag til hva annet tilbehør jeg kan ha? Evt noen grønnsaker? Tar også imot forslag til forrett og dessert.

Mangochutney må jeg ha til indisk :) Ellers har jeg fått på restaurant sautert rødløk, paprika, champignon og korianderblader som tilbehør også

Gjest Gjest
Skrevet

Det høres veldig godt ut! Jeg pleier å marinere løken i en eddikdressing, men må prøve dette neste gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...