Gå til innhold

kjevesmerter

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

I går kveld fikk jeg plutselig fryktelig vondt i kjeven, spessielt når jeg opner munnen. Om jeg kjenner ved kjevefestet når jeg gaper opp er der en kul som flytter seg ut, men det er ikke slik på den andre siden. Har også øreverk. Skjønner ikke hva det kan vere! Sov fryktelig lite i natt pga at det gjorde veldig vondt. Har prøvd å få time med legen, men de hadde ikke ledig i dag, da måtte det vere en hastesak, og jeg føler at jeg kanskje bare overdriver hele greia. Men det gjør fryktelig vondt!

Skrevet

Hei. Jeg vet ikke hva det kan være, men har du så vondt bør det kvalifisere for en hastesak mener nå jeg! Du trenger ikke være døden nær for å ta til deg en akutt-time. Du har jo akutt vondt.

:klem:

Gjest Gjest
Skrevet

Si fra på legekontoret hvordan det føles og at du ikke får sove på grunn av det. Det høres ut som en betennelse et sted, så kanskje du trenger antibiotika.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fikk komme inn til legen, og han mener jeg anten at jeg har en skjoldbuks stein eller fått en forskyvning i kjeven . Har fått betennelsesdempende som jeg skal ta av tre ganger om dagen, men har øsofagitt så han var redd for å gi meg dem i det hele tatt. Men må nesten ta sjangsen for det gjør så vondt! Må slutte på dem om jeg kjenner noe i magen, så skulle jeg komme tilbake om jeg ikke blir noe bedre.

Gjest Gjest
Skrevet

Det skal vere skjoldbukskjertel sten

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som har hatt lignende og som har noen lindrende tips?

Det gjør så fryktelig vondt. Kjennes som om jeg har blitt skikkelig banket opp. Har begyndt å hovne opp også nå.

Gjest Sativa
Skrevet

Du har ikke feber og føler deg syk ellers?

Tenker på Kusma jeg nå...

Gjest Gjest
Skrevet

Har begyndt å fryse litt ikveld og verker i leddene, og spessielt nedover i halsen(mot vestre der jeg har problemene med kjeven). Har bare tatt en tablett så langt(fikk ibuprofen 600 mg, skal ta tre om dagen), men skal ta en nå når jeg legger meg. Hva er kusma egentlig?

Gjest Sativa
Skrevet

Kusma er en barnesykdom. Man får vondt og hovner opp i kinnene, tror det er spyttkjertlene. Det kommer som regel på begge sider samtidig da.

Sykdommen er sjelden i dag, unger blir vaksinert mot det.

En annen ting er at det kan være spyttstein som sitter fast i en kanal til spyttkjertelen. Det kan bli betent hvis kanalen er helt tilstoppet..

Men de tablettene du har nå er vel de samme som du hadde fått mot spyttstein, så du er nok på rett kurs.

Gjest Gjest
Skrevet

Han snakket om en stein ja, skjolbruskkjertel stein eller noe slikt. Men det som er er at nå begynner jeg å kjenne det deover halsen på andre siden også. Er litt bekymret nå jeg altså.

Gjest Gjest
Skrevet

Begynner å lure på om jeg bør be om antibiotika. Skulle nesten tro at desse smertestillende(betennelsesdempende) skulle ha hjulpet, ivertfall litt, på smerten til i dag. Har nå tatt tre stk. Men føler meg heller verre.

Gjest Sativa
Skrevet

Oi, andre siden også.

Tror sannelig det er kusma jeg asså.

Du burde nok ringe legen igjen...

Gjest Gjest
Skrevet

Men jeg har ikke fått feber, burde jeg ikke få det om jeg har kusma? Skal til legen igjen på Fredag har jeg bestemt om jeg ikke blir bedre. Men har blitt verre idag. Trodde nå at tre 600 mg tabletter pr dag skulle ta bort litt av smerten, men det gjør dem ikke.

Skrevet

Jeg fikk sånne smerter en gang, men da var det bare gangsperr i kjeven av for mye tyggis og at jeg beit sammen tennene når jeg sov..så jeg måtte slappe av i kjeven, fikk smertestillende, og så gikk det fort over!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...