Gjest Undrer Skrevet 3. juli 2006 #1 Skrevet 3. juli 2006 Hei alle sammen Som overskriften sier; Kan en fryse marsipan og royal icing pynt? Har en kake som jeg skal lage og har lyst å pynte på forhånd men er så usikker på hvordan pynten vil bli etter tining. Vet at kaken kan fryses og blir egentlig best etter at den har vært fryst. Noen som vet.?
Gjest Fantus Skrevet 3. juli 2006 #3 Skrevet 3. juli 2006 Marsipan kan fint fryses. Men det er best å tine kaka langsomt før den skal serveres, ellers kan den begynne å svette litt Royal icing vet jeg ikke hva er, så der kan jeg ikke hjelpe deg...
Rannva Skrevet 3. juli 2006 #4 Skrevet 3. juli 2006 Byggmester Bob kan det fryses? Byggmester Bob klart det kan! Aner faktisk ikke, synes bare det lignet på sangen. Sorry. *tusler ut av tråden igjen*
Scorpina Skrevet 4. juli 2006 #5 Skrevet 4. juli 2006 Klippet herfra All the cookies you see on the KCI web pages are decorated with royal icing. Royal icing tastes great and dries hard so you can stack and/or freeze your cookies after you decorate them -- a GREAT time saver for all of us busy cookie people. Royal icing is very forgiving. Experiment with consistency. Remember that when you add the color it is easier to put it in than to take it out! Så det virker som du kan fryse Royal Icing. Men jeg ville vel helst anbefalt å lage dekorasjonene, og SÅ fryser de...så ikke kremen blir ødelagt i fryse/tineprosessen.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #6 Skrevet 4. juli 2006 Hei og tusen takk for svarene. Jeg har tenkt å lage dekoren førs - dvs. jeg har allerede laget dem i Royal Icing, men har marsipanrosene igjen. Skal ha kaker til et selskap og skal pynte dem, men så er det travle tider slik at jeg rekker ikke pynte dem samme dagen som dem skal spises og derfor har jeg lyst å pynte dem og fryse dem på forhånd slik at jeg kan ha noen lekkre kaker. Det blir sikkert supert. Dere får høre etter hvert hvordan det ble.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå