Gjest splæsj Skrevet 3. juli 2006 #1 Skrevet 3. juli 2006 Jeg har fått feilaktig inkasso. Jeg fikk regning fra firma X, som jeg betalte inen fristen. Likevel ble den sendt til inkasso. Jeg har sendt brev og mail. Jeg har ikke fått tak i noen, så den siste uka har jeg sendt to mailer til dagen, både til inkassoselskapet og det selskapet jeg betalte den opprinnelige regningen til. Så hva gjør jeg med det? Jeg har ikke tenkt å betale en inkassoregning jeg ikke er skyldig i. Jeg kunne jo ringe selskapene, men det har jeg ikke gjort, da jeg ønsker å ha ting skriftlig. Stoler ikke på noen av dem. Jeg drar på ferie på onsdag. Vurderer om jeg i morgen skal ta med kvittering for at jeg har betalt og dra opp til firma X og inkassoselskapet. Samtidig er det surt å kaste bort verdifull tid på idioter. Noen tips?
Gjest gjesta Skrevet 4. juli 2006 #4 Skrevet 4. juli 2006 Så lenge du har gitt beskjed om at du bestrider kravet så har inkassoselskapet ikke lov å gå videre med saken. At både firmaet og inkassoselskapet ikke har svart ennå, er ikke ditt problem. Dra på ferie du. Dersom du ikke har fått noen bekreftelse fra inkassoselskapet om at saken er avsluttet når du kommer hjem, ja da kan du stresse litt mer.
Gjest splæsj Skrevet 4. juli 2006 #5 Skrevet 4. juli 2006 Jeg fikk mail. Det var en lettelse. De ba meg om å legge ved kontoutskrift - som jeg gjorde i den første mailen. Men, men, sendte ved den på nytt. Takk for svar!
Gjest gjesta Skrevet 4. juli 2006 #6 Skrevet 4. juli 2006 Flott. Da blir det en ferie uten at det ligger og gnager :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå