Gjest gjest1 Skrevet 4. juli 2006 #1 Skrevet 4. juli 2006 Tenkte å invitere noen gode naboer på pizza. Tenkte å servere vin til maten. Noen gode forslag?
Gjest LilSweetie Skrevet 4. juli 2006 #2 Skrevet 4. juli 2006 Jeg ville gått for rødvin, f.eks J.P. Chenet
Gjest piaf Skrevet 4. juli 2006 #3 Skrevet 4. juli 2006 En lett italiensk rødvin, feks en Valpolicella.
Scorpina Skrevet 4. juli 2006 #4 Skrevet 4. juli 2006 Jeg ville gått for rødvin, f.eks J.P. Chenet ← DEFINITIVT!!!! Fikk den anbefalt på polet og han dud'n som jobba der sa at den ikke har så mye garvesyre så den blir ikke så "tung" til et såpass lett måltid som pizza. Gjerne dekantèr den og ha den temperert. Nyyyyydelig vin!!!!
Frk Doodad Skrevet 4. juli 2006 #5 Skrevet 4. juli 2006 Er egentlig masse viner som passer til pizza, bare pass på at den ikke blir for kraftig (type biff-vin). Borgo Reale er en god billig vin som passer til lettere måltider Hvis du vil spandere litt mere synes jeg Chatau de Champuget (skrives ca. sånn ) er KJEMPEGOD
Gjest gjest1 Skrevet 4. juli 2006 #6 Skrevet 4. juli 2006 For tiden har jeg helt dilla på rosevin, har drukket flere av de til pizza og syns det var godt. Du kan høre på polet, kommer litt an på hva slags pizza du lager, om den er veldig chilisterk, type kjøtt, osv.
Snupplupp Skrevet 4. juli 2006 #7 Skrevet 4. juli 2006 Jeg ville gått for rødvin, f.eks J.P. Chenet ← Veldi go vin... Men italienske rødviner vil stort sett fungere, alt etter fyll... Jeg liker hvitvin for tiden, og drikker det stort sett til all slags mat. Til pizza synes jeg Chateu Bonnet (ca. 99kr) fungerer.. Den fungerer egentlig til all slags mat jeg spiser om sommeren...
Gjest Gjesta Skrevet 4. juli 2006 #8 Skrevet 4. juli 2006 En lett italiensk rødvin, feks en Valpolicella. ← Denne smakte jeg i helgen, og den var nydelig. J.P. Chenet er jeg derimot ikke så glad i.
Prinsesse på erten Skrevet 4. juli 2006 #9 Skrevet 4. juli 2006 Jobbet på Polet i studietiden og da anbefalte vi som regel Valpolicella til pizza. Valpolicella Classico eller kanskje Villa Borghetti... En liten tommelfingerregel er at mat og vin fra samme område ofte passer godt/best til hverandre.
LilleBille Skrevet 4. juli 2006 #10 Skrevet 4. juli 2006 Jeg ville valgt noe italiensk hvertfall - en ikke for tung type. Selv drikker jeg gjerne en halvtørr hvit (det er dog sommer)
Gjest gjest1 Skrevet 4. juli 2006 #11 Skrevet 4. juli 2006 Tusen takk for gode tips. Vin til kos. Uten mat. kun med litt snop, chips, nøtter ol.?
Gjest splæsj Skrevet 4. juli 2006 #12 Skrevet 4. juli 2006 Tusen takk for gode tips. Vin til kos. Uten mat. kun med litt snop, chips, nøtter ol.? ← Da ville jeg gått for en billig, halvtørr eller tørr hvitvin. Chips og nøtter "ødelegger" litt av vinsmaken, i alle fall chillinøtter. Men vin og chips er digg sammen. Kanskje Liebfraumilch Silberwein.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2006 #13 Skrevet 5. juli 2006 En lett italiensk rødvin, feks en Valpolicella. ← Å, er en god italiensk vin som heter Cantina et eller annet. (En liten pinne på flsken) Fikk den anbefalt til bufè en gang. Veldig lett, passer sikkert til pizza også eller bare som kos... (Hmm, må på polet snart...)
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #14 Skrevet 8. august 2006 Å, er en god italiensk vin som heter Cantina et eller annet. (En liten pinne på flsken) Fikk den anbefalt til bufè en gang. Veldig lett, passer sikkert til pizza også eller bare som kos... (Hmm, må på polet snart...) ← Cantina Zaccagnini - den er super!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå