Gå til innhold

Nattmat

Anbefalte innlegg

Gjest Chrizzy
Skrevet

At jeg ikke har tenkt på det. På søndag var vi å pratet med de på campingplassen som vi skal være under bryllupet. Vi avtalte middag på festdagen og frokost dagen etterpå. Men jeg tenkte ikke på mat utover kvelden. Middagen skal være klokken 5. Det må jo være vanlig med nattmat til de voksne, og kveldsmat til ungene. Det er kjøleskap i hyttene, så der kan vi kanskje kjøpe inn litt brød og mat til kveldsmaten til ungene. De skal være i ei stor hytte med barnevakter.

Men de voksne må jo få noe annet å spise utover festen. Dette er jo en av de tingene som er så bra med KG. Jeg leste ordet nattmat i en tråd her og da :idesmil: Tenk om jeg hadde kommet på det alt forsent, sånn klokka 12 på bryllupsnatten :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

En eller annen form for suppe bruker å funke fint som nattmat. Betasuppe?

Gjest Chrizzy
Skrevet
En eller annen form for suppe bruker å funke fint som nattmat.  Betasuppe?

Ja, jeg må snakke med de på campingen. Suppe med godt brød høres godt ut :)

Gjest gjest1
Skrevet

Spekemat og frukt, er veldig lettvint, siden det meste kan fikses på forhånd.

Gjest Chrizzy
Skrevet (endret)
Spekemat og frukt, er veldig lettvint, siden det meste kan fikses på forhånd.

Jeg tror nesten vi må kjøpe maten hos de som vi leier plassen hos. Tenker at det ikke må bli for dyrt. Men spekemat og frukt er skikkelig godt :) Det finnes jo et felleslokale bortafor restauranten, men det går jo ikke ann å sende gjestene dit for å spise.

Endret av Chrizzy
Gjest Chrizzy
Skrevet

Når klokka er det vanlig å ha nattmat?

Skrevet

suppe er glimrende nattmat (gjerne med loff eller baguetter) fordi man får litt mat i kroppen uten at det er alt for mettende.

tomatsuppe eler brokkoli/blomkålsuppe er nam :sikle:

når jeg har fått servert nattmat, har det vært ca kl 1

Gjest Chrizzy
Skrevet

Ok. Jeg tenkte tolv, men det er nok egentlig for tidlig. festen starter jo ikke skikkelig før klokken 9 :)

Skrevet (endret)

Blomkålsuppe og brød til nattmat er nam nam. Nå har ikke jeg fått det i bryllup, men bruker å lage det selv etter en bytur.. Kanksje ostesmørbrød til? Jeg bruker å ha litt buljong og sitron oppi, blir litt sterkere. Men kan ikke si hvordan det egentlig smaker, siden jeg bruker å være litt full.. :forvirret:

Endret av Snupplupp
Gjest Chrizzy
Skrevet
Blomkålsuppe og brød til nattmat er nam nam. Nå har ikke jeg fått det i bryllup, men bruker å lage det selv etter en bytur.. Kanksje ostesmørbrød til? Jeg bruker å ha litt buljong og sitron oppi, blir litt sterkere. Men kan ikke si hvordan det egentlig smaker, siden jeg bruker å være litt full.. :forvirret:

:ler: Ja liksom jeg egentlig ikke vet hvordan hamburgerne her smaker :ler:

Jeg er også veldig glad i blomkålsuppe...

Gjest Gjest
Skrevet

Var i bryllup hvor de fyrte opp i grillen og grillet pølser og burgere til nattmat. Veldig greit.

Gjest gjest1
Skrevet

Her er det vanlig med suppe til nattmat, noe vi kaller "brennsnut"(i grunn kjøttsuppe, nesten som sodd) Det har vi hatt i bryllup i vår familie og det er alltid en slager. Serveres med brød til, enkelt og godt.

I vårt bryllup ble dette servert rundt kl 12.

Gjest prestekrage
Skrevet

Sist jeg var i bryllup fikk vi servert trøndersodd (brudgommen var fra trøndelag...). Dette ble servert i 3-4 tiden på natten og ble fikset av brudgommens foreldre. De hadde med seg ferdiglagd som de bare varmet opp i en stor kjele på en medbragt enkel kokeplate. Ble sikkert servert brød til også- uten at jeg kan huske det...

Gjorde underverker med litt mat i kropen før vi gikk å la oss. Som kjent hjelper det engod del på formen dagen derpå... (i allefall for min del)

Skrevet

sodd er et dyrt alternativ, siden det koster minst 100kr spannet, og 3 personer klarer å spise opp ett spann....

men veldig godt er det.... ;)

Gjest Chrizzy
Skrevet

Ja, det er jo også en mulighet å ha mat når festen er ferdig, før man legger seg. Da kan vi lage den selv og ha den i felleslokalet ved siden av. Så er det bare å spise der, sitte ute eller ta med seg, før man går i seng. Eller det blir kanskje litt forsent for de som legger seg tidlig. Æsj :ler: Kanskje det går ann å ha en kasserolle stående på svak varme fra tolv, så kan de som vil legge seg tidlig ta seg mat... Tror suppe blir tingen. Sodd er KJEMPE godt!

Gjest BagLady
Skrevet
sodd er et dyrt alternativ, siden det koster minst 100kr spannet, og 3 personer klarer å spise opp ett spann....

men veldig godt er det....  ;)

Tja, det spørs om 3 personer klarer å spise et spann etter stor middag og kaker da (regner med det skal være det?). 3 stooore mannfolk kanskje ;)

Skrevet

Vi hadde masse forskjellig spekemat og potetsalat! Kjempegodt! Tror vi hadde det i 1-tiden.

Gjest Gjest
Skrevet

men veldig godt er det....  ;)

Eeehhh...sodd koster ikke så mye som 100 kr spannet (for det i alle fall til 59 eller 69 på tilbud) og jeg regner mer enn 3 personer på ett spann...

Skrevet

Vi hadde pastasalat til nattmat! Laget ferdig på forhånd, servert med brød og smør til. Kjempegodt! :)

Alternativt for barna er jo pølse med brød...

Skrevet

Vi hadde pølse med brød som nattmat, og det var en kjempeslager.

Fikk gode tilbakemeldinger på at det var kjekt med noe som man bare kunne "ta i handa" og spise stående. At man slapp å finne seg sitteplass ved et bord (for ofte ender det jo opp MANGE stoler rudnt et bord, og da blir det trangt å spise suppe, og så må man flytte stoler, og "styre" bare værre)

Pøse med brød/lompe anbefales i allefall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...