Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #1 Skrevet 3. juli 2006 Av grunner jeg ikke er så stolt over ble bilen min idag avskiltet. Noen som vet hvor mye det koster å få henta ut skiltene? Bittert
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #2 Skrevet 3. juli 2006 Les litt her http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=221473&cat=112
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #3 Skrevet 3. juli 2006 Av grunner jeg ikke er så stolt over ble bilen min idag avskiltet. Noen som vet hvor mye det koster å få henta ut skiltene? Bittert ← vet du, meg og mange andre betaler når fristen løper ut 15 mars. Skal vi alle drite i å betale? Spare pengene til langt ut på sommeren? det er en frist for slike ting. Så noen sympati får du ike av meg. vet du risikoen ved ikke å betale i tide?
Sahara Skrevet 3. juli 2006 #4 Skrevet 3. juli 2006 vet du, meg og mange andre betaler når fristen løper ut 15 mars. Skal vi alle drite i å betale? Spare pengene til langt ut på sommeren? det er en frist for slike ting. Så noen sympati får du ike av meg. vet du risikoen ved ikke å betale i tide? ← Jeg betalte selv for noen få dager siden. Jeg hadde betalt før hvis jeg hadde hatt bedre råd.. For noen er faktisk 3000 kr. mye å betale på engang. Så fra meg får du sympati!
Gjest |H| Skrevet 3. juli 2006 #5 Skrevet 3. juli 2006 vet du risikoen ved ikke å betale i tide? ← tror h*n fant ut d jeg...
Gjest gjest1 Skrevet 3. juli 2006 #6 Skrevet 3. juli 2006 Jeg har også blitt avskiltet en gang. Men av alt hell så var det ikke min feil. Jeg hadde betalt årsavgiften og forsikringen. Jeg hadde skrudd opp kilometeren den våren og fikk ikke regning fra forsikringsselskapet i tide, så skiltene ble klippet. Jeg måtte betale for å hente ut skiltene men fikk pengene tilbake fra forsikringsselskapet. de innrømmet feilen. Jeg husker ikke hva jeg ga, men det var dyrt. Jeg vil gi deg all den sympati du trenger. Det er så surt det der.
lillesky Skrevet 3. juli 2006 #7 Skrevet 3. juli 2006 For å unngå avskilting må også påløpt tilleggsavgift betales. Dersom du blir stoppet i kontroll kan du unngå avskilting dersom du betaler på stedet. Tollvesenet krever da opp et gebyr på 900 kroner i tillegg. For en vanlig personbil vil samlet krav da komme opp i 4015 kroner (årsavgift 2865 kroner, tilleggsavgift 250 kroner og gebyr 900 kroner). Hvis kjøretøyet blir avskiltet er gebyret 1200 kroner for å få skiltene tilbake. For en vanlig personbil blir det samlede kravet da 4315 kroner. Litt forskjell på 3000 og 4000, så det vil omtrent lønne seg å ta opp lån for å få betalt denne avgifta. Og for oss som har betalt, husk at siste frist for å sette på kontrollmerkene er 14. august.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #8 Skrevet 3. juli 2006 Når det gjelder ubetalt årsavgift, så starter de ikke skiltklippinga før 15. august.
Gjest Pet Skrevet 3. juli 2006 #9 Skrevet 3. juli 2006 Da har h*n vel ikke forsikring, da. Eller hatt kjerra på EU-kontroll.
lillesky Skrevet 3. juli 2006 #10 Skrevet 3. juli 2006 På toll.no finner man mange svar. Når det gjelder ubetalt årsavgift, så starter de ikke skiltklippinga før 15. august. ← Avskiltingsarbeidet starter i løpet av sommeren, og i september vil de kravene som ikke er betalt bli sendt til Statens Innkrevingssentral for innfordring. Da har h*n vel ikke forsikring, da. Eller hatt kjerra på EU-kontroll. ← Jepp. For å få kontrollmerket, må du i tillegg til betalt årsavgift, blant annet ha forsikringen i orden og godkjent EU-kontroll/periodisk kjøretøykontroll.
