Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #1 Skrevet 4. juli 2006 Hva pakker dere med av mat når dere skal på stranda med små barn? Jeg synes alt blir svett, eller er vanskelig å spise uten å få sand i maten. Leter etter den opptimale strandmaten..
Gjest Gjesta Skrevet 4. juli 2006 #2 Skrevet 4. juli 2006 Kjeks, knekkebrød og leverposteiboks og plastkniv, kjølebag er fint...
ashera Skrevet 4. juli 2006 #3 Skrevet 4. juli 2006 Kjølebag er tingen - trenger ikke å være et stort monster heller. IKEA og Nille har pleid å ha noen polstrede varianter. Jeg lager gjerne baguetter med ost og skinke, wraps eller pitabrød med fyll. Greit å spise og holder seg godt. Kjeks og oppskåret frukt i plastbokser er også ok.
Malama Skrevet 4. juli 2006 #4 Skrevet 4. juli 2006 Da vi var barn hadde vi en sånn liten "myk" kjølebag med et par kjøleelementer oppi, der hadde vi kald drikke, deilig. Og maten besto stort sett av relativt usunne greier, brødskiver med smørepålegg (som jada, kunne bli varmt og rennende om det ikkelå i kjølenbaggen, men svett ost, fårepølse etc var ikke så fristende, og vi fikk lov å ha dette på matpakken) Nå var ikke vi SMÅ barn da, for dette var når vi dro til sjøen alene, og det var noen år etter at vi lærte å svømme. Følgelig var vi gamle nok til å unngå få sand i maten. Men, for å unngå at det blir svett; en liten kjølebag med et lite sånt frossent plastelement oppi, holder maten kald, og er ikke stor/vanskelig å ha med. Så er vel utfordringen mer å få barna til å sitte stille på et teppe elelr lignende med fingre fri for sand mens de spiser?
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #6 Skrevet 4. juli 2006 Da jeg bodde i et syden-land pleide vi å lage baguetter med ost og skinke og pakke dem inn i sølvpapir. Så lot vi dem ligge i stekende sol og det ble noe lignende ostesmørbrød. Passa på å ha kaldt vann til.. Kjempegodt
Azi Skrevet 4. juli 2006 #7 Skrevet 4. juli 2006 Mitt tips: Baguetter med deilig fyll, oppskårede gulrøtter og en kurv jordbær Drikke: Legg en halvfull saftflaske/vannflaske i fryseren natten over. Fyll opp samme dag dere skal på tur- og vips! så kan du glemme hele kjølebagen! ← Høres digg ut!
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #8 Skrevet 4. juli 2006 Uoppskåret brød/rundstykker, banan + majones/tomat/agurk. Så smører man der og da og ikke noe er svett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå