Gå til innhold

Sove bort ferien?

Anbefalte innlegg

Gjest molle
Skrevet

Jeg har en stesønn som nå skal være hos oss en stund. Moren er hjemmeværende, og er oppe halve natten og sover hele dagen. Følgelig får gutten hennes også være lenge oppe, så hun ikke blir vekket tidlig.

Men problemet her er at vi er i arbeid og jeg orker ikke tanken på å ha unger oppe til 24 hver eneste kveld. Han ble drittsur i dag da jeg vekket ham klokken 10. Hva synes dere om barn og oppetiden i ferien? Skal de få lov å snu døgnet helt på hodet?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Jeg synes vel det kommer litt ann på hvor gammel denne stesønnen er jeg da. Ellers er ikke jeg tilhenger av barn rekende oppe til langt på natt fordi det er ferie. I hvert fall ikke til kl 24. Jeg har en tiåring, hun må inn kl 21.30, og skal være i seng til kl 22.

Gjest Gjest
Skrevet

10 år ja, nei da synes jeg nok ikke han skal få snu døgnet. Legge seg rundt kl 22 kanskje...

Skrevet

Ja, ti er passe for en tiåring. Ikke snu døgnet helt da nei.

Men jeg husker fra vi selv var i den alderen, å få vær ute (rundt huset, ikke reke langt av sted ) til ti i alle fall, det var toppen av sommer.

Skrevet (endret)

Ja inn rundt ti, i seng før 23 og opp igjen rundt 10 er vel passe for en ti åring. 11 timers søvn burde holde ;)

Endret av liv
Skrevet

Har selv en 10-åring og han må være i seng klokka ti om kvelden.

Gjest Gjesta
Skrevet

Her jages alle uansett alder ut av dyna senest klokken halv ti i ukedagene, og senest ti når det er helg. Tolvåringen er ikke alltid like fornøyd. Men jeg er sjef, og det blir som mor sier ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...