Gjest TS Skrevet 4. juli 2006 #11 Skrevet 4. juli 2006 vet du, meg og mange andre betaler når fristen løper ut 15 mars. Skal vi alle drite i å betale? Spare pengene til langt ut på sommeren? det er en frist for slike ting. Så noen sympati får du ike av meg. vet du risikoen ved ikke å betale i tide? ← jeg har betalt, og det i tide. Det er ikke det som er problemet. Det er vel det samme hva det er da vel? Dessuten vil jeg ikke ha sympati. Jeg ønsket kun et svar på et spørsmål.... takk for svar dere med saklige innlegg.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #12 Skrevet 4. juli 2006 Avskiltingsarbeidet starter i løpet av sommeren, og i september vil de kravene som ikke er betalt bli sendt til Statens Innkrevingssentral for innfordring. Ok, da skal jeg få Biltilsynet til å ta kontakt med deg så de kan bli informert om sin egen praksis. Som sagt er datoen for klipping av skilter for ubetalt årsavgift 15. august.
Amalie_85 Skrevet 4. juli 2006 #13 Skrevet 4. juli 2006 Jeg har ikke fått oblatene enda jeg da. Men jeg betaler da ikke 3000kr. Jeg betaler "bare" 300kr. Men det er faktisk det dobbelte fra i fjor. Risikerer jeg å få skiltene klipt når jeg ikke har oblat nå?? Jeg har jo ikke fått dem enda.
Mrs. K Skrevet 4. juli 2006 #14 Skrevet 4. juli 2006 Risikerer jeg å få skiltene klipt når jeg ikke har oblat nå?? Jeg har jo ikke fått dem enda. ← Jeg tror at du selv er ansvarlig for å purre på dem eller kontakte Biltilsynet(?) for å få skrevet ut. Vi måtte det en sommer, men jeg husker ikke hvor vi fikk tak i oblatene.
Lizzie Skrevet 4. juli 2006 #15 Skrevet 4. juli 2006 På toll.no finner man mange svar. Avskiltingsarbeidet starter i løpet av sommeren, og i september vil de kravene som ikke er betalt bli sendt til Statens Innkrevingssentral for innfordring. Jepp. For å få kontrollmerket, må du i tillegg til betalt årsavgift, blant annet ha forsikringen i orden og godkjent EU-kontroll/periodisk kjøretøykontroll. ← Se her angående de gule lappene og skiltklipping. Til TS, kan desverre ikke svare på spørsmålet ditt...
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #16 Skrevet 4. juli 2006 vet du, meg og mange andre betaler når fristen løper ut 15 mars. Skal vi alle drite i å betale? Spare pengene til langt ut på sommeren? det er en frist for slike ting. Så noen sympati får du ike av meg. vet du risikoen ved ikke å betale i tide? ← Nå er du litt vel frekk her! Det er ikke alltid alle har råd til slike utgifter der og da må du vel fatte og begripe Så spør du etterpå om h*n vet risikoen med å ikke betale i tide TS vet jo risikoen, skiltene ble jo klippet av! Nå må du gi deg med å være så dum! Men jeg betaler da ikke 3000kr. Jeg betaler "bare" 300kr. ← :klø: Er du sikker på det? Det koster ca. kr. 2980; ikke kr 300; Kjære TS dette var synd for deg!
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #17 Skrevet 4. juli 2006 Når det gjelder ubetalt årsavgift, så starter de ikke skiltklippinga før 15. august. ← Den aktive skiltklippinga av skilter uten oblat starter ikke før da, men dersom man likevel blir stoppet i kontroll kan de klippe fra det blir sendt ut avskiltingsbegjøring, noe de gjør i slutten av juni.
Amalie_85 Skrevet 4. juli 2006 #18 Skrevet 4. juli 2006 :klø: Er du sikker på det? Det koster ca. kr. 2980; ikke kr 300; ← Jeppers. Veteran betalte bare 175 i fjor og i år måtte vi betale 300. Det er ikke mye, men når du tenker deg at prisen er dobblet på et år.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #19 Skrevet 4. juli 2006 Nå er du litt vel frekk her! Det er ikke alltid alle har råd til slike utgifter der og da må du vel fatte og begripe ← Da har man ikke råd til bil heller. Dersom man bare velger å ikke betale når det passer, så får man også ta konsekvensene uten å syte - som trådstarter nå har gjort.
Lizzie Skrevet 4. juli 2006 #20 Skrevet 4. juli 2006 Da har man ikke råd til bil heller. Dersom man bare velger å ikke betale når det passer, så får man også ta konsekvensene uten å syte - som trådstarter nå har gjort. ← Men trådstarter hadde jo betalt - i tide...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå