Gå til innhold

vennine som aldri svarer og overser meg

Anbefalte innlegg

Gjest marianne_gjest_82modell
Skrevet

ok, dette kan bli litt langt....men jeg skal prøve å gjøre en historie kort.

vi var en vennegjeng på 4 jenter som har holdt sammen i tykt og tynt siden barnehagen! selv den dag idag, hvor vi er midt i 20 årene holder vi sammen, men bare 3 av oss. den 4. er nemlig den som aldri tar kontakt!

nå sitter vi her og lurer på hva galt vi har gjort henne, eller om hun ikke liker oss... vi har ingen klare svar! vi har holdt kontakten sånn rimelig bra, men for 3 år siden begynte det å dabbe av. vi har forståelsen for at vi vokser opp og har egne liv på hver kant, men vi andre 3 klarer å sette oss sammen en gang eller to i mnd for det. hvis ikke ringes vi og textes eller snakkes over msn.

de gangene vi skal finne på noe, har vi prøvd å ringe og sende sms til vedkommende, men vi får aaaldri svar. nummeret er riktig og gyldig men hun svarer ikke. hun er på msn, men overser hva vi skriver, svarer ikke men logger seg bare av! dette har skjedd flere ganger.

disse andre jentene har forsovidt gitt opp, og sagt at hun får ta kontakten selv om hun er intr, men jeg synes det er for ille, vi var jo erteris i mange mange år, og nå vil hun ikke ha noe med oss å gjøre? vi fprtjener i det minste et svar på hvorfor dette er tilfelle..... den siste gangen vi møttes var alt som i gamle dager og hun var gode gamle jenta. det var hennes ide å samles på nytt neste mnd, men da mnd kom fikk vi ikke tak i henne....

her forleden ba hun om en tjeneste, (jeg kom i snakk med henne) jeg fullførte dette men fikk aldi noe svar tilbake... jeg ringte maaange mange ganger, sendte mange sms men fikk aldri svar....

så når vennegjengen var samlet igjen, oss 3, fant vi ut at vi sku sende en melding fra oss alle. vi skrev voksent og pent, slik at vi kan stå for det senere.. sa at vi var skuffa, og ville ha et svar på hvorfor dette skjer... at det var dårlig behandling og den regla der..... men fikk vi svar??? nei.......

hva gjør vi? det er jo meget rart.... lukter det vondt av oss? hun virker så intr i kontakt når vi er sammen ellers... (selvom det kanskje skjer en gang annet hvert år...) jeg for min del tror jeg gir opp, lar hu ta kontakten om hu vil ha noen...

noen som har noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo flott at dere prøver å holde kontakten, men hvis hun velger konsekvent å ikke svare på dette, så er det kanskje en grunn til det? Kanskje har hun sitt å stri med for tiden, eller kanskje føler hun ikke at dere er på bølgelengde med dere lengre.. Mulighetene er mange, og det er helt umulig for noen her å vite hvorfor hun ikke måtte ønske å beholde kontakt, men jeg ville nok latt henne ta neste steg.

Savner dere henne, så får dere heller gi henne en ny sjanse hvis hun tar initiativ senere en gang.

Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje hun er deprimert og lei seg for noe. Fortsett med å prøve å holde kontakten med henne, besøk henne og snakk med henne.

Skrevet

Dersom hun ikke ønsker kontakt med dere, synes jeg rett og slett dere skal la henne være i fred.

Fortell henne at hvis det er noe, er det bare å ta kontakt, dere vil alltid være der. Og så lar dere henne ta neste skritt dersom hun vil.

Send en enkel sms hvis dere skal gjøre noe spesielt, slik at hun har muligheten til å bli med hvis hun ønsker.

Mas og press tror jeg gjør vondt verre.

Gjest Chantal
Skrevet

Jeg hadde en venninnegjeng på fire stykker for noen år tilbake.

Etter hvert som vi vokste og ble eldre utviklet vi oss alle i forskjellige retninger.

To av oss kuttet kontakten med gjengen, i mens de to resterende henger fortsatt i sammen. Jeg var selvfølgelig i blandt de som kutta gjengen. Jeg sa heller aldri i fra at jeg kutta.

Når man er på vår alder er det ganske vanlig at man "skilles" fordi vi utvikler oss i så totalt forskjellige retninger.

Jeg hadde ingenting til felles med dem mer, og jeg følte absolutt ikke for å fortelle dem at nei, dere gidder jeg ikke mer. Det hadde jo blitt feil.

Jeg snakker jo med de en sjelden gang nå også, men de er ikke mine nære venninner nå lenger.

Jeg syns ikke du kan forlange noe svar i fra henne. Kanskje hun velger å trekke seg tilbake i det stille uten massevis av konfrontasjoner? For henne er kanskje det det beste.

I en sånn situasjon kan man vel ikke forlange et svar heller, syns jeg.

Jeg forstår at det er trist å miste en venninne, men det er veldig vanlig i din alder.

Skrevet

Noen ganger vokser man fra hverandre - og noen velger da å trekke seg unna - fremfor å si klart fra at man ikke egentlig er interessert i noe særlig kontakt.

Det går selvfølgelig an å fremprovosere et svar på hvorfor hun ikke vil ha noe med dere å gjøre - men på den annnen side - hva oppnår dere med det.

Hvis hun ikke vil ha kontakt - kan det jo feks. skyldes at hun ikke trives med den rollen hun har i "gjengen" - for av en eller annen merkelig grunn faller vi tilbake i gamle roller når vi møter barndsomsvenninner.

Kanskje hun ikke liker seg selv - som den hun er sammen med dere.

Ofte er det likegreit å la venninner som ønsker å trekke seg unna - gjøre det. Det er jo greit at dere viser at dere er der - om hun ønsker kontakt - men utover det ville jeg bare droppet henne.

Gjest Gjest
Skrevet
nå sitter vi her og lurer på hva galt vi har gjort henne, eller om hun ikke liker oss... vi har ingen klare svar!

Begynnte å lure på om det bare var jeg som tenkte sånn. Jeg tror jeg forstår hva du mener og kjenner igjen tankene selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...